Tökkiikö työelämä? Ompeluseura-ryhmän perustajien uutuuskirja kertoo, miten työelämä muutetaan paremmaksi

Nouseeko sinullakin verenpaine, kun mietit oman työpaikkasi jämähtäneitä käytäntöjä ja toimintamalleja, kellokorttikyttäämistä, pikkujouluissa vaanivia setämiehiä ja sivu suun menneitä ylennyksiä? Huippusuositun Ompeluseura-verkoston perustajien uutuuskirja pöllyyttää vanhentuneita käytäntöjä ja kertoo, miten työelämä tuodaan 2020-luvulle.

Työelämän kapinalliset -totuuksia kellokorteista ja kahvihuoneista on huippusuositun Ompeluseura-yhteisön perustajien uutuusteos, jossa he kaivautuvat syvälle siihen, mikä nykyajan työelämässä on vialla ja mitä sille pitäisi tehdä – ja miten se päivitetään nykyaikaan uudella johtajuudella, verkostoitumisella ja tulosten mittaamisella.

Työn sisällöt muuttuvat kehityksen mukana, mutta valitettavan usein työpaikat ja niiden käytännöt ovat jämähtäneet jonnekin ummehtuneeseen menneisyyteen. Näin ei kuitenkaan tarvitsisi olla, sillä työn voi myös organisoida fiksusti ja nykyelämän tarpeita vastaavaksi.

Suoraan asiaan rohkeasti pureutuva uutuusopas kertoo, miksi kannattaa tuntien sijaan mitata tuloksia, miksi verkostoituminen on oikeasti tärkeää ja miten välttää burnout. Jokaisella on mahdollisuus muuttaa työntekoa fiksummaksi.

”Kapinaan ei tarvita vallankumousta ja oikeita liekkejä, vaan ihmisiä, jotka vaativat ja tekevät omalla tekemisellään parempaa”, tekijät kuvailevat.

Milla Halme (s.1984), Jenna Karas (s.1991), Katri Manninen (s.1989), Kirsi Marttinen (s.1979), Armi Murto (s.1983) ja Maria Teikari (s.1987) muodostavat 6/6-kollektiivin.

He ovat viestinnän, johtamisen ja vaikuttamisen yhteiskunnallisesti aktiivisia ammattilaisia. Lisäksi he ovat kulttimaineeseen nousseen, yli 30 000 ihmistä verkottavan Ompeluseura-Facebook-ryhmän ylläpitäjiä.

Kirja ilmestyy 19.8. alkavalla viikolla.

Tekijöiden haastattelupyynnöt ja kirjan pdf-vedokset: eeva.louko@otava.fi

Arvostelukappaleet: arvostelukappaleet@otava.fi