Tomi Alakoski on valittu Suomen 4H-liiton toimitusjohtajaksi

21.6.2017 10:00 | Suomen 4H-liitto

Suomen 4H-liiton uudeksi toimitusjohtajaksi on valittu kasvatustieteiden maisteri Tomi Alakoski, 45. Hän siirtyy tehtävään Atea Finlandin Account Managerin työstä.

Tomi Alakoski, 45, aloittaa syyskuun 1. päivänä Suomen 4H-liiton uutena toimitusjohtajana. ”Minulle lasten ja nuorten hyvinvointi sekä parempi tulevaisuus ovat olleet koko työelämän äärimmäisen tärkeitä asioita."

Suomen 4H-liiton hallituksen puheenjohtaja Eero Suutari on hyvin tyytyväinen saadessaan Tomi Alakosken 4H:n toimitusjohtajaksi.

”Tomin kasvatustieteellinen koulutuspohja ja hänen työkokemuksensa opetus- ja viestintätehtävissä sekä erityisesti näytöt Yrityskylä-oppimisympäristön rakentamisessa vakuuttivat liiton hallituksen. Hän on oikea henkilö luotsaamaan 4H-nuorisotyötä toimintaympäristön tulevissa muutoksissa”, sanoo Eero Suutari. ”Myös 4H-toiminta on Tomille omasta nuoruudesta tuttua.”

Aikaisemmin Alakoski on työskennellyt Taloudellisessa tiedotustoimistossa (TAT) useissa erilaisissa tehtävissä, viimeksi Yrityskylän toiminnanjohtajana vuosina 2011–2017. Hänellä on näkemyksellistä osaamista nuorten yrittäjyyskasvatuksesta.

Tomi Alakoski aloittaa toimitusjohtajana Suomen 4H-liiton keskustoimistossa Helsingissä 1. syyskuuta.

"Uskon kaikessa vahvasti luodun toiminnan missioon. Minulle lasten ja nuorten hyvinvointi sekä parempi tulevaisuus ovat olleet koko työelämän äärimmäisen tärkeitä asioita. On hienoa saada jatkaa tätä työtä nyt Suomen 4H-liiton palveluksessa."

Nykyinen toimitusjohtaja Seppo Hassinen jatkaa tehtävässään elokuun loppuun saakka ennen siirtymistään eläkkeelle.

Suomen 4H-liiton uusi toimitusjohtaja Tomi Alakoski
p. 040 501 5307.

Suomen 4H-liiton hallituksen puheenjohtaja, kansanedustaja Eero Suutari

4H on valtakunnallisesti toimiva, poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton nuorisojärjestö, jossa on lähes 60 000 jäsentä. Järjestö tukee toiminnallaan lasten ja nuorten kasvua työelämään, yrittäjyyteen ja aktiiviseen kansalaisuuteen. 4H muodostuu Suomen 4H-liitosta ja eri puolilla Suomea sijaitsevista 226 paikallisesta 4H-yhdistyksestä, jotka tekevät käytännön nuorisotyötä. 4H-liitto tukee paikallisten 4H-yhdistysten toimintaa.

Safkasynttärit Suomelle - lasten villiruokajuhlat 100-vuotiaalle!2.5.2017 07:45Tiedote

Miten lapset juhlivat satavuotiasta Suomea? Tuhannet lapset eri puolilla Suomea järjestävät 4H-kerhoissa Safkasynttärit Suomelle -tapahtumia, joissa he juhlivat maamme satavuotista itsenäisyyttä yhdessä kutsuvieraittensa kanssa villiruokateemalla. Lapset suunnittelevat ja toteuttavat synttäritapahtumat itse ja kutsuvat juhliin esimerkiksi vanhempiaan, isovanhempiaan, koulukavereitaan, kuntalaisia ja kuntapäättäjiä.