Tomi Wirtanen Elisasta Effie Awards Finland 2017 päätuomariksi
– Data ja strategia ovat luonnollisesti kriittisessä roolissa, kun yritykset pohtivat mitä tekevät ja mitä sanovat. Sen sijaan, kun siirrymme lähemmäksi asiakasdialogia, eli miten asiat sanomme, mikään data ei korvaa luovuutta, hurmaamista ja aitoa ihmisymmärrystä. Toivon näkeväni tämän vuoden Effiessä nerokkaita ja tuloksellisia oivalluksia, joissa nämä kaksi tekijää ovat tasapainossa,
kilpailun päätuomari Tomi Wirtanen sanoo.
Markkinoinnin näköalapaikoilla uraa tehnyt Tomi Wirtanen on Suomen Effie-historiassa ensimmäinen asiakasorganisaatiota edustava päätuomari.
- Halusimme tällä kertaa antaa päätuomarivastuun asiakkaalle. Effie on sekä markkinoijien että toimistojen yhteinen kilpailu, koska markkinoinnin tehokkuus on tietysti asia, jota molemmat tavoittelevat. Effie on yksi Suomen merkittävimmistä markkinointiviestintäalan kilpailuista ja sen osallistujamäärät ovat vuosi toisensa perään nousseet, sanoo MTL:n toimitusjohtaja Tarja Virmala.
Pääyhteistyökumppani Sanoma Media Finland
Sanoma Media Finland on Effie-kilpailun pääyhteistyökumppani jo toista vuotta peräkkäin.
– Effie on suomalaisen markkinoinnin kentässä se kuninkuuskisa, jossa markkinoinnin ja markkinointiviestinnän vaikutukset läpivalaistaan. Kisan kautta saamme koko markkinalle monipuolisen näkymän suomalaisiin markkinoinnin menestystarinoihin, voimme oppia niistä. Tällaisia menestystarinoita mekin osaltamme haluamme olla mukana luomassa – kasvua mainonnalla, sanoo Sanoma Media Finlandin markkinointijohtaja, BtoB Sanna Kolamo.
Kilpailun kumppaneita ovat myös Zeeland Family ja MARK Suomen Markkinointiliitto.
Kilpailutöiden deadline syyskuussa
Deadline kilpailutöille on 28. syyskuuta ja voittajat julkistetaan alkuvuonna 2018.
Tuomaristoon kuuluvat seuraavat henkilöt:
Aarne Aktan, toimitusjohtaja, Pihlajalinna
Tuomas Airisto, toimitusjohtaja, Zeeland Family
Niki Alanko, johtaja, Allergia-, Iho- ja Astmaliitto
Jussi Armanto, johtaja, Berner
Mala Eskola, markkinointijohtaja, Microsoft
Johanna Frösen, apulaisprofessori, Hanken Svenska Handelshögskolan
Kati Haapakoski, toimituspäällikkö, Alma Media
Tomi Hakanpää, markkinointijohtaja, Tokmanni
Tarja Jussila, toimitusjohtaja, HK Strategies
Kirsi Juusti, suunnittelujohtaja, LähiTapiola
Tuula Kallio, toimitusjohtaja, Dagmar
Sanna Kolamo, markkinointijohtaja, Sanoma Media Finland
Lassi Kurkijärvi, Vice President, Solita
Taina Kyllönen, viestintäjohtaja, SSAB
Marius Lönnrot, Service Design Lead, Valve
Miska Rajasuo, toimitusjohtaja, BobTheRobot
Tommi Rytkönen, toimitusjohtaja, Smartum
toimitusjohtaja, MARK Suomen Markkinointiliitto
Harry Skön, Myynti- ja markkinointijohtaja, Meira
Vesa Tujunen, toimitusjohtaja, Dynamo&Son
Sirpa Tuomi, markkinointijohtaja, Neste
Kalle Tuomi, Business Director, Head of Brand Design & Strategy, Futurice
Tomi Wirtanen, markkinointijohtaja, Elisa
Effie-kilpailusta
Effie on maailman laajin markkinointiviestinnän tehokkuutta mittaava kilpailu. Sen omistaa Effie Worldwide Inc. Kilpailun perusti New York American Marketing Association (NYAMA) vuonna 1968. Effie on rekisteröity tavaramerkki.
Kilpailua järjestetään 42 maassa. Suomessa 16. kertaa järjestettävän maakohtaisen kilpailun lisenssin omistaa Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL ry.
Lisätietoja:
Tomi Wirtanen, päätuomari, 045 6707161
Tarja Virmala, MTL:n toimitusjohtaja, puh. 040 048 4693
Avainsanat
Tietoja julkaisijasta
Eteläranta 10
00130 HELSINKI
info(a)mtl.fihttp://www.mtl.fi
MTL ry on markkinoinnin ja viestinnän sekä teknologian asiantuntijayritysten etujärjestö. MTL kokoaa yhteen yritykset, jotka parantavat markkinoinnin, luovuuden ja teknologian yhdistelmällä asiakkaidensa kilpailukykyä, luovat kasvua ja tekevät liiketoiminnalla tulosta.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta MTL ry - Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto
Kurion Zero Exclusionista vuoden viestintätyö ja Kuriosta vuoden viestintätoimisto29.10.2020 22:29:33 EET | Tiedote
Kurion Mantsiselle ja Nesteelle toteuttama Zero Exclusion valittiin Vuoden viestintätyöksi Finnish Comms Awards 2020 -kilpailussa. Vuoden viestintätoimistona palkittiin sosiaalisen median toimisto Kurio, Vuoden ajatusjohtajana Kuntarahoituksen pääekonomisti Timo Vesala sekä parhaana pitchaajana Vilja Vehkaoja ja Vuoden viestintäkonsulttina Susanna Isohanni Viestintätoimisto Drumista.
MTL ja Marketing Finland yhdistyvät entistä vahvemmaksi markkinoinnin ja viestinnän yhteisöksi22.10.2020 17:09:55 EEST | Tiedote
Marketing Finlandin ja Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL:n liittokokoukset ovat päättäneet toimintojen yhdistämisestä. Yhteenliittymässä syntyy entistä vahvempi markkinoinnin ja viestinnän yhteisö, joka toimii aktiivisesti myös kansainvälisesti. Toiminta jatkuu nimellä Marketing Finland ry.
Effie 2019 -shortlistalla 21 markkinointityötä18.12.2019 12:32:06 EET | Tiedote
Vuoden 2019 Effie Awards Finland -kilpailun tuomaristo nosti shortlistalle 21 markkinointityötä, joista kaksi oli kolmessa kategoriassa.
VILLIVISION ANNA LEHTISALO MTL:N HALLITUKSEN JOHTOON28.11.2019 15:00:00 EET | Uutinen
Villivision toimitusjohtaja ja partner Anna Lehtisalo on valittu Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL ry:n hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi. Lehtisalo on toiminut MTL:n hallituksen jäsenenä viimeisen vuoden ajan ja aloittaa puheenjohtajan tehtävässä ensi vuoden alussa. Lehtisalo jatkaa viime kaudet hallitusta ansiokkaasti luotsanneen viestintätoimisto Kreabin toimitusjohtaja Mikael Jungnerin työtä.
Finnish Comms Awardsin finalisteissa uusia nimiä6.5.2019 15:55:32 EEST | Tiedote
Mediatiedote 6.5.2019. Finnish Comms Awards -kilpailun loppusuoralle valittiin 41 viestintäkonsultoinnin asiakastyötä 17 eri toimistosta. Kilpailun kasvusta kertoo suuri kokonaan uusien osallistuneiden toimistojen määrä. Voittajat julkistetaan Finnish Comms Awards -gaalassa tiistaina 28. toukokuuta.