Tonttujen karkelot Koiramäen joulussa la–su 26.11.–18.12. ja ma–ti 26.–27.12.

Koiramäen joulu alkaa 26.11.2022. Tänä vuonna Koiramäessä tutustutaan erilaisiin tonttuihin, kuten vuohitonttuun ja porotonttuun. Myös Joulupukki ottaa vieraita vastaan tuttuun tapaan.
Joulupukki ottaa vieraita vastaan Koiramäen joulussa.

Tampereen tärkeimpiin joulunalusperinteisiin kuuluva Koiramäen joulu avaa porttinsa jälleen lauantaina 26.11. Tänäkin vuonna tapahtuma kutsuu vierailijat astumaan joulun tunnelmaan. Joulupukki tapaa vieraita ja kuuntelee lahjatoiveita jokaisena aukiolopäivänä, ja Koiramäen eläimet viettävät omaa jouluaan. Koiramäessä pääsee koristelemaan pipareita, paketoimaan joululahjan karvakaverille sekä tekemään jouluisia ostoksia ja herkuttelemaan.

Tänä vuonna Koiramäen joulussa vietetään tonttujen karkeloita. Tontut saavat nimensä sen mukaan, mitä ne suojelevat, ja Koiramäen joulussa tavataankin perinteisten joulutonttujen ja Joulupukin lisäksi esimerkiksi eläimiä suojelevia tonttuja. Koiramäen vieraat pääsevät kuulemaan tonttujen salaisuuksia, kun vuohitonttu kertoo vuohista ja porotonttu poroista.

Uutuutena Koiramäen joulun ohjelmassa on tänä vuonna myös vierailu salaperäisen kotatontun luona. Kotatonttu ottaa vieraita vastaan Koiramäen maatilan mummulassa. Kotatonttu auttaa tonttuja löytämään oman tehtävänsä, ja hän voi auttaa myös Koiramäen vieraita! Kotatontun luona vierailu maksaa 7 € / seurue.

Aukioloajat ja liput

Koiramäen joulua vietetään lauantaisin ja sunnuntaisin 26.11.–18.12.2022 klo 14–18 alkaen sekä maanantaina ja tiistaina 26.–27.12.2022 klo 14–18. Myös Akvaario ja Näsinneulan näkötorni ovat avoinna.

Koiramäen joulussa voi vierailla Koiramäen Joululipulla, joka sisältää pääsyn tapahtumaan, tai Joulurannekkeella, joka sisältää tapahtuman lisäksi Akvaarion ja Näsinneulan sisäänpääsyn. Liput ovat myynnissä ennakkoon edullisemmin verkkokaupassa sekä normaalihintaan paikan päällä.

Koiramäen jouluun pääsee myös kesäksi 2022 hankitulla avoimen päivän Särkänniemi-rannekkeella tai Huvilaiterannekkeella tai kesän 2023 Kausikortilla. Alle 3-vuotiaat pääsevät tapahtumaan ja kaikkiin Särkänniemen kohteisiin maksutta.

Joulupukki ottaa vieraita vastaan Koiramäen joulussa.
Purinan lahjapajassa voi paketoida lahjan kissalle tai koiralle.
Koiramäen joulussa eläimetkin viettävät joulua.
Joulupukki on tuonut Koiramäkeen pyös poroja.

33230 TAMPERE

020 7130 200https://sarkanniemi.fi/fi/