Tony's Chocolonely

Tony’s Chocolonely julkaisi reilun suklaakalenterin

Vastuullisen suklaan tuottaja Tony’s Chocolonely julkaisi ensimmäisen suklaakalenterinsa. Countdown Calendar -suklaakalenteri on luotu maistuvaksi tavaksi odottaa jouluaattoa sekä lisäämään tietoisuutta suklaateollisuuden epäkohdista. Tony's Chocolonelyn suklaakalenteri on yksi markkinoiden ainoista reiluista vaihtoehdoista ollen täydellinen lahja vastuullisuudesta tietoisille suklaafaneille ja kaikille, jotka haluavat ostaa itselleen syyllisyydestä vapaan juhlaherkun.

Jättimäinen suklaakalenteri sisältää 25 yksittäispakattua Tiny Tony's -suklaata kymmenessä suussa sulavassa maussa, jotka on valmistettu Reilun kaupan suklaasta noudattaen Tony’sin viittä hankintaperiaatetta reilumman suklaan toimitusketjun takaamiseksi. Kalenteri jakaa joulukuun ensimmäisestä päivästä lähtien aattoon asti suklaan lisäksi faktoja Tony’sin tavoitteista ja missioista.

- Loppuvuosi on suklaan yksi suurimmista kulutusjuhlista ja vaihtoehtoja vastuullisesti tuotetuille suklaakalentereille on edelleen rajallisesti. Olemme tyytyväisiä voidessamme tarjota vaihtoehdon, joka on paitsi vastuullinen, ajaa myös missiotamme koko suklaateollisuuden tekemisestä reilummaksi – 100 % orjavapaaksi, sanoo Tony’s Chocolonelyn pohjoismaiden markkinointipäällikkö Jessica Linsten.

Reilusta kalenterista epäreiluksi?

Kalenterin luukusta numero 12 paljastuu yllätys – tyhjä luukku. Tälle epäoikeudenmukaisuudelle on syy. Tony’s on tarkoituksella jättänyt luukun numero 12 tyhjäksi, sillä karut totuudet, kuten moderni orjuus ja lapsityövoima ovat edelleen olemassa ja käynnissä suklaateollisuudessa.

Kourallinen suuria yrityksiä tekevät tuottoa valtavia summia, kun samaan aikaan miljoonat pienet kaakaoviljelijät saavat edelleen aivan liian pieniä palkkioita kaakaostaan. Tästä johtuva köyhyys kaakaoviljelijöiden keskuudessa on laajalle levinnyttä, ja heidät pakotetaan jatkuvasti taistelemaan oman toimeentulonsa puolesta. Tällä hetkellä noin 30 000 ihmistä on modernin orjuuden uhreja kaakaoviljelmillä Ghanassa ja Norsunluurannikolla. Karkeasti joka toinen lapsi kaakaoviljelijöiden talouksissa (puhutaan noin 1,56 miljoonasta lapsesta) joutuu tekemään lapsityötä. Tony’s on olemassa muuttaakseen tämän. Hotkimalla Tony’sin (epä)oikeudenmukaista suklaakalenteria tuet samalla Tony’sin missiota lopettaa nykyorjuus ja lapsityövoiman käyttö suklaateollisuudessa.

Kalenteri on täysin kierrätettävissä, ja sitä voidaan käyttää uudelleen esimerkiksi alustana kasvien kasvattamiseen. Suklaafanit voivat ostaa joulukalenterin lokakuusta 2022 alkaen valikoiduista K-ryhmän myymälöistä sekä verkkokauppa.comista.

Suositushinta: 14,90 €

Lisätietoja Tony’s Chocolonelysta:
Tony’sin viisi hankintaperiaatetta:

• Siirtymä täysin jäljitettävissä oleviin kaakaopapuihin.
  • Tavallista paremman hinnan maksaminen kaakaopavuista, minkä ansiosta viljelijät voivat tulla toimeen elinkeinollaan.
  • Osuuskuntien vahvistaminen, jotta kaakaonviljelystä tulisi ammattimaista, turvallista ja kestävää. Yleistasolla tämä tarkoittaa sitä, että viljelijöiden asema on vahva ja viljelijöillä on valtaa poistaa arvoketjussa vallitsevat rakenteelliset eriarvoisuudet.
  • Pitkäaikainen sitoutuminen hankintaan, joka turvaa viljelijöiden tulotason ja auttaa heitä investoimaan elinkeinoonsa.
  • Viljelijöiden valmentaminen kaakaoviljelmän tuottavuuden ja laadun parantamisessa sekä maanviljelytietämyksen lisääminen.

Tony's Chocolonely
Kemistvägen 2A
18379 Täby

Tietoa Tony’s Chocolonelysta:

Tony’s Chocolonely on B-Corp- ja Reilu Kauppa -sertifioitu suklaanvalmistaja, joka asettaa sosiaalisen vaikuttavuuden tuloksen tahkomisen edelle ja pyrkii sertifikaatteja laajempaan vaikuttavuuteen tehdäkseen suklaasta sataprosenttisesti orjuusvapaata. Eikä ainoastaan omasta suklaastaan, vaan kaikesta suklaasta maailmanlaajuisesti.

Yrityksen perusti kolme journalistia vuonna 2005 tutkiessaan orjuutta kaakaoteollisuudessa hollantilaista Keuringsdienst van Waarde -TV-ohjelmaa varten. He järkyttyivät huomatessaan, että maailman suurimmat suklaanvalmistajat ostivat kaakaota viljelmiltä, jotka käyttävät hyväkseen orja- ja lapsityövoimaa.

Siitä lähtien Tony’s Chocolonely on omistautunut lisäämään tietoisuutta ja poistamaan eriarvoisuutta suklaateollisuudessa. Tony’s Chocolonely näyttää esimerkkiä ja rakentaa suoria pitkäaikaisia suhteita kaakaonviljelijöiden kanssa Ghanassa ja Norsunluurannikolla, maksaa heille korkeampaa hintaa ja tekee työtä nykyaikaisen orjuuden taustalla olevien syiden ratkaisemiseksi.

Tony’s Chocolonely haluaa inspiroida koko alaa tekemään sataprosenttisesti orjuusvapaasta suklaasta uuden normin. Brändi on kasvanut Alankomaissa markkinajohtajaksi ja sen suklaat ovat saatavilla maailmanlaajuisesti. Tony’s Chocolonelyn tuotteiden kääreisiin on käytetty minimaalinen määrä pakkausmateriaalia ja kaikki kääreiden osat ovat kierrätettäviä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Tony's Chocolonely