Toriparkki ja Turku Energia solmivat yhteistyösopimuksen sähköautojen latauspisteistä

Toriparkki ja Turku Energia ovat sopineet yhteistyöstä, jolla Turku Energia tuo Toriparkkiin ensivaiheessa 20 sähköautojen latauspistettä. Latauspisteet ovat maksimilatausteholtaan 22 KW, ja latausaika on autosta riippuen n. 1–5 tuntia. Toriparkki on varautunut myös kasvattamaan sähköautopaikkojen määrää kysynnän mukaan. Ensivaiheessa valmius on luotu 36 lisäpaikalle, mutta määrää voidaan kasvattaa rajattomasti.

Latauspisteet sijoitetaan sekä ylempään kerrokseen, joka on tarkoitettu pääsääntöisesti lyhytaikaiseen pysäköintiin, että alempaan kerrokseen, jonne ohjataan kuukausikortin haltijat.

– Tällä yhteistyösopimuksella pystymme turvaamaan tulevaisuutta ajatellen asiakkaillemme joustavan, kysynnän mukaan laajentuvan sähköautopaikkojen latausjärjestelmän, jossa käytetään aina modernia lataustekniikkaa. Yhteistyö Turku Energian kanssa myös tällä alueella oli luontevaa, sillä aiemmin on jo sovittu yhteistyöstä Torialueen lämpöenergiaan liittyvissä ratkaisuissa, toteaa Toriparkin toimitusjohtaja Jari Pölönen.

Turku Energia toteuttaa sähköautojen latausratkaisuita niin julkisiin kohteisiin kuin taloyhtiöihin ja yksityisille asiakkaille. Toriparkin latauspisteet yli kaksinkertaistavat Turku Energian julkisten latauslaitteiden määrän.

– Turku Energia on vahvasti mukana sähköistämässä Turun seudun liikennettä, ja on hienoa olla mukana toteuttamassa latausratkaisuita myös Toriparkkiin. Liikenneratkaisuilla on merkittävä vaikutus Turun kaupungin hiilineutraaliustavoitteen saavuttamisessa, ja sähköautojen latausinfran parantamisella on siinä keskeinen rooli, sanoo myyntijohtaja Harri Salo Turku Energiasta.

Lisätietoja:

Jari Pölönen, toimitusjohtaja, Turun Toriparkki
p. 0400 787 376
jari.polonen@hermaski.fi

Harri Salo, myyntijohtaja, Turku Energia
harri.salo@turkuenergia.fi

Turku Energia -konserni kuuluu Suomen suurimpien energiayhtiöiden joukkoon. Liikevaihtomme vuonna 2019 oli 276,8 miljoonaa euroa. Turku Energiassa työskentelee noin 340 ammattilaista. Turku Energia on Varsinais-Suomen johtava sähkön ja lämmön myyjä ja siirtäjä. Toimintaamme kuuluu myös energiaverkostojen ja energiatuotantolaitosten kehittäminen, rakentaminen ja ylläpitäminen sekä sähköisen liikenteen kehittäminen Turun seudulla. Toimitamme ympäristöä, elämänlaatua ja kilpailukykyä parantavia energiapalveluita 130 000 taloudelle ja yritykselle. Asiakaslupauksemme on "Olemme lähellä, näemme kauas". Olemme mukana rakentamassa hiilineutraalia Turkua. Uusiutuvilla energianlähteillä tuotetun energian määrä on vuoden 2020 lopussa jo 70 %. www.turkuenergia.fi

Turku Energia -konsernin vuosikertomus ja vastuullisuusraportti vuodelta 2019 on julkaistu8.4.2020 15:07:51 EESTTiedote

Tervetuloa tutustumaan julkaisuun osoitteessa: https://vsk2019.turkuenergia.fi/ Vuotemme pähkinänkuoressa: Tuloksemme parani edellisvuodesta – panostuksia uusiutuvaan energiaan jatkettiin Konsernimme liikevaihto ja liikevoitto nousivat edellisvuoteen verrattuna. Konsernimme liikevaihto kasvoi edellisvuodesta ollen 276,8 milj. euroa (2018: 258,7 milj. euroa). Myös konsernin liikevoitto kasvoi ollen 18,5 milj. euroa (15,2 milj. euroa). Investoimme 15,3 milj. euroa (25,2 milj. euroa) verkostojen siirtokyvyn sekä sähkö- ja lämpöverkostojen toimintavarmuuden parantamiseen ja ylläpitämiseen. Lämmin vuosi vaikutti sekä sähkön että lämmön kysyntään. Jatkoimme panostuksiamme uusiutuvaan energiaan ja hankimme lisää uusiutuvilla energianlähteillä tuotettua energiaa osakkuusyhtiöidemme kautta. Sähkön ja lämmön toimitusvarmuutemme säilyi edelleen hyvällä tasolla. Henkilöstömäärämme kasvoi 67 henkilöllä vuoden 2019 alussa, kun Naantalin voimalaitoksen käyttö- ja kunnossapitoliiketoiminta siirtyi Tur

Turku Energian asiakaspalvelupiste Linnankadulla suljetaan koronaviruksen vuoksi toistaiseksi16.3.2020 15:17:03 EETTiedote

Turku Energia seuraa tarkasti koronaviruksen etenemistä ja hallituksen ja terveydenhuollon viranomaisten antamia suosituksia koronavirusepidemian edetessä. Olemme ryhtyneet toimenpiteisiin mukauttaaksemme työskentelytapojamme koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi ja sähkön- ja lämmönjakelun turvaamiseksi myös tässä poikkeustilanteessa. Tilanteesta johtuen suljemme asiakaspalvelupisteemme Linnankadulla toistaiseksi tiistaista 17.3.2020 alkaen. Palvelemme asiakkaitamme puhelimitse numerossa 02 2628 111 (pvm/mpm) ma-to klo 8-17 ja perjantaisin klo 10-16 ja sähköisesti osoitteessa www.energiaonline.fi sekä sähköpostitse asiakaspalvelu@turkuenergia.fi. Kokoukset ja tapaamiset hoidamme toistaiseksi pääsääntöisesti puhelimitse ja virtuaalisesti ja vierailijaryhmiä emme toistaiseksi ota vastaan. Toimillamme haluamme ehkäistä koronaviruksen leviämistä ja taata yhteiskunnallisesti kriittisen energiantuotannon ja -jakelun.

Turku Energia -konsernin tulos parani edellisvuodesta – panostuksia uusiutuvaan energiaan jatkettiin9.3.2020 14:22:07 EETTiedote

Turku Energia -konsernin liikevaihto ja liikevoitto nousivat edellisvuoteen verrattuna. Lämmin vuosi vaikutti sekä sähkön että lämmön kysyntään. Sähkönkulutus laski Suomessa 1,5 % ja Turussa 0,9 % edellisvuoteen verrattuna, kaukolämpöä myytiin 3,1 % edellisvuotta vähemmän. Turku Energia jatkoi panostuksiaan uusiutuvaan energiaan ja hankki lisää uusiutuvilla energianlähteillä tuotettua energiaa osakkuusyhtiöidensä kautta. Sähkön ja lämmön toimitusvarmuus säilyi edelleen hyvällä tasolla.

Turku Energialla toimialan tyytyväisimmät yritysasiakkaat ja korkein luottamusindeksi25.11.2019 09:00:00 EETTiedote

Turku Energia osallistui EPSI Ratingin tekemään Sähkön vähittäismyynti -tutkimukseen, joka tutki sähköyhtiöiden asiakastyytyväisyyttä ja asiakasuskollisuutta kuluttaja- ja yritysasiakkaiden osalta. Tutkimuksessa selvitettiin myös toimialan yhtiöiden imagoa sekä sitä, mikä tekee asiakkaista tyytyväisiä ja uskollisia. Tutkimuksen mukaan tyytyväisimmät yritysasiakkaat löytyvät Turku Energiasta ja kuluttaja-asiakkaiden osalta Turku Energia sijoittui kärkikolmikkoon.