Vertikal Oy

Toteutuuko varhaiskasvatuslaki 2030, ratkeaako henkilöstöpula - Webinaari 21.11. klo 14:00

Varhaiskasvatus 2030-webinaarissa käydään läpi tämän hetken ennusteet henkilöstöpulasta ja -rakenteesta 2022-2030. Tilaisuudessa esitellään tarkat laskelmat asiasta sekä näkemyksiä teemaan liittyen. Saadaanko lisää henkilökuntaa, toteutuuko laki, pysyvätkö päiväkodit auki? Tervetuloa mukaan 21.11. klo 14:00-15:45!

Varhaiskasvatuslaki edellyttää korkeasti koulutetun henkilöstön osuuden nostamista päiväkodeissa 2030 mennessä. Tehtävä on erittäin vaikea. Samaan aikaan taistellaan vakavan henkilöstöpulan kanssa. Paljonko henkilökuntaa tarvitaan? Mitkä toimenpiteet tukisivat henkilöstöpulan ratkaisua? Onko lailla tai lain avaamisella merkitystä henkilöstöpulan kannalta?

Vertikal Oy on tehnyt varhaiskasvatuksen vakavasta henkilöstötilanteesta 2022-203 tarkat laskelmat, jotka webinaarin aluksi esittelee toimitusjohtaja Simo Pokki. Asiasta esittävät omat näkemyksensä Ammattiliitto JHL:n puheenjohtaja Päivi Niemi-Laine, Talentian puheenjohtaja Jenni Karsio, OAJ:n koulutuspolitiikan johtaja Nina Lahtinen sekä Helsoingin varhaiskasvatuksen johtaja Miia Kemppi. Puheenvuoron käyttävät myös Kuntaliiton Jarkko Lahtinen sekä työnantajien puolelta KT:sta Hannu Freund

Vertikal Oy
Koskenmäenkatu 3, C1
37120 Nokia

Vertikal Oy on maan johtava varhaiskasvatuksen asiantuntijaorganisaatio. Yritys on tehnyt kattavat ennusteet henkilöstötilanteen kehittymisestä. Yritys on toiminut varhaiskasvatuksen parissa vuodesta 1995. Yrityksen varhaiskasvatuksen tiimissä toimii suuri määrä alan osaajia sekä sisällön että laskennan ja tilastoinnin puolelta.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi