Toygroup lanseeraa Angry Birds -sisäleikkipaikkoja

Toygroup Finland Oy, Suomen johtava sisäleikkipaikkatoimittaja, on allekirjoittanut lisenssisopimuksen Rovio Entertainment Oyj:n kanssa. Rovio Entertainment on parhaiten tunnettu maailmanlaajuisesta Angry Birds -brändistä. Yli neljällä miljardilla pelilatauksella vuodesta 2009, Angry Birds on yksi menestyksekkäimmistä brändeistä mobiilipelialan historiassa. Sopimus antaa Toygroupille oikeuden valmistaa Angry Birds -aiheisia sisäleikkipaikkoja, kosketusnäyttömoduuleja ja välineitä sekä Suomessa että Euroopassa.

Toygroup tuo julkisiin tiloihin suunnattuja Angry Birds -sisäleikkipaikkoja Suomen markkinoille syksyn aikana. Rovio toimii vahvana taustavoimana tuotteiden suunnittelussa, jotta leikkipaikat olisivat entistä virikkeellisempiä lapsille ja tukisivat Angry Birds -brändiä.

Angry Birds -sisäleikkipaikat räätälöidään täysin asiakkaiden toiveiden mukaisesti. Tuotteet toteutetaan asiakkaan tilan, tyylin ja budjetin mukaan. Leikkinurkat voivat olla kooltaan 2 m2-1000 m2.

”Tarjoamme yhteistyökumppaneillemme leikkipaikkaratkaisuja lasten viihdyttämiseksi ja asiakasvirtojen lisäämiseksi. Angry Birds -hahmot ovat erittäin tunnettuja maailmalla, ja uskomme tämän lisäävän tuotteidemme vetovoimaa. Leikkipaikkaratkaisumme saavat Angry Birdsin myötä oman identiteetin, johon lasten on helppoa samaistua. Askel kansainvälisestikin rakastettujen Angry Birds -hahmojen maailmaan on jatkoa ”Jos lapsi saa valita” -strategiamme jalkauttamisessa”, kertoo Toygroupin perustaja ja toimitusjohtaja Joni Lindell.

”Rovion location based entertainment -strategia on lisenssiliiketoimintamme peruspilareita, ja Roviolla onkin nyt vahvin lisensioinnin suunnitelma syyskuuhun 2019 suunnitellun Angry Birds 2 -elokuvan vauhdittamana. Olemmekin erittäin innoissamme yhteistyöstä Toygroupin kanssa. Heidän vahva osaaminen tällä pelikentällä antaa hienot edellytykset unohtumattomien elämysten luomiselle Angry Birds -sisäleikkipuistoissa. Yhteistyön kautta tuomme Angry Birds -maailman lähemmäksi fanejamme’’, kertoo Rovion brand licensing -liiketoiminnan johtaja Simo Hämäläinen.

Joni Lindell
joni.lindell@toygroup.fi

Minna Eloranta
Viestintäpäällikkö
Rovio Entertainment
minna.eloranta@rovio.com
puh. 050 486 2017

Voivalantie 24 A
20780 KAARINA

045 134 2364http://www.toygroup.fi

Toygroup on vuonna 1989 perustettu vakavarainen perheyritys, joka on saavuttanut johtavan aseman Suomen sisäleikkipaikkavälineiden markkinoilla. Tarjoamme välineitä ja kalusteita sisä- ja ulkoleikkipaikoille, kosketusnäyttöpelejä, leikkipaneeleita, keinuautomaatteja ja karuselleja. Tuotevalikoimaamme kuuluu sekä omia että alan johtavien kansainvälisten toimittajien tuotteita. Tarjoamme myös suunnittelu-, asennus-, huolto- ja rahoituspalveluita.
(www.toygroup.fi)

Rovio Entertainment Oyj on maailmanlaajuinen viihdeyhtiö, joka luo, kehittää ja julkaisee mobiilipelejä, joita on ladattu jo yli 4 miljardia kertaa. Rovio tunnetaan parhaiten Angry Birds -brändistään, joka sai alkunsa mobiilipelistä vuonna 2009 ja on sittemmin brändi lisensointinsa kautta laajentunut peleistä erinäisiin viihde ja kuluttajatuotekategorioihin. Tänään yhtiö tarjoaa useita mobiilipelejä, animaatioita ja on tuottanut Angry Birds -elokuvan, mikä oli ensi-iltaviikonloppunaan lipputulojen kärjessä 50 maassa ja jonka jatko-osa on tuotantovaiheessa. Rovion pääkonttori on Espoossa ja yhtiö on listattu NASDAQ Helsingin päälistalla tunnuksella ROVIO. (www.rovio.com)

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Toygroup Finland Oy