Toygroup tuo Angry Birdsit Siljan laivoille

Toygroup Finland Oy, Suomen johtava sisäleikkipaikkavalmistaja, tuo yhdessä Rovio Entertainment viihdeyhtiön kanssa Tallink Silja -laivoille Angry Birds -kesäleikkipaikkoja kesällä 2019. Toygroup on toimittanut Siljan Summer Center-leikkipaikat jo parinkymmenen vuoden ajan.

Tänä vuonna neljän Tallink Silja -laivan leikkipaikka saa täysin uuden ilmeen maailmalla rakastettujen Angry Birds -hahmojen tähdittämänä. Lisensoitujen Angry Birds -teemaisten leikkipaikkojen ja niihin soveltuvien välineiden valmistusta ja toimittamista koskevan yhteistyön Toygroup aloitti Rovio Entertainmentin kanssa v. 2018.

Angry Birds -teemaisia leikkipaikkoja toteutetaan Tallink Siljan Symphony, Serenade, Galaxy ja Baltic Princess -laivoille. Leikkipaikat tulevat sijaitsemaan laivojen konferenssitiloissa kesäkuun alkupuolesta elokuun puoleenväliin asti.

Toygroupin julkisten tilojen tuotevalikoimaan kuuluvat Angry Birds -sisäleikkipaikat, kosketusnäytöt ja muut leikkivälineet. Kooltaan 2 - 1000 neliömetrin leikkipaikat suunnitellaan ja toteutetaan asiakkaiden toiveiden mukaisesti tilat, tyyli ja budjetti huomioiden.

”Tarjoamme yhteistyökumppaneillemme leikkipaikkaratkaisuja lasten viihdyttämiseksi ja asiakasvirtojen lisäämiseksi. Angry Birds -hahmot ovat erittäin tunnettuja maailmalla, ja uskomme tämän lisäävän tuotteidemme vetovoimaa. Leikkipaikkaratkaisumme saavat Angry Birdsin myötä oman identiteetin, johon lasten on helppoa samaistua. Askel kansainvälisestikin rakastettujen Angry Birds -hahmojen maailmaan on jatkoa ”Jos lapsi saa valita” -strategiamme jalkauttamisessa”, kertoo Toygroupin toimitusjohtaja Joni Lindell.

”Olemme erittäin innoissamme yhteistyöstä Toygroupin kanssa. Heidän vahva osaamisensa tällä pelikentällä antaa hienot edellytykset unohtumattomien Angry Birds -elämysten luomiselle,’’ kertoo Rovion Brand Licensing -liiketoiminnan johtaja Simo Hämäläinen. ’’Vuosi 2019 on erittäin jännittävä ja innostava Roviolle Angry Birds -elokuva 2:n tullessa teattereihin elokuussa ja Angry Birds -brändin juhliesssa 10-vuotis syntymäpäiviään, mutta myös uusien pelilanseerausten ja vahvan sisältösuunnitelmamme hyvän etenemisen myötä.”

Joni Lindell
joni.lindell@toygroup.fi

Minna Eloranta
Viestintäpäällikkö
Rovio Entertainment Oyj
minna.eloranta@rovio.com
puh. 050 486 2017

Voivalantie 24 A
20780 KAARINA

045 134 2364http://www.toygroup.fi

Toygroup on vuonna 1989 perustettu vakavarainen perheyritys, joka on saavuttanut johtavan aseman Suomen sisäleikkipaikkavälineiden markkinoilla. Tarjoamme välineitä ja kalusteita sisä- ja ulkoleikkipaikoille, kosketusnäyttöpelejä, leikkipaneeleita, keinuautomaatteja ja karuselleja. Tuotevalikoimaamme kuuluu sekä omia että alan johtavien kansainvälisten toimittajien tuotteita. Tarjoamme myös suunnittelu-, asennus-, huolto- ja rahoituspalveluita.
www.toygroup.fi

Rovio Entertainment Oyj on maailmanlaajuinen, peleihin keskittyvä viihdeyhtiö, joka luo, kehittää ja julkaisee mobiilipelejä, joita on jo tähän mennessä ladattu 4,5 miljardia kertaa. Rovio tunnetaan parhaiten Angry Birds -brändistään, joka sai alkunsa mobiilipelistä vuonna 2009 ja on sittemmin lisensointinsa kautta laajentunut peleistä erilaisiin viihde- ja kuluttajatuotekategorioihin. Tänään yhtiö tarjoaa useita mobiilipelejä, animaatioita ja on tuottanut Angry Birds -elokuvan, joka oli ensi-iltaviikonloppunaan lipputulojen kärjessä 50 maassa, ja jonka jatko-osa on tulossa jakeluun 2019. Rovion pääkonttori on Espoossa ja yhtiö on listattu NASDAQ Helsingin päälistalla tunnuksella ROVIO.
www.rovio.com