Fliiga

TPS haki pakkovoiton – miesten finaalisarja jatkuu keskiviikkona Kupittaalla

Nokian KrP ei jo eilen loppuunmyydyn Raholan palloiluhallin yleisön harmiksi kyennyt ratkaisemaan tänään mestaruutta. TPS vei voitoin maalein 6-3 ja kavensi finaalisarjan tilanteeksi 2-3. Kuudes loppuottelu pelataan keskiviikkona Turun Kupittaalla.

Ottelun alkuminuutit piti TPS pallon itsekkäästi itsellään, mutta siihen kiinni päästyään KrP iski nopeasti. Olli Arkkila puski läpi puolustuksen ja siirsi kuulan luukulle, josta Henri Johansson huudatti 1200-päistä katsomoa ohjaamalla iltapäivän avausosuman. Ensimmäiselle tauolle mentiin kuitenkin tasalukemissa 1-1 TPS:n oltua oikealla hetkellä terävänä. Tuomas Ojala tyrkkäsi pallon irti KrP:n Joona Rantalan lavasta ja Olli Laine täräytti asettelematta tasoituksen etuyläkulmaan.

KrP:llä oli toisessa erässä johtomaalin paikat jopa alivoimalla, mutta ne jäivät käyttämättä, ja pelin puolivälissä näyttivät vieraiden puolustajat laukaisutaitoaan. Kotijoukkueen huolimattoman poikkisyötön poiminut Jere Niemelä kiskaisi pallon ohi Miro Tuomalan, ja heti seuraavassa vaihdossa Olli Laine pommitti takakulmaan päivän toisensa ja tilanteeksi 1-3.

Nokian KrP lisäsi päätöserään painetta, mutta maalinteko ei onnistunut edes Miko Kailialan kahden minuutin jäähyn aikana. Kaiken kruunuksi Kailiala karkasi jäähyltä päästyään Ville Hirvisuon syötöstä läpiajoon ja harhautti pallon ohi Miro Tuomalan. Erotuomari näytti ensin, ettei pallo olisi käynyt yli maaliviivan, mutta videotarkistus vahvisti TPS:n siirtyneen jo 4–1-johtoon. Seuraavassa vaihdossa Waltteri Vesterinen laukoi vastaiskun päätteeksi turkulaisille jo viidennen osuman, ja finaalisarjan jatkuminen alkoi olla selvä. Lopun yritys ilman maalivahtia toi kotijoukkueelle Joona Rantalan kaksi kavennusta mutta myös vieraille Waltteri Vesterisen tyhjiin lyömän pallon.

Esa Takalon ottelukuviin

Fliiga
Alakiventie 2

Maailman viihdyttävintä salibandya! F-liigassa pelaa miesten ja naisten sarjojen alla 28 joukkuetta. Haluamme olla rakentamassa Suomeen uudenlaista palloilusarjaa. Liikkeen voima ja vauhti valloittavat ja saa meidät kaikki liikkeelle
– luomaan maailman liikuttavinta, arvostetuinta ja kaupallisinta salibandyliigaa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Fliiga

Oilers voitokas 2000-päisen yleisön edessä – mestaruus katkolla lauantaina Helsingin jäähallissa24.4.2024 20:49:07 EEST | Tiedote

Oilers siirtyi jo voiton päähän F-liigan miesten mestaruudesta, kun se kaatoi Helsingin jäähallissa Classicin 8-6 ja johtaa finaalisarjaa voitoin 3-2. Ottelua seurasi 1 936 katsojaa. Kulta on katkolla espoolaisille lauantaina jälleen Helsingin jäähallissa. Veljeskaksikko Justus Kainulainen – Rasmus Kainulainen rakensi Öljymiehille nopean kahden maalin johdon Lassi Torisevan verkon heilahdettua ensimmäisen kerran jo seitsemän sekunnin kohdalla, ja toisessa erässä muutti kahdesti osunut Aaro Astala lukemiksi jo 4-0. Siihen asti ohittamattomalta tuntuneen Oilers-vahti Markus Laakson taika murtui Eemeli Akolan ja Nico Salon kaventaessa kaukolaukauksilla vain 33 sekunnin välein. Heikki Iiskolan 5–2-osumaan vastasi Classic vielä Albert Koskisen kuitilla, mutta erän loppu oli tamperelaisille tumma. Oilersin toinenkin ylivoima päättyi maaliin Tuomas Iiskolan onnistuessa, ja vielä puolitoista minuuttia ennen erätaukoa sinetöi Justus Kainulainen jo hattutemppunsa Matias Veikkolan oivaltavasta vi