Fliiga

TPS:lle ensiaskel kohti mestaruuden uusimista, PSS nappasi pronssimitalit

TPS otti ensimmäisen kiinnityksen mestaruutensa uusimiseen, kun se kaatoi Classicin finaalien avauksessa kotonaan peräti maalein 12-4. Toinen kohtaaminen on vuorossa heti huomenna Tampereella, ja mestaruus ratkeaa neljällä voitolla.

Avauserässä Classicin Alisa Pöllänen kuittasi takakulmalta Cira Virran avausmaalin ja syötti Kristiina Kauppilan 3–2-kavennuksen, mutta erän lopussa puolustaja Emilia Pietilä päätti näyttävän nousun komeaan 4–2-maaliin. Toisessa erässä nähtiin TPS:n Milla Nordlundin ylivoimamaalin perään Alisa Pölläsen kavennus, mutta sitten kotijoukkue repi jo eroa. Laura Rantanen ja Milla Nordlund osuivat kumpikin Jenna Saarion syötöistä ja toisen tauon tilanteeksi jo 7-3. Päätöserään lapioi kauden kaikki ottelunsa voittanut TPS vielä viisi maalia. Milla Nordlund sekä Laura Rantanen merkkauttivat TPS:n sarakkeeseen kumpikin hattutempun ja maalisyötön, Jenna Saario syötti kolme osumaa. Classicin kaikki maalit finaaliavauksessa järjesti Alisa Pöllänen, joka teki itse kolme ja syötti yhden.

TPS:n voittolukemat olivat naisten liigan finaalien kaikkien aikojen suurimmat. Edellinen ennätysvoitto oli keväältä 2019, kun SB-Pro löi PSS:n 9-3.

Anssi Koskisen ottelukuviin

Tänään pelattiin myös pronssiottelu, jossa PSS löi kotonaan EräViikingit 2-1.

Porvoossa päästiin maalien makuun vasta toisessa erässä, jossa Emma Parta kiskaisi keskeltä takayläkulmaan PSS:n johtoon mutta perään nähtiin erikoinen tasoitus, jossa Fanny Holmbergin yritys pitkäksi palloksi oman maalin kulmalta kimposi karvaajan kasvoista kotijoukkueen verkkoon. Jo toisen erän lopulla Holmberg kuitenkin kuittasi tilanteen linkoamalla kierrosta takakulmaan loppunumerot 2-1.

Mitali oli PSS:lle kaikkien aikojen seitsemäs. Palkintokaapissa on nyt yksi SM-kulta, kolme hopeaa ja kolme pronssia.

Jarmo Koskelan ottelukuviin

Tämän kauden F-liigajoukkueet pitivät miesten liigakarsinnan 2. vaiheen avauksessa pintansa, kun EräViikingit kaatoi kotonaan LNM:n 3-2 ja FBC Turku vieraissa M-Teamin 5-3.

Kumpikin illan voittajista ratkaisi pelin päätöserässä. EräViikingit lähti siihen 0–1-tappioasemasta mutta nousi Daniel Tenhosen kahdella osumalla ja Juuso Möttösen maalilla 3–1-johtoon. LNM kavensi vielä 10 sekuntia ennen loppusummeria, mutta tasoihin saakka aika ei riittänyt.

FBC Turku nousi kolmannessa erässä Oliver Niemelän, Juuso Forsmanin ja uudelleen Niemelän maaleilla 2–2-tasatilanteesta 5–2-johtoon, mistä M-Team ei enää toipunut. Se venyi enää Mikko Leväsen ilman maalivahtia laukomaan kavennukseen.

Toiset kohtaamiset odottavat heti huomenna Limingassa ja Turussa. Liigapaikka ensi kaudeksi aukeaa kolmella voitolla.

Fliiga
Alakiventie 2

Maailman viihdyttävintä salibandya! F-liigassa pelaa miesten ja naisten sarjojen alla 28 joukkuetta. Haluamme olla rakentamassa Suomeen uudenlaista palloilusarjaa. Liikkeen voima ja vauhti valloittavat ja saa meidät kaikki liikkeelle
– luomaan maailman liikuttavinta, arvostetuinta ja kaupallisinta salibandyliigaa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Fliiga

Oilers voitokas 2000-päisen yleisön edessä – mestaruus katkolla lauantaina Helsingin jäähallissa24.4.2024 20:49:07 EEST | Tiedote

Oilers siirtyi jo voiton päähän F-liigan miesten mestaruudesta, kun se kaatoi Helsingin jäähallissa Classicin 8-6 ja johtaa finaalisarjaa voitoin 3-2. Ottelua seurasi 1 936 katsojaa. Kulta on katkolla espoolaisille lauantaina jälleen Helsingin jäähallissa. Veljeskaksikko Justus Kainulainen – Rasmus Kainulainen rakensi Öljymiehille nopean kahden maalin johdon Lassi Torisevan verkon heilahdettua ensimmäisen kerran jo seitsemän sekunnin kohdalla, ja toisessa erässä muutti kahdesti osunut Aaro Astala lukemiksi jo 4-0. Siihen asti ohittamattomalta tuntuneen Oilers-vahti Markus Laakson taika murtui Eemeli Akolan ja Nico Salon kaventaessa kaukolaukauksilla vain 33 sekunnin välein. Heikki Iiskolan 5–2-osumaan vastasi Classic vielä Albert Koskisen kuitilla, mutta erän loppu oli tamperelaisille tumma. Oilersin toinenkin ylivoima päättyi maaliin Tuomas Iiskolan onnistuessa, ja vielä puolitoista minuuttia ennen erätaukoa sinetöi Justus Kainulainen jo hattutemppunsa Matias Veikkolan oivaltavasta vi