Trade Republic tarjoaa 2 prosentin talletuskoron asiakkailleen

Trade Republic, Euroopan suurin säästämisalusta, antaa nyt suomalaisille asiakkailleen 2 prosentin talletuskorkoa käteistalletuksille, mahdollistaen EKP:n korkotasojen noston hyödyntämisen myös yksityissijoittajille. Trade Republic tarjoaa efektiivisen koron sekä uusille että vanhoille asiakkailleen. Talletuskorko lasketaan reaaliajassa ja maksetaan ulos kuukausittain, mahdollistaen korkoa korolle -efektin. Talletuskoron käyttöönoton myötä Trade Republic ottaa taa luoda asiakkailleen pitkäaikaista varallisuuden luomista ja säästämistä eläkettä varten.

"Kahden prosentin efektiivisellä vuosikorolla välitämme muuttuneen korkoympäristön edut suoraan asiakkaillemme. Jokainen sijoittaja voi nyt hyötyä suoraan ja helposti koroista", sanoo Christian Hecker, yksi Trade Republicin perustajista. "Neljä vuotta sitten olimme ensimmäisten palveluntarjoajien joukossa Euroopassa, jotka ottivat käyttöön palkkiovapaan sijoittamisen. Talletuskorkojen nostaminen 2 prosenttiin on osa missiotamme, jossa teemme kaiken mahdollisen tehdäksemme varallisuuden kerryttämisen mahdolliseksi kaikille. Talletuskorkojen muutoksen kautta Trade Republic on tällä hetkellä houkuttelevin tapa säästää ja sijoittaa."

Euroopan keskuspankin nostaessa korkoja ja kääntäen monivuotisen negatiivisten korkojen suuntauksen, korkoperusteisista säästämisestä on tullut jälleen houkuttelevaa. Trade Republicin vuosikorko on 2 prosenttia vuodessa kaikille nykyisille ja uusille asiakkaille. Toisin kuin joissain muissa pankeissa, tarjouksen kestoa ei ole rajoitettu ja talletuskorot ovat voimassa toistaiseksi. Korkotulot lasketaan sovelluksessa reaaliajassa ja hyvitetään kuukausittain. Tarjous on voimassa aina 50 000 euron käteisvaroihin asti. Talletuksia suojaa EU:n lakisääteisiä talletussuojajärjestelmiä koskeva direktiivi (DGS).

Trade Republic -tilin voi avata vain viidessä minuutissa mobiilisovelluksessa tai tietokoneella. Trade Republicin alustan kautta asiakkaat voivat sijoittaa Euroopan suurimpaan ETF-säästösuunnitelmatarjoukseen maksutta. Lisäksi Trade Republic tarjoaa myös osa-osakekauppaa lähes kaikille osakkeille. Näin asiakkaat voivat sijoittaa oman budjettina mukaisesti, myös korkeahintaisin yksittäisin osakkeisiin, kuten Booking.comiin tai Warren Buffett's Berkshire Hathawayihin. Trade Republic toimii 17 Euroopan maassa BaFin ja Bundesbankin valvonnassa.

Website I FAQ I Facebook I Instagram I Twitter

LISÄTIETOJA TRADE REPUBLICISTA

Trade Republicin missiona on saada miljoonat eurooppalaiset turvallisesti, helposti ja ilman palkkiota pääomamarkkinoille rakentamaan omaa varallisuuttaan. Sovelluksella on yli miljoona eurooppalaista käyttäjää. Trade Republicin kautta yksityissijoittajat voivat sijoittaa säästösuunnitelmien, murto-osaosakkeiden ja pörssinoteerattuihin rahastojen lisäksi myös johdannaisiin sekä kryptoinstrumentteihin. Trade Republic toimii Bundesbanki ja BaFinin valvonnan alaisena. Euroopan suurimpana säästämisalustana tunnettu Trade Republic on kerännyt sijoituksia Accelilta, Peter Thielin Founders Fundilta, Ontario Teachersilta, Sequoialta ja TCV:ltä. Berliinissä toimivan Trade Repbulicin perustivat vuonna 2015 Christian Hecker, Thomas Pischke ja Marco Cancellieri.

LISÄTIETOJA:
Hugo Suidgeest
Country Manager Finland
press-fi@traderepublic.com

LivaNova Initiates Limited Commercial Release in Europe of the Essenz Perfusion System for Cardiopulmonary Bypass Procedures8.2.2023 17:00:00 EET | Press release

LivaNova PLC (Nasdaq: LIVN), a market-leading medical technology and innovation company, today announced the start of a limited commercial release for the Essenz™ Perfusion System*. The release has been initiated in select centers throughout Europe, following a successful clinical experience in two major centers, Catharina Hospital in Eindhoven, Netherlands and San Donato Hospital in Milan, Italy. Consisting of a next-generation heart-lung machine (HLM) and a transformative patient monitor, Essenz puts data at the forefront to deliver a patient-tailored approach that supports data-driven decisions during life-saving cardiopulmonary bypass (CPB) procedures. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20230208005127/en/ LivaNova's Essenz™ Perfusion System (Photo: Business Wire) Catharina Hospital was the first hospital in the world to carry out clinical cases with the Essenz Perfusion System. “We are proud to be the first to

EIG Enters Into Harbour Energy plc Trading Plan8.2.2023 17:00:00 EET | Press release

EIG, a leading institutional investor in the global energy and infrastructure sectors, today announced that it has established a pre-arranged trading plan (the “Trading Plan”) to permit the sale of up to 2 million shares (the “Shares”) of Harbour Energy plc (HBR.L or the “Company”) held by certain controlled affiliates of EIG. As previously announced on July 8, 2022, EIG completed a distribution of the Shares to various EIG fund investors and EIG affiliated shareholders. The distributions were a taxable event for certain EIG affiliated shareholders and, as a result, EIG is undertaking a sale of the Shares pursuant to the Trading Plan primarily to cover such tax obligations. The Trading Plan, entered into on February 6, 2023, will permit Shares to be sold through March 9, 2023 at times that EIG might otherwise be precluded from doing so under insider trading laws or Harbour Energy plc trading restrictions. The Trading Plan will be administered by an independent broker and will be subjec

I Squared Capital establishes nLighten, a European edge datacenter platform8.2.2023 16:43:00 EET | Press release

I Squared Capital, through its ISQ Global Infrastructure Fund III, has established nLighten, an edge datacenter platform dedicated to delivering solutions for both traditional and low-latency use cases. I Squared has committed more than $500 million of equity to support nLighten’s ambition to bring high quality colocation services to underserved cities and regions across Europe. nLighten is part of I Squared Capital’s global datacenter portfolio, including KIO in the Americas and BDx in Asia. nLighten is led by former senior executives from Equinix, including Harro Beusker, Co-Founder and CEO, and Chad McCarthy, Co-Founder and CTO. Harro has held various leadership roles at Equinix, including SVP of Corporate Development for EMEA, Managing Director Germany and Netherlands and Interim Managing Director France, and Chad was most recently Equinix’s Global Head of Engineering Development and Master Planning. Both were instrumental in the development of Equinix’s business in EMEA as well as

Esri Releases New App to Easily View and Analyze Global Land-Cover Changes8.2.2023 16:00:00 EET | Press release

Land Use/Land Cover (LULC) maps are an increasingly important tool for decision-makers at local, regional, and national government levels around the world. These maps help inform policy and land management decisions around issues like sustainability, by contextualizing and quantifying the impacts of earth processes and human activity on the environment. Esri, the global leader in mapping and location intelligence, has now released a new online application, Sentinel-2 Land Cover Explorer. The app is structured around a web-based version of its own high-resolution global land-cover map, derived from European Space Agency (ESA) Sentinel-2 satellite imagery. The app is easy to access and leverages the same geographic information system (GIS) technology behind the land-cover map. The app, map, and source Sentinel-2 imagery are all part of the company's ArcGIS Living Atlas of the World. "GIS not only provides the capabilities necessary to produce and share data and maps such as LULC, it also