Trafiken på Konnuntie vid Artsjön stängs fredagen den 22.7 kl. 18.00

Konnuntie 84 stängs av medan det utgörs ändringsarbeten på huvudvägtrumman och öppnas igen för trafik senast följande dag kl. 22.00.

På landsväg 14513 i Artsjö område i Orimattila stängs en väg fredagen den 22.7.2022 kl. 18.00. Sträckan som ska stängas ligger vid Konnuntie 84 (Erottaja-Mairinoja) på vägadressen 14513 / 2 / 5907.

Vägen öppnas på nytt för trafik senast lördagen den 23.7.2022 kl. 22.00. Trafiken styrs inte via ett separat omvägsarrangemang under avstängningen.

Jade Infra Oy ansvarar för genomförandet av trafikarrangemangen.

Bilaga: Karta

Jade Infra Oy, Pasi Haatanen, 040 6642 445

MMK-Rakenne Oy, tf arbetsledare Martti Kosonen, 050 0841 431

NTM-centralens kontaktperson Aleksi Kuitunen, 0295 029 028

NTM-centralerna är statliga myndigheter som främjar den regionala utvecklingen genom att sköta statsförvaltningens uppgifter och utveckling. NTM-centralerna sköter uppgifter i anslutning till näringar, arbetskraft, kunnande samt trafik och infrastruktur samt miljö och naturresurser. NTM-centralerna utvecklar och stöder ekonomiskt, socialt och ekologiskt hållbar välfärd.

Sinilevätilanne vaihteleva Saaristomerellä ja Selkämerellä, sisävesissä viime viikkojen kaltainen (Varsinais-Suomi, Satakunta)11.8.2022 11:44:26 EEST | Tiedote

Viime viikonlopun kovien tuulten myötä sinilevät sekoittuivat vesiin ja alkuviikon lämpimän sään seurauksena runsastuivat paikoitellen koko merialueella. Avomerellä sinilevät runsastuivat etenkin Saaristomeren eteläosassa. Sisävesissä sinilevää on tavattu paikoitellen runsaastikin, mutta tilanne on pysynyt pitkälti viime viikkojen kaltaisena.

Lapin ELY-keskus myönsi rahoitusta porotalouden, luontaiselinkeinojen ja koltta-alueen kehittämistoimintaa koskeville tutkimushankkeille (Lappi, Pohjois-Pohjanmaa, Kainuu)11.8.2022 11:07:21 EEST | Tiedote

Vuoden 2022 tutkimushankehaussa tuli vireille määräaikaan mennessä neljä hakemusta, joista kaksi hanketta rahoitettiin. Tukea haettiin yhteensä yli 600 000 euron edestä. Lapin ELY-keskuksella on vuosittain käytössä noin 350 000 euroa porotalouden, luontaiselinkeinojen ja koltta-alueen kehittämistoimintaa edistävien tutkimushankkeiden rahoittamiseen. Hankkeet rahoitetaan maatilatalouden kehittämisrahastosta (Makera).