Tukea pienen kielialueen uutisrobotiikan tarpeisiin - STT mukana eurooppalaisessa yhteistyöhankkeessa

STT on mukana vuonna 2019 alkavassa laajassa tutkimus- ja innovaatiohankkeessa, jonka keskiössä on uutisrobotiikan skaalautuminen yli kielirajojen. Embeddia-hankkeeseen osallistuu kuusi eurooppalaista yliopistoa ja STT:n lisäksi kolme muuta media-alan yritystä. Suomesta mukana on Helsingin yliopisto.

STT haluaa löytää kielialueiden yli skaalautuvia uutisrobotiikkakomponentteja.

Hankkeen tavoitteena on selvittää, miten uutisrobotiikkaan liittyvät teknologiset ja sisällölliset ratkaisut voisivat olla nykyistä helpommin hyödynnettävissä yli kielirajojen. Pienillä kielialueilla, kuten Suomessa, ei ole voitu hyödyntää kaikkia niitä teknologioita, joita esimerkiksi anglosaksisella kielialueella on kehitetty.

- Embeddia tarjoaa STT:lle uuden ainutlaatuisen verkoston, josta ammentaa asiantuntemusta omaan kehitystyöhön, toteaa STT:n toimitusjohtaja Kimmo Pietinen.

Kolmevuotinen hanke saa EU:n Horisontti2020-rahoitusta. STT:n osuus rahoituksesta on reilut 100 000 euroa.

uutiskehittäjä Maija Paikkala
maija.paikkala@stt.fi

Eduskuntavaalien tulosilta Pikkuparlamentissa1.4.2019 07:11:00 EESTTiedote

STT osallistuu eduskunnan Pikkuparlamentissa sunnuntaina 14. huhtikuuta median edustajille pidettävän eduskuntavaalien tulosillan järjestelyihin. Puolueiden puheenjohtajat ovat tilaisuudessa toimittajien tavattavina. Turvajärjestelyjen takia tilaisuuteen voivat osallistua vain ennakkoon akkreditoituneet toimittajat ja kuvaajat. HUOM! Pressikortti tai eduskunnan mediakortti eivät riitä. Akkreditointi on alkanut ja päättyy perjantaina 5.4.

Eduskuntavaalien tulosilta Pikkuparlamentissa4.3.2019 14:24:39 EETTiedote