Hopiasepät Oy

Tulevaisuus on vastuullinen! Hopiasepät tarjoaa yrityksille älykkäitä palveluita kestävämpään kehitykseen – Janina Granholm on uusi Myönteinen innovoija

Vastuullisuus koskee kaikkia ihmisiä ja kaikkia yrityksiä. ”Jokaisen yrityksen pitäisi tukea toimissaan kestävää kehitystä. Tätä ei kuitenkaan pidä ajatella rasitteena vaan suurena mahdollisuutena: Tulevaisuuden menestyjiä ovat ne yritykset, jotka onnistuvat yhdistämään aidon vastuullisuuden kasvavaan liiketoimintaan”, ennustaa Janina Granholm, strategiatoimisto Hopiaseppien uusi vastuullisuusasiantuntija, tittelinään Myönteinen innovoija.

Strategia- ja viestintätoimisto Hopiaseppien vastuullisuusasiantuntija Janina Granholm ja toimitusjohtaja Jussi Seppälä. Kuva: Hopiasepät / Mikko Norros

Lehdistötiedote 11.6.2018

Kuluttajat kiinnittävät koko ajan enemmän huomiota yritysten sosiaalisiin arvoihin, kestävään kehitykseen ja ylipäänsä yritysten vastuuseen tulevaisuudesta. Yritykset eivät voi jättää tätä huomiotta sen enempää eettisistä kuin liiketaloudellisistakaan syistä. Kansainväliset tutkimustulokset ovat selvät: Vastuullisuuden laiminlyöjät ajautuvat vaikeuksiin. Vastuullisuustyötä toki tehdään yrityksissä paljon jo nyt, mutta vaatimukset kasvavat jatkuvasti.

”Hopiasepät panostaa jatkossa yhä vahvemmin siihen, että voimme auttaa yrityksiä toimimaan entistä vastuullisemmin. Tähän meillä on työkaluiksi useita palveluita kuten uusi työpajamme Vastuu-AHJO – ja parasta mahdollista tuoretta asiantuntemusta. Janina ei ole vain mahtava tyyppi vaan syvällisesti yritysten vastuullisuuteen perehtynyt huippuosaaja, hän on tiimiimme todella arvokas vahvistus”, kiittää Hopiasepät Oy:n toimitusjohtaja Jussi Seppälä.

Janina Granholm on työskennellyt vastuullisuuden parissa jo ajatushautomo Demos Helsingin yrityspalveluihin erikoistunut tytäryhtiö Demos Effectissä, ResQ-Clubissa sekä Aalto-yliopiston vastuullisuusverkostossa. Hänellä on erityisen vahva vastuullisen ruoantuotannon ja elintarvikkeiden osaaminen, varsinkin kasvipohjaisten tuotteiden kehittämisen ja markkinoinnin osalta.

”Hyvät valinnat pitää yksinkertaisesti tehdä ihmisille niin helpoksi, että se helppous johtaa niiden hyvien valintojen tekemiseen. Kestävyyden täytyy olla paitsi totta, myös älykästä ja kannattavaa”, summaa Granholm oman mottonsa vastuullisuudesta.

Tekoäly tukee aidosti kestäviä brändejä

Brändeistä osa muodostuu faktoista ja osa mielikuvista. Tekoäly on tuomassa merkittävän muutoksen brändien edellytyksiin menestyä, aidosti kestävien brändien hyväksi.

”Tekoäly mahdollistaa valtavien tietomassojen läpikäynnin eli yritysten ja tuotteiden vertailun aivan uusilla tavoilla ja helppoudella. Logiikka on selvä: Jos yrityksen brändi ei pidä vertailussa kutiaan, niin kuluttajat rankaisevat. Vastuullisuus ja kestävyys ovat voittajia, ja ne jotka niihin panostavat”, ennustaa toimitusjohtaja Seppälä.

Maailma muuttuu tekoälyn myötä monin tavoin ja myös vastuullisuuskysymyksissä tarvitaan siksi uutta ja ennakkoluulotonta, älykästä innovointia.

”Vastuullisuus on minulle sydämen asia, siksi Hopiasepissä tuntuu juuri oikealta. Ja mikä on mukavampaa kuin saada olla työkseen Myönteinen innovoija. AHJO-työpajat ovat toimineet hienosti ja odotan kovasti, että pääsen tekemään kollegojen kanssa ensimmäisen Vastuu-AHJOni”, hymyilee Granholm.

Lisätiedot:

Jussi Seppälä, Myönteinen vaikuttaja, toimitusjohtaja, 050 529 4562, jussi.seppala@hopiasepat.fi, @JussiPositively

Janina Granholm, Myönteinen innovoija, vastuullisuusasiantuntija, 040 934 8540, janina.granholm@hopiasepat.fi, @JanPositively

Kuvat

Janina Granholm. Kuva: Hopiasepät / Mikko Norros

Hopiasepät Oy
Pohjoinen Rautatiekatu 11 lh 2

050 529 4562http://www.hopiasepat.fi

Hopiasepät Oy on strategioinnin, viestinnän ja vaikuttamisen paja Helsingin ytimessä. Olemme yksityisellä ja julkisella sektorilla toimivien asiakkaidemme strateginen kumppani. Taomme hyvää.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Hopiasepät Oy

Raha ylpeyden edelle? Brexit voi jopa peruuntua, jos EU:n rivit pysyvät yhtenäisinä ja avoin neuvottelustrategia ehkäisee yhä lehmänkaupat Brexit-neuvotteluissa22.5.2018 15:00Tiedote

EU on saanut Brexit-neuvotteluissa tähän asti läpi kaikki tavoitteensa. Tämä on perustunut avoimeen neuvottelustrategiaan, jossa EU:n tavoitteet on kerrottu selkeästi julki eikä väännölle kulisseissa ole jätetty tilaa. Britannia ei ole pystynyt horjuttamaan 27 jäsenmaan yhtenäistä rintamaa yrityksistään huolimatta, vaan se on joutunut toistaiseksi tinkimään kaikista omista tavoitteistaan. Jos EU-rintama yhä kestää voi epäedullinen neuvottelutulos vielä muuttaa brittien kannat ja johtaa jopa koko EU-eron peruuntumiseen, arvioi pitkän linjan EU-asiantuntija, Hopiasepät Oy:n toimitusjohtaja Jussi Seppälä ProComin tilaisuudessa.

Myönteinen meno kiihtyy - Samppa Seppälä vahvistamaan Hopiaseppiä3.4.2017 10:15Tiedote

Yritysviestinnän huippuosaaja ja strategian sparraaja Samppa Seppälä on siirtynyt Hopiasepät Oy:n palvelukseen. Seppälä on Hopiaseppien uusi Myönteinen strategi, CSO. ”Sampan avulla saamme uutta iskua ja vankkaan kokemukseen perustuvaa näkemystä asiakkaille tekemäämme strategiatyöhön ja viestintään”, kiittää Jussi Seppälä, Hopiasepät Oy:n toimitusjohtaja. ”Samppa ei ole sukua, mutta kauan olemme tunteneet. Siksi tiesin, että Samppa on mittavan osaamisensa lisäksi myös positiivinen ja innostava ihminen ja istuu täysin myönteiseen ajatusmaailmaamme”, sanoo Jussi Seppälä, joka itse käyttää titteliä Myönteinen vaikuttaja. Samppa Seppälällä on 30 vuoden kokemus monipuolisesti vaikuttavasta yritysviestinnästä. Hän on kehittänyt ja johtanut viestintää ja sijoittajasuhteita globaalisti toimivissa pörssiyhtiöissä kuten Comptelissa, Sonerassa, Pöyryllä ja Amer Sportsissa. Lisäksi Seppälä on työskennellyt menestyksekkäästi johtavana konsulttina kansainvälisissä viestintätoimistoissa. ”Seppälät si