Tulipalosta kärsinyt Sokos Helsinki avataan asiakkaille tiistaina 4.10. klo 10

Helsingin keskustan Valtakulman kiinteistössä tapahtui myöhään perjantai-iltana 30.9. tulipalo. Palo saatiin hallintaan nopeasti, eikä tilanteesta aiheutunut henkilövahinkoja. Tulipalon ja sammutuksesta aiheutuneiden vaurioiden korjaaminen on edistynyt, ja Sokos-tavaratalo avataan asiakkaille jälleen tiistaina 4.10. kello 10:00.

- Tavaratalo palvelee tiistaista lähtien normaalien aukioloaikojen puitteissa. Rajatun paloalueen korjaukset ensimmäisen kerroksen kosmetiikkaosastolla jatkuvat, mutta muuten tavaratalo voidaan avata asiakkaille täysin normaalisti, HOK-Elannon Sokos-ketjun ketjujohtaja Anna Vahteri kertoo.

Tulipalon sammutustöiden vesivahinko kohdistui pääasiassa ensimmäisen kerroksen kosmetiikkaosastolle ja savuhaitat osittain myös toisen kerroksen naisten pukeutumisosastolle. Viikonlopun aikana kosmetiikan ja naisten pukeutumisen osaston kaikki tuotteet on käyty läpi ja myyntikelvottomat tuotteet on kerätty pois. Tavaratalon savuhaitan osalta myymälän sisäilmaa on puhdistettu ionisaattoreilla.

- Palo huomattiin nopeasti ja sammutustyöt päästiin aloittamaan heti, kiitos henkilökunnan esimerkillisen ja ripeän toiminnan, Vahteri kiittelee.

Kiinteistössä sijaitsevien S-market Sokos Helsingin ja Hesburger Asema-aukion osalta vauriot jäivät pieniksi, ja palvelut saatiin avattua asiakkaille jo lauantaina 1.10.

Sokoksen 3+1 päivää -kampanjaa jatketaan keskiviikkoon 5.10. asti

Sokoksen ja Emotionin valtakunnallista 3+1 päivää -kampanjaa jatketaan 5.10. asti kaikissa Sokos- ja Emotion-myymälöissä sekä verkkokaupassa osoitteessa sokos.fi. Vahterin mukaan kampanjatuotteita on edelleen Helsingin keskustan Sokoksella hyvin saatavilla.

- Olemme iloisia, että voimme jatkaa lisäajalla yhtä vuoden suurimmista kampanjoistamme ja tarjota asiakkaillemme mahdollisuuden edullisten ostosten tekoon sulkupäivien jälkeen nyt myös Helsingin keskustan Sokoksella keskiviikkoon saakka, Vahteri sanoo.

Lisätietoja: Anna Vahteri, ketjujohtaja, 010 76 60670

HOK-Elanto on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen yli 650 000 asiakasomistajataloutta. Vuosittainen liikevaihtomme on yli 2 miljardia euroa ja meillä työskentelee noin 6 500 hok-elantolaista.

HOK-Elanto tuottaa etuja ja palveluja pääkaupunkiseudun ja lähialueiden asukkaille. Toimialueemme kattaa Espoon, Helsingin, Hyvinkään, Järvenpään, Keravan, Mäntsälän, Nurmijärven, Tuusulan ja Vantaan. Marketteja, tavarataloja, ravintoloita, liikenneasemia ja muita toimipaikkoja alueellamme on yli 360.

Puurakenteinen Alepa Backas palvelee kartanomiljöössä – poikkeuksellinen kauppa lämmittää itse itsensä30.11.2022 07:00:00 EET | Tiedote

Historiaa huokuvan Backaksen kartanon pihapiiriin Vantaalle 1. joulukuuta avattava Alepa Backas on HOK-Elannon ensimmäinen myymälä, jossa kaukolämpö on korvattu poikkeuksellisella ratkaisulla: kaupan kylmäkoneista syntyvä lauhdelämpö voidaan varastoida maan alle ja käyttää sieltä rakennuksen ja sen käyttöveden lämmitykseen. Jatkossa vastaavia energiaratkaisuja tullaan näkemään Alepa-myymälöissä enemmänkin.

Ravintola Salve uudistui. Merimieshenkisessä kortteliravintolassa viihdytään porukalla ja usein.7.11.2022 09:00:00 EET | Tiedote

Merimiesten kantapaikkana Helsingin Hietalahdenrannassa 125 vuotta sitten avautunut ravintola Salve raikasti sisustustaan ja ruokalistaansa. Uskollisen kanta-asiakaskunnan omaava ravintola keräsi myös asiakkaiden toiveita uudistuksen alla. Isot pyöreät pöydät, käsinojalliset tuolit, merimiesravintolan sielu sekä ruokalistalta silakat, lihapullat, lohikeitto ja wieninleike haluttiin säilyttää. Uudistettu ravintola on nyt auki.

Prisma Hyvinkään uudistus valmistui: Ruokatorille tarjolle ravintolatason annoksia ja myymälän energiankulutus puolittui1.11.2022 07:00:00 EET | Tiedote

Prisma Hyvinkään laaja uudistushanke on valmistunut lokakuun lopussa. Hyvinkääläisten toiveisiin on vastattu muun muassa Kerää & Skannaa -palvelulla sekä tuomalla Ruokatorin valikoimaan sushia, kanansiipiä ja paikan päällä savustettua kalaa. Usean miljoonan investoinnissa myymälämiljöö päivittyi modernimmaksi ja myymälässä tehtiin merkittäviä energiansäästötoimia.