Tuntematon Kimi Räikkönen aiheutti yleisöryntäyksen

Sadat ihmiset jonottivat signeerattuja teoksia Kampin kauppakeskuksessa Helsingissä. Onko tässä syksyn suosituin kirja?

Kimi Räikkösen ja Kari Hotakaisen tänään (16.8.) julkaistu uutuuskirja, Tuntematon Kimi Räikkönen (Siltala), sai aikaan satojen metrien jonot. Formulafanit jonottivat erityisesti signeerattuja teoksia, jotka myytiin loppuun muutamassa tunnissa.

Kello 14.00 formulatähti ja kirjailija saapuivat Kauppakeskus Kampissa järjestettyyn haastatteluun, jossa vähäsanaisuudestaan tunnettu Räikkönen lohkaisi, että “tätä tuskin voi enää palauttaa, jos ei ole tyytyväinen” viitaten uutuuskirjaansa. Tuskinpa kirjat palautuisivat, vaikka voisivat.

“Teos puhuttelee laajasti suomalaisia: Kimi Räikkönen on samaistuttava hahmo suoruudessaan, nöyryydessään sekä toisaalta persoonallisessa juroudessaan. Kirja käsittelee myös Räikkösen perhesuhteita – se tekee teoksesta erityisen mielenkiintoisen ja kiinnostaa takuulla muitakin kuin moottoriurheilun ystäviä”, kertoo Reetta-Liisa Pikkola Suomalaisen Kirjakaupan kaupallinen johtaja.

Tuntematon Kimi Räikkönen -teosta on myyty tähän mennessä yli 2 000 kappaletta,” sanoo Pikkola. “Tämä ennustaa kirja-alan kannalta positiivista syksyä sekä joulumyyntiä” Pikkola jatkaa.

Suomalainen Kirjakauppa on Suomen suurin kirjakauppaketju ja palkittu innostavimpana työpaikkana jo kolme kertaa peräkkäin!