Mäntsälän Yrityskehitys Oy

Tuore raportti kertoo: Mäntsälä kuuluu menestyviin kuntiin

Mäntsälä on tutkitusti elinvoimainen ja menestyvä kunta. Kuntaliiton elinvoimaindikaattorin viimeisin tulos saa tukea Kalevi Sorsa -säätiön julkaisemasta raportista. Mäntsälän Yrityskehityksessä iloitaan kunnan menestymistä.

Tuore Kalevi Sorsa -säätiön julkaisema raportti kertoo Mäntsälän kuuluvan menestyvien kuntien joukkoon jaottelussa, jossa Suomen kunnat on jaettu neljään kategoriaan:

• Menestyvät alueet
  • Keskiverto-Suomi
  • Sosiaalisen syrjäytymisen riski
  • Taantuvat alueet

Uutinen on hienoa jatkoa vuoden 2020 lopulla julkaistulle Kuntaliiton elinvoimaindikaattorille, jossa Mäntsälä oli Uudenmaan viides ja tilastollisessa kokoluokassaan Suomessa neljäs.

Raportti jakaa Suomen kunnat ryhmiin hyvinvoinnin edellytyksistä kertovien mittarien perusteella: niitä ovat muun muassa työllisyysastetta, huoltosuhdetta, lasten köyhyysriskiä, tuloja, terveydenhoitosektorilla työskentelevien määrää, asuntolainoja, äänestysaktiivisuutta, laajakaistan kattavuutta ja sisäistä muuttoliikettä kuvaavat mittarit.

Lähde ja koko lista: Iltalehti / Raportti jakaa Suomen neljään luokkaan: Katso kuuluuko kotiseutusi menestyjiin, keskivertokuntiin vai taantuviin

Mäntsälän Yrityskehitys Oy
Sepäntie 3
04600 Mäntsälä

0400414544http://www.yrityskehitys.net

Mäntsälän Yrityskehitys Oy, kotoisammin MYK, on kuntaomisteinen elinkeinoyhtiö. Palvelemme yrityksiä ja yrittäjiä kokonaisvaltaisesti, yrityksen perustamisesta, sijoittumiseen ja muutostilanteisiin. Tutustu Mäntsälän toimitiloihin ja tontteihin:

Invest In Mäntsälä’s mission is to help companies locate in Mäntsälä and to develop the local economy. We sell and market commercial plots owned by the Municipality of Mäntsälä. Try our plot calculator, which also serves you in English. Invest In Mäntsälä maintains a database of available private business premises as well as local companies.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Mäntsälän Yrityskehitys Oy