Turku Energia -konsernin vuosikertomus ja vastuullisuusraportti vuodelta 2020 on julkaistu

Tervetuloa tutustumaan julkaisuun osoitteessa: https://vsk2020.turkuenergia.fi/

Vuotemme pähkinänkuoressa:

Tuloksemme parani edellisvuodesta – kaukolämmöstä jo 80 % tuotettiin uusiutuvilla energianlähteillä

Turku Energia -konsernin liikevoitto parani ja liikevaihto laski edellisvuoteen verrattuna. Sähkönkulutus laski Turussa 1,8 % edellisvuoteen verrattuna. Lämpimät talvikuukaudet vähensivät kaukolämmön kysyntää, mutta tehokkaan perustuotannon ansiosta kaukolämmön kannattavuus parani edellisvuodesta. Jatkoimme panostamista uusiutuvaan energiaan, ja vuoden lopussa kaukolämmöstä jo 80 % tuotettiin uusiutuvilla energianlähteillä.

Maaliskuussa alkanut koronavirusepidemia muutti konsernin työskentelytapoja. Sähkön ja lämmön toimitusvarmuus sekä asiakastyytyväisyys säilyivät hyvällä tasolla. Turku Energian kuluttaja-asiakkaat olivat EPSI Ratingin tekemän Sähkön vähittäismyynti -tutkimuksen mukaan toimialan toiseksi tyytyväisimpiä.

Poimintoja vuosikertomuksestamme:

Toimitusjohtajan katsaus: https://vsk2020.turkuenergia.fi/toimitusjohtajan-katsaus/

Turku Energian toiminnan ympäristövastuusta sekä sosiaalisesta ja taloudellisesta vastuusta raportoiva vuosikooste: https://vsk2020.turkuenergia.fi/vastuullisuusraportti/

Matkamme kohti hiilineutraalia Turkua jatkui: https://vsk2020.turkuenergia.fi/ymparistovastuu/hiilineutraali-turku/

Asiakastyytyväisyytemme säilyi edelleen vuonna 2020 erittäin hyvällä tasolla: https://vsk2020.turkuenergia.fi/sosiaalinen-vastuu/asiakkaat/

Turku Energian tilinpäätös ja toimintakertomus sekä vuoden 2020 avainluvut: https://vsk2020.turkuenergia.fi/tilinpaatos/

Turku Energian tulos parani edellisvuodesta – panostuksia uusiutuvaan energiaan jatkettiin: https://vsk2020.turkuenergia.fi/liiketoimintakatsaus/

Vuoden 2020 lopussa kaukolämmöstä 80 % tuotettiin uusiutuvilla polttoaineilla. Tutustu energianhankintaamme: https://vsk2020.turkuenergia.fi/ymparistovastuu/energianhankinta/

Koronaepidemia vaati nopeaa mukautumista ja yhteiskunnallisesti kriittisen toiminnan turvaamista: https://vsk2020.turkuenergia.fi/sosiaalinen-vastuu/henkilosto/

Lue myös helmikuussa julkaistu tilinpäätöstiedotteemme

Hyviä lukuhetkiä! Vastaamme mielellämme kysymyksiin.

Turku Energian ja Turun kaupungin metsityshanke saa jatkoa tänä kesänä – nuoret istuttavat 8000 tainta Moisioon9.6.2022 14:32:18 EEST | Tiedote

Turku Energian ja Turun kaupungin viime kesänä toteuttama metsityshanke saa jatkoa tänä kesänä, kun yhteensä 8000 tainta istutetaan Moisioon Suihkarintien varrelle. Turku Energia rekrytoi metsityshankkeeseen kolme turunseutulaista nuorta istuttamaan taimet kahden viikon mittaisen Tutustu työelämään ja tienaa -kesäharjoittelujakson aikana. Nuoret pääsevät tekemään myös viime kesänä istutetulle alueelle metsänhoidollisia toimenpiteitä ja täydennysistutuksia.

Turku Energia ja Turun Ylioppilaskyläsäätiö tekevät Ylioppilaskylästä energiapositiivista aluetta4.5.2022 13:33:06 EEST | Tiedote

Turku Energia on toteuttamassa Turun Ylioppilaskyläsäätiön (TYS) Tyyssija-rakennukseen innovatiivista energiaratkaisua. Uudenlainen energiaratkaisu huolehtii kiinteistön lämmityksestä ja jäähdytyksestä hyödyntäen kaukojäähdytyksen paluulämpöä lämpöpumpun lämmönlähteenä. Rakennuksesta tulee energiapostiviinen eli se tuottaa enemmän energiaa kuin kuluttaa. Toteutus on osa Euroopan unionin Horisontti 2020 -ohjelman rahoittamaa RESPONSE-hanketta.

Sääolosuhteet siirtävät Turku Energian helikopterilennolla tehtävää kaukolämpöverkoston kuntokartoitusta11.4.2022 15:25:37 EEST | Tiedote

Turku Energian helikopterilennolla ja lämpökameroiden avulla tehtävä kaukolämpöverkoston kuntokartoitus siirtyy aiemmin ilmoitetusta aikataulusta sääolosuhteista johtuen. Kuvaukset suoritetaan tämän viikon aikana, viimeistään 17.–18.4.2022 välisenä yönä. Lennon tarkka ajankohta viestitään vielä Turku Energian sosiaalisen median kanavissa heti sen varmistuttua.