Turku Energia -konsernin vuosikertomus ja vastuullisuusraportti vuodelta 2021 on julkaistu

Turku Energia -konsernin vuosikertomus vuodelta 2021 on julkaistu. Vuosikertomus sisältää hallituksen toimintakertomuksen, vuosikatsauksen ja liiketoimintakatsauksen, tilinpäätöksen ja vastuullisuusraportin.

Vuotemme pähkinänkuoressa:

Turku Energia -konsernin vuosi 2021 oli menestyksekäs monella mittarilla arvioituna. Liikevaihto ja liikevoitto kasvoivat edellisvuoteen verrattuna. Sähkönkulutus nousi Turussa 6,6 prosenttia vuodesta 2020. Kylmät talvikuukaudet lisäsivät myös kaukolämmön kysyntää. Turku Energia jatkoi panostuksiaan uusiutuvaan energiaan, ja 75 prosenttia kaukolämmöstä tuotetiin uusiutuvilla energianlähteillä. Sähkön ja lämmön toimitusvarmuus säilyivät erittäin hyvällä tasolla.

Asiakastyytyväisyys oli huippuluokkaa ja asiakkaamme arvioivat Turku Energian energia-alan yrityksistä kokonaisarvioinnissa sijalle yksi. Samoin kestävää kehitystä mittaavassa indeksissä Turku Energia sijoittui verrokkiyhtiöistä kärkipaikalle. Myös työturvallisuudessa tapahtui positiiivista kehitystä ja työtapaturmataajuus laski merkittävästi.

Vuosikertomus on julkaistu osoitteessa: https://vsk2021.turkuenergia.fi/

Poimintoja vuosikertomuksestamme:

Toimitusjohtajan katsaus: Toimitusjohtajan katsaus – Turku Energia -konsernin vuosikertomus 2021

Turku Energian vastuullisuusraportti: Vastuullisuusraportti – Turku Energia -konsernin vuosikertomus 2021

Turku Energian liiketoimintakatsaus 2021: Liiketoimintakatsaus – Turku Energia -konsernin vuosikertomus 2021

Turku Energian hallituksen toimintakertomus ja tilinpäätös: Tilinpäätös – Turku Energia -konsernin vuosikertomus 2021

Maaliskuussa julkaistu tilinpäätöstiedotteemme vuodelta 2021.

Turku Energia -konserni kuuluu Suomen suurimpien energiayhtiöiden joukkoon. Liikevaihtomme vuonna 2021 oli 333,2 miljoonaa euroa. Turku Energiassa työskentelee noin 330 ammattilaista. Turku Energia on Varsinais-Suomen johtava sähkön ja lämmön myyjä ja siirtäjä. Toimintaamme kuuluu myös energiaverkostojen ja energiatuotantolaitosten kehittäminen, rakentaminen ja ylläpitäminen sekä sähköisen liikenteen kehittäminen Turun seudulla. Toimitamme ympäristöä, elämänlaatua ja kilpailukykyä parantavia energiapalveluita 130 000 taloudelle ja yritykselle. Asiakaslupauksemme on "Olemme lähellä, näemme kauas". Olemme mukana rakentamassa hiilineutraalia Turkua. www.turkuenergia.fi

Turku Energia ja Turun Ylioppilaskyläsäätiö tekevät Ylioppilaskylästä energiapositiivista aluetta4.5.2022 13:33:06 EEST | Tiedote

Turku Energia on toteuttamassa Turun Ylioppilaskyläsäätiön (TYS) Tyyssija-rakennukseen innovatiivista energiaratkaisua. Uudenlainen energiaratkaisu huolehtii kiinteistön lämmityksestä ja jäähdytyksestä hyödyntäen kaukojäähdytyksen paluulämpöä lämpöpumpun lämmönlähteenä. Rakennuksesta tulee energiapostiviinen eli se tuottaa enemmän energiaa kuin kuluttaa. Toteutus on osa Euroopan unionin Horisontti 2020 -ohjelman rahoittamaa RESPONSE-hanketta.

Sääolosuhteet siirtävät Turku Energian helikopterilennolla tehtävää kaukolämpöverkoston kuntokartoitusta11.4.2022 15:25:37 EEST | Tiedote

Turku Energian helikopterilennolla ja lämpökameroiden avulla tehtävä kaukolämpöverkoston kuntokartoitus siirtyy aiemmin ilmoitetusta aikataulusta sääolosuhteista johtuen. Kuvaukset suoritetaan tämän viikon aikana, viimeistään 17.–18.4.2022 välisenä yönä. Lennon tarkka ajankohta viestitään vielä Turku Energian sosiaalisen median kanavissa heti sen varmistuttua.

Tilinpäätös 1.1.-31.12.2021: Turku Energia -konsernin tulos parani, asiakkaat arvostivat yhtiön kestävän kehityksen indeksin ykköseksi4.3.2022 09:02:13 EET | Tiedote

Turku Energia -konsernin liikevoitto ja liikevaihto kasvoivat edellisvuoteen verrattuna. Sähkönkulutus kasvoi Turussa 6,6 %. Myös kaukolämmön myynti kasvoi huomattavasti normaalia kylmemmän alku- ja loppuvuoden vuoksi. Kuluttaja-asiakkaat arvostivat Turku Energian asiakastyytyväisyydessä ja kestävän kehityksen indeksissä ykkössijalle.