Turku Energia Sähköverkot suorittaa johtoalueiden helikopteriraivauksia toimitusvarmuuden parantamiseksi

Turku Energia Sähköverkot Oy raivaa helikopterin avulla sähköverkostonsa johtoalueita Kakskerrassa, Satavassa, Hirvensalossa, Ruissalossa sekä osassa Ilpoista sähkönjakelun toimitusvarmuutensa edelleen parantamiseksi. Raivaukset suoritetaan loppuvuoden aikana ja aloitetaan maanantaina 23.11.2020 säävaraus huomioiden.

Työ suoritetaan arkisin valoisaan aikaan noin klo 9-15 välillä. Raivaus suoritetaan helikopteriraivauksena sahaamalla ilmasta käsin johtoalueilla kasvavia oksia.

Raivauksesta aiheutuu melua lähiympäristöön ja saattaa aiheutua lyhyitä keskeytyksiä sähkönjakeluun, mikäli sahattavat oksat osuvat ilmajohdoille. Turku Energia Sähköverkot on tiedottanut tulevista raivauksista ennakkoon tiedossa olevia alueella sijaitsevia eläintiloja.

Pahoittelemme tästä mahdollisesta aiheutuvaa häiriötä.

Jari Lepistö, Kunnossapitomestari, Turku Energia Sähköverkot Oy
jari.lepisto@turkuenergia.fi

Turku Energia Sähköverkot Oy on Turku Energian tytäryhtiö, jolla on yli 92 000 sähkönkäyttöpaikkaa Turussa. Turku Energia -konserni kuuluu Suomen suurimpien energiayhtiöiden joukkoon. Liikevaihtomme vuonna 2019 oli 276,8 miljoonaa euroa. Turku Energiassa työskentelee noin 340 ammattilaista. Turku Energia on Varsinais-Suomen johtava sähkön ja lämmön myyjä ja siirtäjä. Toimintaamme kuuluu myös energiaverkostojen ja energiatuotantolaitosten kehittäminen, rakentaminen ja ylläpitäminen sekä sähköisen liikenteen kehittäminen Turun seudulla. Toimitamme ympäristöä, elämänlaatua ja kilpailukykyä parantavia energiapalveluita 130 000 taloudelle ja yritykselle. Asiakaslupauksemme on "Olemme lähellä, näemme kauas". Olemme mukana rakentamassa hiilineutraalia Turkua. Uusiutuvilla energianlähteillä tuotetun energian määrä on vuoden 2020 lopussa jo 70 %. www.turkuenergia.fi

Turku Energian asiakaspalvelu Eniro Finlandille26.10.2020 13:00:20 EETTiedote

Turku Energia ja Oy Eniro Finland Ab ovat sopineet liikkeenluovutuksesta, jossa Turku Energian asiakaspalvelu siirtyy Eniro Finlandille 1.11.2020 alkaen. Samassa yhteydessä Turku Energia on tehnyt palvelusopimuksen asiakaspalvelunsa hankkimisesta Eniro Finlandilta. Liikkeenluovutuksen taustalla on sähkön myynnin kiristynyt kilpailutilanne ja kannattavuuden parantamiseen tähtäävät toimenpiteet sekä palveluaikojen laajentaminen.

Toriparkki ja Turku Energia solmivat yhteistyösopimuksen sähköautojen latauspisteistä4.9.2020 07:30:00 EESTTiedote

Toriparkki ja Turku Energia ovat sopineet yhteistyöstä, jolla Turku Energia tuo Toriparkkiin ensivaiheessa 20 sähköautojen latauspistettä. Latauspisteet ovat maksimilatausteholtaan 22 KW, ja latausaika on autosta riippuen n. 1–5 tuntia. Toriparkki on varautunut myös kasvattamaan sähköautopaikkojen määrää kysynnän mukaan. Ensivaiheessa valmius on luotu 36 lisäpaikalle, mutta määrää voidaan kasvattaa rajattomasti.