Turku Energian asiakkaat arvostavat yhtiön kestävän kehityksen indeksin ykköseksi

Turku Energia on saavuttanut asiakkaidensa arvioimana ykkössijan kestävää kehitystä mittaavassa indeksissä osana EPSI Ratingin tekemiä asiakastyytyväisyystutkimuksia. Lisäksi Turku Energian kuluttaja-asiakkaat arvioivat Turku Energian tutkimuksen ykköseksi asiakastyytyväisyyttä mitattaessa ja kaukolämmön yksityis- ja yritysasiakkaat Turku Energian tutkimuksen kärkeen kakkossijalle. Tutkimuksen tuloksissa korostuu voimakas paikallisuuden merkitys asiakkaille. Tutkimuksen kärkisijoille Turku Energian vei mm. yhtiön korkealle arvostettu imago ja asiakkaiden kokemus saada vastinetta rahalle.

Sekä sähkönmyynnin kuluttaja-asiakkaiden tutkimuksessa, että kaukolämmön kuluttaja- ja yritysasiakkaita koskevassa tutkimuksessa Turku Energia saavutti kärkipaikan kestävän kehityksen indeksissä. (Turku Energia ei osallistunut tänä vuonna sähkönmyynnin yritysasiakkaiden tutkimukseen.) Kestävän kehityksen indeksissä mitataan asiakkaiden näkemyksiä ja arvioita yritysten vastuullisuudesta laaja-alaisesti, huomioiden kestävyyteen ja vastuullisuuteen liittyvät sosiaaliset, taloudelliset ja yhteiskunnalliset sekä ympäristönäkökohdat. Turku Energian asiakkaat kokevat Turku Energian ottavan sosiaalista, ympäristöllistä ja taloudellista vastuuta.

- Olemme todella iloisia ja nöyrän kiitollisia huomatessamme, että asiakkaamme arvostavat pitkäjänteistä ja laaja-alaista työtämme sekä panostuksiamme kestävää kehitystä tukeviin ratkaisuihin näin korkealle, ja että asiakkaidemme antavat arviot vievät meidät tutkimuksen kärkipaikalle. Tämä on meille merkki kääriä hihat entistä korkeammalle, sillä työ ei suinkaan lopu tähän, vaan jatkamme samaa polkua asiakkaitamme ja sidosryhmiämme herkällä korvalla kuunnellen, sanoo Turku Energian toimitusjohtaja Timo Honkanen.

Kaukolämmön asiakkaat kokevat saavansa vastinetta rahalle

Turku Energia osallistui EPSI Ratingin tekemään kaukolämmön asiakastyytyväisyystutkimukseen nyt ensimmäistä kertaa sijoittuen kokonaistuloksissa toiseksi vain indeksipisteen päähän ykkössijasta. Korkeimmat pisteet Turku Energia sai asiakkaiden keskuudessa parhaaksi koetun imagon, ja korkealle arvostetun tuotelaadun, palvelulaadun ja rahalle saatavan vastineen ansiosta. Kaukolämpöasiakkaiden tutkimuksessa kestävän kehityksen indeksissä Turku Energia on ykkönen.

- Turku Energian kaukolämpö on ympäristöystävällinen ja toimitusvarma palvelutuote, jonka hinta täällä Turun seudulla on laskenut jo neljättä vuotta peräkkäin. Kahden edellisen vuosikymmenen aikana olemme siirtyneet suunnitelmallisesti uusiutuviin tuotantotapoihin, ja ensi vuonna luovumme kaukolämmön perustuotannossa kivihiilen käytöstä kokonaan. Tämän tutkimuksen tulokset kertovat siitä, että olemme onnistuneet vastaamaan asiakkaidemme tarpeisiin ja kysyntään ja myös oikaisemaan kaukolämpöön liitettäviä virheellisiä mielikuvia, sanoo Lämpö-yksikön johtaja Jari Kuivanen Turku Energiasta.

Kuluttaja-asiakkaat arvioivat Turku Energian ykköseksi

Tutkimusten tulosten mukaan sähkönmyynnin yksityisasiakkaiden korkein asiakastyytyväisyys on Turku Energiassa. Turku Energia sai korkeimmat arviot vertailussa sekä imagon osalta että rahalle saatavassa vastineessa. Tutkimuksen tuloksissa korostui paikallisuuden lisäksi myös luotettavuus Turku Energiaan liitettävänä tekijänä. Sähkönmyynnin kuluttaja-asiakkaiden tutkimuksessa kestävän kehityksen indeksissä Turku Energia on ykkönen.

- Asiakkaiden odotukset tuotteista ja palvelusta ja niiden laadusta sekä tuotteidemme ympäristöystävällisyydestä ja tuotannon alkuperästä ovat entisestään kasvaneet, joten arvostamme tätä tulosta noihin odotuksiin peilaten hyvin korkealle. Olemme selvästi onnistuneet vastaamaan asiakkaidemme tarpeisiin. Sähköenergian lisäksi asiakkaamme ovat kiinnostuneita myös muista palveluista kuten aurinkopaneeleista ja sähköautojen latauspisteistä, ja tavoitteenamme onkin olla asiakkaidemme ensisijainen kokonaisvaltainen energiakumppani, sanoo myyntijohtaja Harri Salo.

EPSI Ratingin asiakastyytyväisyystutkimuksissa on mukana mm. Suomen suurimmat energiayhtiöt. Turku Energia osallistui syksyllä 2021 EPSI Ratingin tekemiin tutkimuksiin sähkönmyynnin kuluttaja-asiakkaiden ja kaukolämmön asiakkaiden energia-alan asiakastyytyväisyydestä ja – kokemuksesta. Sähkönmyynnin yritysasiakkaiden tutkimuksiin Turku Energia joka toinen vuosi, ja ei näin ollen tänä vuonna ollut tutkimuksessa mukana.

Lue lisää EPSI Ratingin sähkönmyynnin kuluttaja-asiakkaiden asiakastyytyväisyystutkimuksen tuloksista. (Energia-alallakin asiakaslähtöinen toiminta voittaa lopulta)

Lue lisää EPSI Ratingin kaukolämmön asiakastyytyväisyystutkimuksen tuloksista (Kaukolämpöasiakkaat keskimäärin tyytyväisiä).

Turku Energia rakennuttaa yli 1100 aurinkopaneelin voimalan Salo IoT Campukselle Saloon8.11.2021 10:01:28 EET | Tiedote

Turku Energia rakennuttaa Salo IoT Campuksen alueelle 1134 aurinkopaneelista koostuvan aurinkovoimalan. Aurinkovoimalan tuottama sähkö toimitetaan pitkäaikaisella sähköntoimitussopimuksella Salo IoT Campuksen käyttöön. Voimalan arvioitu tuotantomäärä on 374 megawattituntia (MWh) vuodessa. Määrä vastaa noin 180 kerrostaloasunnon vuotuista sähköntarvetta ja vähentää hiilidioksidipäästöjä noin 50 tonnilla vuodessa. Voimalaan asennetaan Salossa valmistettavat Salo Solarin kotimaiset paneelit.

Turku Energian ja Turun kaupungin yhteinen metsityshanke kasvattaa hiilinielua sekä tukee metsien virkistyskäyttöä ja luonnon monimuotoisuutta19.8.2021 08:02:57 EEST | Tiedote

Turku Energia on yhteistyössä Turun kaupungin kanssa toteuttanut metsittämishankkeen, jonka myötä kesä-heinäkuussa istutettiin yhteensä 5000 puuntainta Turun lentokentän pohjoispuolella sijaitsevalle vanhalle maankaatopaikalle. Metsityshanke on osa Turun kaupungin uutta metsäsuunnitelmaa, jonka tavoitteena on lisätä ja turvata Turun luonnon monimuotoisuutta, metsien virkistyskäyttöä ja päästöjen kompensointia metsien hiilinieluja kasvattamalla.

Kaukolämpöverkon vika aiheuttaa keskeytyksen lämmön ja lämpimän veden jakeluun osassa Turun keskustaa5.7.2021 10:19:24 EEST | Tiedote

Kaukolämpövuodon korjaus aiheuttaa maanantaina 5.7. keskeytyksiä lämmön ja lämpimän käyttöveden jakeluun osassa Turun keskustan aluetta (Länsiranta). Tarkka alue keskeytyskartassamme. Vikaa korjataan parhaillaan. Korjauksen arvioidaan päättyvän maanantaina puoleen yöhön mennessä. Korjaus voi päättyä ilmoitettua aiemmin. Vian piirissä on 11 kaukolämmön asiakasta. Kaukolämpöputken vuodosta johtuen kaukolämpövettä purkautui Turussa ravintola Nooan edustalla Aurajokeen sadevesikanavaa pitkin sunnuntai-iltana. Vuoto värjäsi Aurajoen veden paikoitellen vihreäksi. Kaukolämpöveteen lisätty väriaine eli pyraniini on hajuton, myrkytön ja terveydelle vaaraton eikä aiheuta ympäristölle vahinkoa. Väriainetta lisätään kaukolämpöveteen vuotokohtien paikantamiseksi. Pahoittelemme häiriöstä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa! Lisätietoja Sanna Perttunen, käyttöinsinööri, Turku Energia puh. 050 5573 783 sanna.perttunen@turkuenergia.fi

Arkea Turku Energian henkilöstöravintolaksi Itäharjun toimitiloihin ja Naantalin voimalaitokselle29.6.2021 13:00:00 EEST | Tiedote

Turku Energia kilpailutti kevään 2021 aikana ravintolatarjoajan uusiin tuleviin toimitiloihinsa Itäharjulle sekä Turun Seudun Energiantuotanto Oy:n tiloissa toimivaan henkilöstöravintolaan Naantalin voimalaitokselle. Ravintoloitsijaksi valittiin Arkea, joka toteuttaa molemmat ravintoloista uudella Mood-konseptillaan. Itäharjulle Turku Energian uusiin toimitiloihin keväällä 2022 avautuva ravintola täydentää alueen ravintolatarjontaa ja on avoinna kaikille.

Turku Energian ja Turun Seudun Veden lämmöntalteenottohankkeen esiselvitys on valmistunut7.6.2021 11:02:06 EEST | Tiedote

Turku Energia ja Turun Seudun Vesi Oy ovat yhteistyössä selvittäneet lämmöntalteenottojärjestelmän käyttömahdollisuutta osana juomavedentuotanto- ja jakelujärjestelmää kevään 2021 aikana. Selvityksen päämääränä oli selvittää teknis-taloudelliset toteutusmahdollisuudet juomaveden lämmöntalteenottohankkeelle. Lopputuloksena saatiin arvokasta tietoa investoinnin kannalta keskeisistä parametreistä, jotka määrittävät hankkeen kannattavuutta. Selvityksestä saatua tietoa hyödynnetään selvityksen seuraavassa vaiheessa koskien lämmöntalteenottojärjestelmän sijoittamista Halisten varavesilaitokseen.