Turku Energian tuulivoimatuotannon osuus kasvaa

Turku Energian tuulivoimatuotanto kasvaa 32,5 GWh:lla vuodessa Suomen Hyötytuuli Oy:n tänään julkaiseman Alajoki-Peuralinnan tuulipuistohankkeen myötä. Energiamäärä vastaa noin 20 000 kerrostaloasunnon vuotuista sähkönkulutusta. Hankkeen valmistumisen myötä tuulivoiman osuus koko Turku Energian sähkön vuosituotannosta on noin 28 %.

Suomen Hyötytuuli Oy tiedotti tänään tehneensä investointipäätöksen uuden, 14 tuulivoimalasta koostuvan Alajoki-Peuralinnan tuulipuiston rakentamisesta Perhoon ja Kyyjärvelle Keski-Pohjanmaalle (linkki tiedotteeseen). Turku Energia omistusosuus Suomen Hyötytuuli Oy:stä on 12,5 %.

Turku Energialla on ollut tuulivoimaa tuotantopaletissaan jo yli 20 vuoden ajan.

− Tuulivoimatuotannon osuuden kasvattaminen tukee strategisia tavoitteitamme uusiutuvilla energianlähteillä tuotetun energian lisäämiseksi. Ympäristöystävällisyys ja vähäpäästöinen energia toistuvat asiakkaidemme odotuksissa, ja näihin odotuksiin vastaamme oman uusiutuvilla tuotetun tuotantosalkkumme kasvattamisella, sanoo toimitusjohtaja Timo Honkanen Turku Energiasta.

Turku Energia on mukana Turun kaupungin tavoitteessa olla hiilineutraali vuonna 2029. Turku Energia on pitkäjänteisesti tehnyt työtä siirtyäkseen omassa tuotannossaan fossiilisista polttoaineista uusiutuviin, ja vuoden 2020 loppuun mennessä lämmöstä ja sähköstä on jo 70 % tuotettu uusiutuvilla energianlähteillä.

Turku Energia -konserni kuuluu Suomen suurimpien energiayhtiöiden joukkoon. Liikevaihtomme vuonna 2019 oli 276,8 miljoonaa euroa. Turku Energiassa työskentelee noin 340 ammattilaista. Turku Energia on Varsinais-Suomen johtava sähkön ja lämmön myyjä ja siirtäjä. Toimintaamme kuuluu myös energiaverkostojen ja energiatuotantolaitosten kehittäminen, rakentaminen ja ylläpitäminen sekä sähköisen liikenteen kehittäminen Turun seudulla. Toimitamme ympäristöä, elämänlaatua ja kilpailukykyä parantavia energiapalveluita 130 000 taloudelle ja yritykselle. Asiakaslupauksemme on "Olemme lähellä, näemme kauas". Olemme mukana rakentamassa hiilineutraalia Turkua. Uusiutuvilla energianlähteillä tuotetun energian määrä on vuoden 2020 lopussa jo 70 %. www.turkuenergia.fi

Toriparkki ja Turku Energia solmivat yhteistyösopimuksen sähköautojen latauspisteistä4.9.2020 07:30:00 EESTTiedote

Toriparkki ja Turku Energia ovat sopineet yhteistyöstä, jolla Turku Energia tuo Toriparkkiin ensivaiheessa 20 sähköautojen latauspistettä. Latauspisteet ovat maksimilatausteholtaan 22 KW, ja latausaika on autosta riippuen n. 1–5 tuntia. Toriparkki on varautunut myös kasvattamaan sähköautopaikkojen määrää kysynnän mukaan. Ensivaiheessa valmius on luotu 36 lisäpaikalle, mutta määrää voidaan kasvattaa rajattomasti.

Turku Energia -konsernin vuosikertomus ja vastuullisuusraportti vuodelta 2019 on julkaistu8.4.2020 15:07:51 EESTTiedote

Tervetuloa tutustumaan julkaisuun osoitteessa: https://vsk2019.turkuenergia.fi/ Vuotemme pähkinänkuoressa: Tuloksemme parani edellisvuodesta – panostuksia uusiutuvaan energiaan jatkettiin Konsernimme liikevaihto ja liikevoitto nousivat edellisvuoteen verrattuna. Konsernimme liikevaihto kasvoi edellisvuodesta ollen 276,8 milj. euroa (2018: 258,7 milj. euroa). Myös konsernin liikevoitto kasvoi ollen 18,5 milj. euroa (15,2 milj. euroa). Investoimme 15,3 milj. euroa (25,2 milj. euroa) verkostojen siirtokyvyn sekä sähkö- ja lämpöverkostojen toimintavarmuuden parantamiseen ja ylläpitämiseen. Lämmin vuosi vaikutti sekä sähkön että lämmön kysyntään. Jatkoimme panostuksiamme uusiutuvaan energiaan ja hankimme lisää uusiutuvilla energianlähteillä tuotettua energiaa osakkuusyhtiöidemme kautta. Sähkön ja lämmön toimitusvarmuutemme säilyi edelleen hyvällä tasolla. Henkilöstömäärämme kasvoi 67 henkilöllä vuoden 2019 alussa, kun Naantalin voimalaitoksen käyttö- ja kunnossapitoliiketoiminta siirtyi Tur

Turku Energian asiakaspalvelupiste Linnankadulla suljetaan koronaviruksen vuoksi toistaiseksi16.3.2020 15:17:03 EETTiedote

Turku Energia seuraa tarkasti koronaviruksen etenemistä ja hallituksen ja terveydenhuollon viranomaisten antamia suosituksia koronavirusepidemian edetessä. Olemme ryhtyneet toimenpiteisiin mukauttaaksemme työskentelytapojamme koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi ja sähkön- ja lämmönjakelun turvaamiseksi myös tässä poikkeustilanteessa. Tilanteesta johtuen suljemme asiakaspalvelupisteemme Linnankadulla toistaiseksi tiistaista 17.3.2020 alkaen. Palvelemme asiakkaitamme puhelimitse numerossa 02 2628 111 (pvm/mpm) ma-to klo 8-17 ja perjantaisin klo 10-16 ja sähköisesti osoitteessa www.energiaonline.fi sekä sähköpostitse asiakaspalvelu@turkuenergia.fi. Kokoukset ja tapaamiset hoidamme toistaiseksi pääsääntöisesti puhelimitse ja virtuaalisesti ja vierailijaryhmiä emme toistaiseksi ota vastaan. Toimillamme haluamme ehkäistä koronaviruksen leviämistä ja taata yhteiskunnallisesti kriittisen energiantuotannon ja -jakelun.