Turkulaiset krusifiksissa – Vahvimmat turkulaiset olkapäät haussa

Turun vahvin mies ja nainen ovat haussa Turun Messuilla perjantaina 23.8. Leikkimielisessä kisassa haetaan kaupungin vahvimpia olkapäitä.

− Tittelin saaja selvitetään krusifiksissa, jossa kannatellaan painoja käsillä ristiriipunta-asennossa mahdollisimman pitkään, kuvailee Jyrki Rantanen Suomen Voimalajiliitosta

Kilpailuun on ennakkoilmoittautuminen ja mukaan mahtuu 10 miestä ja 10 naista. Ilmoittautua voi osoitteeseen: info@suomenvoimalajiliitto.fi 10.8. mennessä.

Suomen Voimalajiliitto on mukana tapahtumassa myös messuosastolla. Liiton osastolla on lajin esittelyä ja tukituotteiden myyntiä.

Turun Messut ovat 23.-25.8. Tämän vuoden kantava teema on Turku.

Jyrki Rantanen
Suomen Voimalajiliitto
jyrki@suomenvoimalajiliitto.fi

Artesaanijäätelöä ja saksalaisia viinejä – Turun Ruoka- ja Viinimessuilla herkutellaan lähiruualla ja maistellaan viinejä23.9.2019 11:31:39 EESTTiedote

Turun Ruoka- ja Viinimessut tarjoaa nautintoja kaikille aisteille 4.-6.10. Samaan aikaan Turun Kirjamessujen kanssa järjestettävä tapahtuma houkuttelee ruokakulttuurin ystäviä mm. monipuolisen lähiruuan ja uutuusviinien pariin. Messuilla esittäytyvät yritykset tarjoavat herkkuja ostettavaksi ja maisteltavaksi. Messuosastoilla on myynnissä mm. alkoholijäätelöä, sirkkoja, juustoja ja suklaata. Makuelämyksiä saadaan myös mm. Kreikasta ja Italiasta.

Teatteritaide vahvasti esillä Turun Kirjamessuilla19.9.2019 12:25:27 EESTTiedote

Turun Kirjamessujen poikkitaiteellinen teema on tänä vuonna teatteri. Teemoittelunsa uudistanut tapahtuma tuo messuareenalle kirjallisuuden ja ajankohtaisten kulttuuri-ilmiöiden lisäksi noin 90 esiintyjää teatterin maailmasta. Teattereita on mukana myös näytteilleasettajina. Ohjelmassa on niin kotimaisen teatteritaiteen legendoja kuin nuoremman sukupolvenkin tekijöitä. Luvassa on ainutlaatuisia keskusteluja ja kohtaamisia. Tapahtuma järjestetään Turun Messukeskuksessa 4.-6.10. yhdessä Turun Ruoka- ja Viinimessujen kanssa.

Turun Kirjamessujen ajankohtaisteema 4.-6.10. - Miten ilmastonmuutos näkyy kirjallisuudessa?17.9.2019 14:56:53 EESTTiedote

Tiedote 17.9.2019. Turun Kirjamessut 4.-6.10. pureutuu muun muassa ilmastonmuutoksen kulttuurivaikutuksiin. Keskeinen kysymys kuuluu: Kun ilmasto muuttuu, muuttuuko kirjallisuus? Otsikosta keskustellaan heti avauspäivän aluksi perjantaina 4.10. klo 10.20 Tieto-lavalla. Tuolloin Turun yliopiston yleisen kirjallisuustieteen professori Markku Lehtimäki on Heikki Kettusen haastattelussa.

KUTSU MEDIALLE: Esirippu nousee! On aika julkistaa Turun Kirjamessujen 2019 ohjelma27.8.2019 11:52:08 EESTKutsu

Turun Kirjamessut yhdessä Turun Ruoka- ja Viinimessujen kanssa järjestetään Turun Messukeskuksessa 4.-6.10. Ohjelmajohtaja Jenni Haukio uudisti tapahtuman sisällöllisen teemoituksen tähän vuoteen. Pääteemana on teatteri ja ajankohtaisteemoina lukutaito sekä ilmastonmuutokset kulttuurivaikutukset. Kirjailijavieraat, teatterintekijät, keskustelut ja täysin ainutlaatuiset kohtaamiset tuovat yleisön eteen tekstejä, kuvia, henkilöitä, musiikkia ja draamaa. Tapahtuma on täyteläisempi ja moniulotteisempi kuin koskaan aiemmin!