Turun Food Market Herkusta herkuttelijan S-market

Turun Osuuskauppa jatkaa laadukkaan ruokakaupan kehittämistä nykyisen Food Market Herkun paikalla Turun Stockmannin alakerrassa. Kevään aikana Food Market Herkku muuttuu premium-tason S-marketiksi.

- Stockmann irtisanoi osana yrityssaneeraustaan Food Market Herkun vuokrasopimuksen myös Turussa.Tartuimme heti toimeen ja olemme nyt neuvotelleet kiinteistönomistajan kanssa uuden, pitkäaikaisen vuokrasopimuksen nykyisen Food Market Herkun tiloista. Olen todella iloinen, että laadukas ruokakauppa saa jatkoa tutulla paikallaan. Muutoksia on kuitenkin luvassa, sillä luovumme Turussa Food Market Herkun konseptista ja muutamme kaupan herkuttelijan S-marketiksi. Samalla uudistamme myymälän lattiasta kattoon ja investoimme siihen noin 1,6 miljoonaa euroa. Uskomme vahvasti tähän liikepaikkaan, toteaa Turun Osuuskaupan toimitusjohtaja Antti Heikkinen.

Asiakas hyötyy edullisista hinnoista ja laajasta valikoimasta

Mittavat muutos- ja uudistustyöt S-marketiksi alkavat lähiviikkoina ja valmista on kevään aikana. Uusi S-market Hansa Herkku on herkuttelijan premium-tason ruokakauppa.

Food Market Herkusta tuttu, ammattitaitoinen ja palveleva henkilökunta säilyy. Samoin pysyvät runsaat liha-, kala- ja juustotiskit. Jotakin kuitenkin muuttuu, vaikka valikoimat ja palvelutarjonta kasvavat, niin hinnat laskevat edelleen. S-marketiin tuodaan myös kattava, paikan päällä valmistettavien ultratuoretuotteiden valikoima yhdessä yhteistyökumppaneiden kanssa. Food Market Herkun tavoin S-market Hansa Herkku kantaa ylpeänä Chaîne des Rôtisseurs -kilpeä, joka on osoitus laadusta ja palvelun korkeasta tasosta.

- S-marketin ketterä ketjutoiminta sekä suora ja suurivolyyminen hankinta- ja logistiikkaputki mahdollistavat meille hintojen tiputtamisen ja aikaisempaa laajemman tuoterepertuaarin. Palvelusta emme tingi piiruakaan, vaan kehitämme sitä edelleen, Heikkinen lupaa.

Turun Osuuskaupalla on Turun ydinkeskustassa meneillään myös S-market Wiklund Herkun mittava uudistus- ja laajennustyö.
- Uskomme vahvasti Turun keskustan vetovoimaisuuteen ja houkuttelevuuteen. Kun S-market Wiklund Herkku valmistuu vuonna 2022 meillä on ehdottomasti keskustan herkkuherruus hallussa kahden premium-tason S-marketin voimin, Heikkinen jatkaa.

Food Market Herkku palvelee normaalisti myös muutos- ja uudistustöiden ajan.

Turun Food Market Herkku on ollut Turun Osuuskaupan omistuksessa vuodesta 2018, jolloin Turun Osuuskauppa osti Stockmann Herkun Turun liiketoiminnan ja jatkoi toimintaa Food Market Herkun nimellä. 2021 lähtien kauppa jatkaa S-market-konseptin alla. S-marketin konsepti on uudistunut ja Turun Osuuskaupan alueella jo 12 S-marketia on uusittu viimeisen vuoden sisällä. Loput uusitaan seuraavien vuosien aikana. Kukin myymälä vastaa palveluillaan ja valikoimallaan paikalliseen tarpeeseen, mutta myymälöitä yhdistää raikas uusi ilme sekä niin arkeen kuin juhlaankin sopiva laadukas valikoima.

Turun Osuuskauppa, toimitusjohtaja Antti Heikkinen, puh. 010 764 4003

Turun Osuuskaupan vuosi 2020: Päivittäistavarakauppa ennätysvauhdissa – kasvua 13 prosenttia15.2.2021 12:00:28 EET | Tiedote

- Investoinnit Varsinais-Suomeen yli 50 M€ - Liikevaihto 613 M€ (+2,4 %) - Tulos ilman kertaluonteisia eriä pysyi edellisvuoden tasolla ja oli yli 5 M€ - Asiakasomistajille rahana maksettavia etuja lähes 22 M€ - Asiakasomistajia vuoden 2020 lopussa yli 164 000 - Henkilöstöä yli 2 300 vuoden 2020 lopussa - Koronavuonna yli 400 matkailu- ja ravitsemiskaupan, tavaratalokaupan sekä liikennemyymäläkaupan ammattilaista siirtyi TOK:ssa kaupan alan tehtäviin – ketään ei lomautettu - Koko henkilökunta sai maksimissaan 300 euron koronabonuksen ** - Mittavat investoinnit maakuntaan jatkuivat suunnitellusti vuonna 2020 koronapandemiasta huolimatta. Yhteensä investoinnit kohosivat yli 50 miljoonaan euroon. Suurin yksittäinen investointi oli Itäharjun Prisman kiinteistön osto loppuvuodesta. Samalla sitouduimme vahvasti yhdessä Turun kaupungin ja muiden alueen kiinteistönomistajien kanssa Itäisen Turun ja sen palveluinfran kehittämiseen. Muita merkittäviä investointeja olivat uusi Original Sokos Hote