Turun Kirjamessut valmistautuu tapahtuman ajankohdan muutokseen

Turun Kirjamessujen 30-vuotinen perinne katkeaa tänä syksynä. Tapahtuman oli tarkoitus toteutua tuttuun tapaan Turun Messukeskuksessa lokakuun alussa. Koronapandemian aiheuttamien monimuotoisten vaikutusten vuoksi tapahtuma joudutaan nyt siirtämään tulevaisuuteen.

Kuva: Jere Satamo

Selvitämme mahdollisimman nopeasti näytteilleasettajien kannan tapahtuman ajankohtaan, sillä tiedämme, että messut on merkityksellinen ja monella tavalla menestyksekäs näyttämö paitsi kirjailijoille myös messukävijöille ja näytteilleasettajille, Turun Messukeskuksen toimitusjohtaja Marja Pekkanen toteaa.

Hän korostaa turvallisuuden merkitystä, joka on koko ajan tärkein näkökohta tapahtumien järjestämisessä.

Olemme tehneet kesän aikana erittäin mittavan turvallisuussuunnitelman yhdessä MeTa ry:n kanssa ja tälläkin hetkellä tiloissamme järjestetään kokoontumisia aluehallintoviranomaisten määräysten mukaan, Pekkanen sanoo.

Samassa yhteydessä on järjestetty myös Turun ja Ruoka- ja Viinimessut, joka siirtyy samaan ajankohtaan Turun Kirjamessujen kanssa.

Turvallisuussuunnitelma on luettavissa osoitteessa: https://www.turunmessukeskus.fi/turvallisuusohjeistus/

Marja Pekkanen
marja.pekkanen@turunmessukeskus.fi

Kuva: Jere Satamo

Turun Messukeskus siirtää kaikki syksyn omat tapahtumat ensi vuoteen – Kokous- ja vuokratapahtumien järjestäminen jatkuu normaalisti26.8.2020 14:29:15 EESTTiedote

Turun Messukeskus ei järjestä tänä vuonna omia messutapahtumia. Syksyn messut siirtyvät ensi vuoteen. Kokoustoiminta sekä muiden tahojen tiloissa järjestämät tapahtumat jatkuvat normaalisti turvamääräyksiä ja väljyyttä noudattaen. Messujen siirtolistalla ovat mm. Turun Kirjamessut, Turun Ruoka- ja Viinimessut, Mökki & Meri, Venexpo, Osaava Nainen, Rekryexpo ja Turun Taide- ja Antiikkimessut.

Syksyn messuille startataan turvallisuus edellä12.8.2020 13:49:40 EESTTiedote

Syksyn messutapahtumat pääsevät alkuun myös Turun Messukeskuksessa. Puolen vuoden tauon jälkeen ensimmäiset messut järjestetään 12.-13.9. tarkkoja turvallisuusohjeita noudattaen. Koronapandemian vuoksi tapahtuma-alalla on jouduttu mm. siirtämään tapahtumia sekä yhdistämään. Nyt syyskuun puolivälissä järjestettävät Osaava Nainen ja Turun Taide- ja Antiikkimessut on yksi näistä tapahtumayhdistelmistä. Kokonaisuuteen on osallistumassa ilahduttavasti yhteensä 150 näytteilleasettajaa.

Kesäkuun keskiviikot viihteellä ja heinäkuussa elokuviin. Turun Messukeskuksessa avautuvat ainutlaatuiset drive in -liveshow’t26.5.2020 11:13:15 EESTTiedote

Turun Messukeskuksen pihalle avautuvat kesäkuussa keskiviikkoiset drive in -livenäytökset vaihtuvin kulttuurisin teemoin. Heinäkuussa suvi-iltoja vietetään puolestaan elokuvien parissa, kun paikalle tulee Kinotourin drive in -elokuvateatteri. Koronaviruksen vuoksi järjestämiskieltolistalla ovat edelleen suuret tapahtumat, jonka vuoksi on nyt haettu toisenlaisia tapoja tarjota viihdettä ja kohtaamisia yleisölle – terveysturvallisuus, etäisyydet ja hygienia tiukasti huomioiden.