Menevä Oy

TURUN MENEVÄ-TAKSIT JULISTAUTUVAT SYRJINNÄSTÄ VAPAAKSI ALUEEKSI

Taksipalvelu Menevä julistautui ensimmäisenä taksiyrityksenä syrjinnästä vapaaksi alueeksi. Nyt kampanja leviää Turun seudulle. – Olemme nähneet huolestuttavia piirteitä taksialan toiminnassa Turussa. Haluamme itse yrityksenä tuoda esiin yhdenvertaisuutta toiminnassamme, sanoo Taksipalvelu Menevän toimitusjohtaja Tuomo Halminen.

Menevä-taksin toimitusjohtaja Tuomo Halminen on Syrjinnästä vapaa -kampanjan takana.

Taksipalvelu Menevä on Suomen toiseksi suurin taksialan yritys. Pelkästään Turun alueella yrityksen kuljetuksia ajaa noin 60 autoa, joka on merkittävä määrä alueen taksimäärästä. Yritys on seurannut huolestuneena alueen toimintaa ja haluaa omalta osaltaan reagoida.

– Se, miksi haluamme nostaa jo kaksi vuotta sitten julkistamamme Syrjinnästä vapaa alue -aiheen vahvasti esiin, juontaa juurensa muun muassa viimeaikaisiin Turun terminaalissa aiheutuviin ylilyönteihin. Meidän kuljettajiamme on provosoitu ja tämä on aiheuttanut sen, että haluamme tuomita näkyvästi kaiken syrjinnän, kertoo Menevän Turun aluemestari Leif Karlsson.

Turun 60 Menevä-taksia varustetaan Syrjinnästä vapaa alue -teippauksilla. Perjantaina 5.7. starttaava kampanja tulee näkymään yrityksen takseissa koko kesän ajan.

– Meille tärkeintä on tarjota turvallinen matka kaikille. Usein kuljettajamme sanovat, että jokainen asiakas ansaitsee kyydin – huolimatta kunnosta tai käyttäytymisestä. On tärkeää kuitenkin huomioida, että myös kuljettajat ansaitsevat turvallisen kyydin, toteaa toimitusjohtaja Tuomo Halminen.

Menevän Turun aluemestarin Leif Karlssonin mukaan Turun alueen osaan muiden taksiyritäjiien autoihin on liimattu näkyvästi Suomi-tarroja viestimään siitä, että kuljettaja on kantasuomalainen.

– Vierastamme tällaista kannanottoa ja haluamme selvästi tuoda esiin, että kaikki asiakkaat ja kuljettajat ovat tervetulleita sellaisenaan. Meidän kuljettajistamme noin puolella on etninen tausta. Ihmisen etnisen taustan sijaan meille tärkeintä on, että henkilökuntamme on palvelualtis, ystävällinen sekä ajaa asiakkaamme perille turvallisesti.

Lisätiedot:

Tuomo Halminen
tuomo@meneva.fi

Leif Karlsson
Aluemestari, Turun alue
leif@meneva.fi

Kuvat

Menevä Oy
Panimokatu 2 A

Menevä Oy on pääkaupunkiseudulla toimiva 40-vuotias taksialan perheyritys. Yritys on yksi Suomen suurimmista taksialan yrityksistä. Sen vaikutuspiiriin kuuluu noin 1000 autoa ja se toimii valtakunnallisesti. Tilaus- ja taksitoiminnan lisäksi Menevä vastaa muun muassa Päijät-Hämeen ja Uudenmaan Kela-kuljetuksista.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Menevä Oy

Ilmastotaksin kyydissä ajankohtaista asiaa ilmastonmuutoksesta ja kestävästä kehityksestä - 15 taksia, 15 asiantuntijaa3.9.2019 10:02:44 EESTTiedote

Helsinki Design Weekin oheistapahtumana järjestettävässä Ilmastotaksissa on mahdollisuus kysyä suoraan alan asiantuntijoilta mieltä askarruttavista ilmastohuolista. Ilmastotaksi on kuvataiteilija Gloria Lauterbachin ja Menevä taksipalvelun tuottama maksuton tapahtuma, jossa kohtaamispaikkana toimivat Menevä-taksit. Lauantaina 7.9. taksit kuljettavat asiantuntijoita ja asiakkaita Kaapelitehtaan ja keskustan väliä.