Turun musiikkijuhlat siirtää Franco Fagiolin ja Baselin kamariorkesterin vierailun heinäkuulle 2023

Turun musiikkijuhlat siirtää kontratenori Franco Fagiolin ja Baselin kamariorkesterin konsertin tammikuulta 2022 heinäkuuhun 2023. Syynä on vallitsevan koronavirustilanteen luoma epävarmuus. Helmikuulle suunniteltu norjalaisen Vertavo-jousikvartetin konsertti peruutetaan. Loppuvuoden 2021 suomalaisvoimin toteuttavat konsertit toteutuvat sellaisenaan.

Tammikuun 15. päivän konsertti Franco Fagiolin ja Baselin kamariorkesterin kanssa siirtyy uuteen ajankohtaan. Uusi päivä konsertille on torstai 6. heinäkuuta 2023 Turun Konserttitalossa. Norjalaisen Vertavo-jousikvartetin konsertti 7. helmikuuta peruuntuu niin ikään. Syynä näiden kansainvälisten vierailujen peruuntumiselle on koronavirustilanteen luoma epävarmuus.

”Koronaviruspandemia näyttää valitettavasti jatkuvan vielä, joten kansainvälisten taiteilijavierailujen järjestäminen tammikuussa ja helmikuussa ei ole tällä hetkellä taloudellisesti kannattavaa. Tällaisten vierailujen lipunmyynnin ennakoitavuus on erityisen tärkeää, mutta yleisö on ymmärrettävästi yhä odottavalla kannalla koronavirustilanteen kehittymistä seuraten ja odottaa lähelle tapahtumaa ostopäätöstä tehdessään, ainakin meidän konserttiemme osalta. Toisaalta taas näemme selvästi myynnissä, että ajallisesti tarpeeksi kauas sijoittuvat konsertit eli toukokuulle ja kesään sijoittuvat konsertit ovat myös myyneet hyvin. Tähtäämme tästä syystä kansainvälisten vierailujen osalta nyt jo ohjelmassa oleviin konsertteihin loppukeväällä ja kesällä 2022.

Iloksemme voimme kuitenkin toteuttaa niin Logomon 10-vuotisjuhlan yhteydessä Johanna Oraksen, Saimi Hoyerin ja Michal Monroen konsertin nyt marraskuussa kuin Karita Mattilan ja Iiro Rantalan jo viime vuonna lähes täyteen myyneen joulukonsertin nyt joulukuussa Konserttitalossa”, toteaa Turun musiikkijuhlasäätiön toimitusjohtaja Liisa Ketomäki.

Jo aiempiin Fagiolin konsertteihin 2020 ja 2021 ostetut liput käyvät sellaisenaan siirrettyyn esitykseen. Mikäli uusi esitysajankohta 6.7.2023 ei ole sopiva, rahat palautetaan asiakkaalle.

Myös Vertavon peruuntuneen konsertin liput hyvitetään. Ostetuista lipuista hyvitetään lipunhinta (ei palvelu- tai toimitusmaksuja). Liput voi myös halutessaan vaihtaa Turun musiikkijuhlien lahjakorttiin. Hyvitykset esityksen osalta on haettava viimeistään 31.12.2021.

Hyvityslahjakortti käy maksuvälineenä Lippupisteen täyden palvelun myyntipisteissä (ei R-kioskeilla tai verkkokaupassa) ja se on voimassa 31.12.2022 asti. Täyden palvelun myyntipisteet löytyvät Lippupisteen verkkosivuilta:https://www.lippu.fi/help/outlets/

Hyvityksistä tulee laittaa viestiä Lippupisteelle osoitteeseen asiakaspalvelu@lippu.fi tai soittaa numeroon 0600 900 900 (2e/min+pvm). Viestistä tulee käydä ilmi postiosoite sekä alkuperäisten lippujen lippunumerot tai muu yksilöivä tieto, esim. tilausnumero.

Rahanpalautusta voi hakea myös tästä linkistähttps://web.lippu.fi/palautustai palauttamalla liput postitse yhteystietoineen ja tilinumeroineen osoitteeseen:

Lippupiste Oy / ”Tapahtuman nimi” palautus
Kansikatu 5
33100 Tampere

Ostetuista lipuista hyvitetään lipunhinta (ei palvelu- tai toimitusmaksuja). Palautusten maksamisessa on tällä hetkellä suuren määrän vuoksi viiveitä.

***

Turun musiikkijuhlien taiteellisena johtajana toimii kapellimestari Klaus Mäkelä.

***

Turun musiikkijuhlien lipunmyynnistä vastaa lippu.fi sekä Lippupisteen täyden palvelun myyntipisteet (Turussa Stockmann, K-Citymarket Ravattula ja Skanssi sekä Itäharjun, Länsikeskuksen ja Tampereentien Prismat), R-kioskit sekä Kauppatorin Monitori.

Lippupisteen myyntipalvelu ja ostamisen neuvonta:
MA-LA klo 9-19
+358 (0)600 900 900 (2€/alk.min+mpm/pvm)

KAUPPATORIN MONITORI

MA-PE klo 9-18 ja LA klo 10-15
Aurakatu 8 | KOP-kolmio, 20100 Turku

Monitorin matkailuneuvonnassa maksutapoina toimivat maksukortti, käteinen, lahjakortit sekä Tyky-ranneke. Muut maksutavat, kuten Smartum ja Virikesetelit, toimivat Lippupisteen täyden palvelun myyntipisteissä.

***

Turun musiikkijuhlien tilaisuuksissa on käytössä koronapassi 16.12. saakka.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt

Toimitusjohtaja Liisa Ketomäki, puh: 040 740 6200, sähköposti liisa.ketomaki@tmj.fi

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:

Toimitusjohtaja Liisa Ketomäki