Turun Osuuskaupan hallitus ja hallintoneuvosto vuodelle 2019

Turun Osuuskaupan hallintoneuvosto on päättänyt kokouksessaan 13.12.2018 Turun Osuuskaupan hallituksen kokoonpanon vuodelle 2019:

Matti Manner, laamanni, asianajaja, Turku (pj.)
Risto Rinne, vuorineuvos, Naantali (varapj.)
Satu Ahomäki, johtaja, Turku
Jukka Rinnevaara, toimitusjohtaja, Turku
Marja Salenius-Ranki, henkilöstöjohtaja, Kaarina
Sanna-Maria Sarelius, toimitusjohtaja, Turku

Hallituksen kokoonpano säilyy ennallaan. Puheenjohtajana jatkaa Matti Manner ja varapuheenjohtajana Risto Rinne.

Hallintoneuvoston puheenjohtaja vaihtuu

Turun Osuuskaupan edustajisto nimitti 21.11.2018 pitämässään kokouksessa Turun Osuuskaupan hallintoneuvoston vuodelle 2019. Uusina hallintoneuvostoon valittiin Janina Andersson Turusta, Sari Majuri Turusta sekä Petri Uggeldahl Turusta.

MLL:n Varsinais-Suomen piirin toiminnanjohtaja Janina Andersson on toiminut Turun Osuuskaupan edustajistossa vuodesta 2009 alkaen. Palvelualojen ammattiliiton PAM ry:n Turun aluetoimiston toimitsija Sari Majuri on toiminut hallintoneuvostossa aikaisemmin henkilöstön edustajana vuosina 1998-2012 ja edustajistossa vuodesta 2008 alkaen. Turun kaupungilla ympäristötarkastajana työskentelevä Petri Uggeldahl on toiminut Turun Osuuskaupan edustajistossa vuodesta 2012 alkaen.

Turun Osuuskaupan hallintoneuvosto 2019:

Aalto Hannu, Naantali
Ahala Kirsti, Vehmaa
Ahola Pasi, Turku
Andersson Janina, Turku
Eklund Riitta, Turku (varapj.)
Ek-Marjamäki Teija, Loimaa
Granskog Maria, Parainen
Hölsö Jaana, Paimio
Junkola-Lehtonen Maija, Uusikaupunki
Kàven Sirkka-Liisa, Turku
Kuvaja Kimmo, Uusikaupunki
Kärkkäinen Jukka, Turku
Liuksa Riitta, Naantali
Maisila Päivi, Mynämäki
Majuri Sari, Turku
Mikkola Mari, Lieto
Moisio Ulla-Maija, Turku
Mäkelä Vuokko, Turku (henkilökunnan edustaja)
Nordqvist Harry, Turku
Ojala Reima, Turku
Rantanen Mika, Kaarina (pj.)
Rasi Jarmo, Loimaa
Uggeldahl Petri, Turku
Walker Christopher, Turku (henkilökunnan edustaja)

Turun Osuuskaupan hallintoneuvosto on kokouksessaan 13.12.2018 valinnut keskuudestaan hallintoneuvoston puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan vuodelle 2019. Hallintoneuvoston puheenjohtajaksi valittiin 1.1.2019 alkaen johtava rehtori, KM Mika Rantanen Kaarinasta. Rantanen on toiminut Turun Osuuskaupan hallintoneuvostossa vuodesta 1999. Vuosina 1996-1999 Rantanen oli TOK:n edustajiston jäsen. Varapuheenjohtajana jatkaa Riitta Eklund.

Turun Osuuskaupan hallintoneuvoston puheenjohtaja Timo Hollmén, puh. 0400 525 733
Turun Osuuskaupan hallituksen puheenjohtaja Matti Manner, puh. 0400 824 100

TOK on yli 155 000 varsinaissuomalaisen talouden omistama osuuskauppa. Turun Osuuskauppa toimii päivittäis- ja erikoistavarakaupassa, liikennemyymälä-, matkailu- ja ravitsemis- sekä tavaratalokaupassa 20 kunnan alueella Varsinais-Suomessa. Sen tehtävänä on tuottaa palveluja ja etuja asiakasomistajatalouksille