Turun Osuuskaupan ravintolat laajasti take away -myyntiin

Turun Osuuskaupassa 13 ravintolaa ja hotellien aamiaispalvelut siirtyvät take away -myyntiin 8.-28.3.2021 väliseksi ajaksi. 11 ravintolaa ja Solo Sokos Hotel Turun Seurahuone suljetaan väliaikaisesti. Majoitustoiminta muissa hotelleissa jatkuu normaalisti. Toiminnan supistamisella ei ole henkilöstövaikutuksia.

- Ymmärrämme hyvin koronatilanteen vakavuuden ja noudatamme tarkasti viranomaisohjeita sekä seuraamme koronatilanteen kehittymistä. Luonnollisesti hallituksen esittämä kolmen viikon ravintolasulku on meille kuitenkin iso takaisku. Matkailu- ja ravitsemiskauppa ovat sinnitelleet jo vuoden erittäin haasteellisessa toimintaympäristössä. Toivon, että koronatoimenpiteet purevat ja pääsemme pian jälleen normaaliin toimintaan, toteaa matkailu- ja ravitsemiskaupasta vastaava toimialajohtaja Mikko Eskelinen Turun Osuuskaupasta.

Turun Osuuskaupan ravintoloista suurin osa siirtyy take away -myyntiin 8.3.2021 alkaen, mutta 11 ravintolaa suljetaan väliaikaisesti. Lisäksi suljetaan Solo Sokos Hotel Turun Seurahuone. Muut Turun Osuuskaupan hotellit pysyvät toistaiseksi kokouspalveluita lukuun ottamatta auki. Hotelleissa aamiaiset ja ruokailut järjestetään niin ikään take away -periaatteella.

Oman take away -myynnin lisäksi useat Turun Osuuskaupan ravintolat ovat mukana Foodoran, Woltin sekä Resquen palveluissa. Trattoria Wiklundilla on myös oma verkkopalvelu, syökotona.fi, josta ruokaa saa tilattua kätevästi.

Ruokakaupat ovat avoinna normaalisti ja palvelevat laajoin aukioloin. Myös ruoan verkkokauppa helpottaa ruokaostosten tekoa. ABC liikennemyymälät ovat avoinna normaalein aukioloajoin ja kahvilatuotteita voi ostaa mukaan. ABC Koulukadulta voi lisäksi tilata ABC-ravintolan a’la carte -annoksia ABC-mobiililla tai Foodoran kautta. Liikennemyymälöiden yhteydessä toimivat Hesburgerit palvelevat take away -periatteella. Polttonesteautomaatit sekä ABC-marketit ovat avoinna normaaliin tapaan.

− Ravintolatyö vähenee nyt väliaikaisesti, mutta ruokakaupoissamme tarvitaan edelleen lisää työvoimaa. Jo viime keväänä majoitus- ja ravitsemiskaupan ammattilaisemme hyppäsivät rohkeasti uusien haasteiden pariin marketkaupan puolelle. Ketään ei lomautettu ja työt jatkuivat kaikilla. Samalla mallilla menemme myös nyt ja kaikkien työt jatkuvat ravintoloiden sulusta huolimatta, Mikko Eskelinen kertoo.

Toimipaikkojen ajantasaiset aukioloajat löytyvät helpoimmin verkkosivuilta www.tok.fi, ravintoloiden osalta osoitteesta www.raflaamo.fi ja hotellien osalta osoitteesta www.sokoshotels.fi.

Turun Osuuskauppa, toimialajohtaja Mikko Eskelinen, puh. 010 764 5007

Lähes 29 000 ääntä Turun Osuuskaupan edustajiston vaaleissa – noin puolet valituksi tulleista uusia jäseniä15.4.2024 11:37:15 EEST | Tiedote

Turun Osuuskaupan edustajistoon on valittu 60 uutta jäsentä, jotka huolehtivat, että osuuskaupan alueellista roolia, palveluita ja etuja kehitetään omistajien toiveita kuunnellen. Turun Osuuskaupan edustajiston vaaleissa annettiin yhteensä 28 872 ääntä, mikä on 384 enemmän kuin edellisissä vaaleissa. Äänioikeuttaan käytti 16,6 prosenttia jäsenistä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa ja niiden omistama Suomen osuuskauppojen keskuskunta eli SOK. Tänä keväänä edustajiston vaalit pidetään kymmenessä alueosuuskaupassa. - Osuuskauppavaalit kiinnostivat mukavasti Turun Osuuskaupan asiakasomistajia. Tästä kertoo sekin, että saimme edustajistoon yhteensä 31 uutta jäsentä. Iso kiitos kaikille äänestäneille, sanoo Turun Osuuskaupan asiakkuuspäällikkö Anna Sainio. Yhteensä osuuskaupan edustajiston vaaleissa oli ehdolla 365 jäsentä. Osuuskaupan edustajistoon tuli valituksi yhteensä 60 henkilöä, joista 34 oli naisia ja 26 miehiä. Uusia edustajiston jäseniä on joukossa 31. Valittujen keski-ikä