Turun Osuuskaupan yt-neuvottelut päätökseen - market-kaupan palveluja laajennetaan, lomautuksilta vältytään toistaiseksi

Turun Osuuskaupan 18.3.2020 alkaneet lähes koko henkilöstön määräaikaista lomauttamista koskeneet yt-neuvottelut on saatu päätökseen. Turun Osuuskaupan tavoitteena on, että kaikille löytyy töitä ja ketään ei tarvitse toistaiseksi lomauttaa.

- Kävimme yt-neuvottelut henkilöstön edustajien kanssa nopeutetussa aikataulussa ja olen todella tyytyväinen neuvotteluiden lopputulokseen. Lähdemme siitä, että ketään ei tarvitsisi lomauttaa. Poikkeuksellinen koronatilanne on johtanut siihen, että olemme sulkeneet useita ravintoloita ja ilmoittaneet myös kahden hotellin sulkemisesta. Käytännössä iso osa matkailu- ja ravitsemiskaupan henkilöstöstä on jäänyt tai jää vaille työtä. Market-puolella tilanne on taas päinvastainen ja tarvitsemme siellä kipeästi lisää työvoimaa, toteaa Turun Osuuskaupan toimitusjohtaja Antti Heikkinen.

Heikkinen kertoo, että optio mahdollisille määräaikaisille lomautuksille on olemassa, mutta niihin turvaudutaan vain pakon edessä, ja toistaiseksi sellaista tilannetta ei ole näköpiirissä.

Laajennetuilla aukioloilla ja verkkokaupalla turvataan asiakasomistajien palvelut ja henkilökunnan työpaikat

Turun Osuuskauppa laajentaa market-kaupan palveluita turvatakseen asiakasomistajien palvelut ja alueen asukkaiden ruokahuollon sekä henkilökunnan työpaikat koronapandemian aikana.

- Valmistelemme toimenpiteitä parastaikaa. Aiomme laajentaa 10 marketin aukioloaikoja siten, että ne palvelevat koronapandemian aikana toistaiseksi 24/7. Lisäksi laajennamme ruoan verkkokaupan kattamaan koko Turun Osuuskaupan toimialueen. Verkkokauppa toimii pääasiassa noutoperiaatteella, mutta kartoitamme myös mahdollisuuksia kotiinkuljetuksiin. Jo tällä hetkellä Prisma Itäharju toimittaa ruokaa kotiin ja Prisma Myllyssä käynnistämme kotiinkuljetuspalvelun vielä tällä viikolla. Nämä toimenpiteet turvaavat asiakasomistajien palvelut ja työpaikat henkilökunnallemme sekä toisaalta tuovat helpotusta muun muassa riskiryhmien asiointiin koronapandemian aikana, Heikkinen jatkaa.

24/7-aukioloajat tulevat voimaan vaiheittain perjantaista 27.3.2020 alkaen seuraavissa toimipaikoissa:

Prisma Tampereentie, Turku

Prisma Piispanristi, Kaarina

S-market Aura

S-market Majakkaranta, Turku

S-market Raisiontori, Raisio

S-market Naantali

S-market Mynämäki

S-market Paimio

S-market Vakka-Suomenkatu, Uusikaupunki

Sale Humalistonkatu, Turku

ABC market Koulukatu, Turku jatkaa 24h aukiololla

Ruoan verkkokauppa on käytössä vaiheittain perjantaista 27.3.2020 alkaen seuraavissa toimipaikoissa:

S-market Majakkaranta, Turku

S-market Aura

S-market Naantali

S-market Mynämäki

S-market Nousiainen

S-market Vakka-Suomenkatu, Uusikaupunki

S-market Parainen

S-market Paimio

S-market Sauvo

S-market Piikkiö

Sale Rymättylä

Sale Lemu

Prisma Itäharju, Turku

Prisma Mylly, Raisio

Prisma Loimaa

Puutorin noutopiste, Turku

Lisäksi S-market Halinen ja S-market Lieto toimittavat ruokaa erityisryhmille ulkopuolisen toimijan kautta.

Turun Osuuskauppa, toimitusjohtaja Antti Heikkinen, 010 764 4003

Turun Osuuskaupan avoinna oleviin ravintoloihin ja ABC-asemille take away -palvelu27.3.2020 11:38:07 EETTiedote

Turun Osuuskauppa noudattaa Suomen hallituksen suosituksia ja muuttaa ravintoloidensa ja ABC-asemiensa toimintamallia. Hallitus esittää ravintoloiden, kahviloiden ja anniskelupaikkojen sisällä syömisen kieltämistä asiakkailta mahdollisimman pian koronaviruksen leviämisen estämiseksi. Ruokahuoltoon liittyvä take away -toiminta on mahdollista. Perjantaista 27.3.2020 Kauppakeskus Myllyssä Kulman Kuppila, Hesburger ja Coffee House, Wiklundin ravintolat, Grill it! Marina, Kaffela ja Hesburger Itäharju, Presso Piispanristi sekä Loimaalla Rico Deli ja Hesburger siirtyvät kokonaan take away -jakeluun. Ravintolatilat ovat käytössä ainoastaan ruoan tilaamiseen ja noutoon. Turun Osuuskaupan ABC-asemat ja niissä sijaitsevat Hesburgerit palvelevat lauantaista 28.3.2020 alkaen toistaiseksi take away -tuotteilla ja ruokamarketteina. Polttonestejakelu jatkuu normaalisti kaikilla ABC-automaateilla ja ABC-asemilla. Lisäksi ABC-autopesut toimivat normaalisti. Turun Osuuskaupan ajantasaiset palvelut ja au

Turun Osuuskaupan henkilöstöjohtaja vaihtuu27.3.2020 10:30:47 EETTiedote