Turun Osuuskauppa Suomen innostavimpien työpaikkojen joukkoon

Turun Osuuskauppa on saanut Suomen innostavimmat työpaikat 2021 -tunnustuksen, joka viestii henkilöstön korkeasta omistautuneisuudesta sekä yrityksen pitkäjänteisestä ja osallistavasta kehittämisestä. Kyseessä on suomalaisen työelämän tunnustus, joka myönnetään vuosittain parhaille Eezy Flown PeoplePower® -tutkimukseen osallistuneille organisaatioille.

- Meillä sanonta ”henkilöstö on yrityksen tärkein voimavara” ei ole klisee, vaan tosiasia. Viimeisten vuosien aikana olemme määrätietoisesti kehittäneet muun muassa työterveyshuollon palveluita, henkilökunnan vaikuttamis- ja palautekanavia, esihenkilöiden johtamisvalmiuksia sekä ottaneet koko henkilökunnan kattavan vapaa-ajan tapaturmavakuutuksen. Iso henkilöstöteko oli sekin, että koronapandemian ollessa pahimmillaan, emme lomauttaneet tai irtisanoneet yhtäkään henkilöä, vaikka lähestulkoon kaikki hotellimme ja ravintolamme olivat suljettuina. Henkilökuntamme sai myös ylimääräisen koronapalkkion äärimmäisestä venymisestä ja joustamisesta haastavassa tilanteessa, henkilöstöjohtaja Terhi Lautkankare Turun Osuuskaupasta kertoo.

Turun Osuuskaupan vastikään tehdyn työyhteisötutkimuksen tuloksissa oli huimaa nousua ja tulos oli osuuskaupan kautta aikojen korkein. Erityisen hyviä arviointeja Turun Osuuskaupan henkilöstö antaa henkilöstön kuuntelemisesta, strategian ja tulevaisuuden näkymien viestinnästä sekä henkilökunnan hyvinvoinnista huolehtimisesta. Henkilöstöllä on myös vahva luottamus johdon päätöksentekokykyyn. Tuoreen tutkimuksen mukaan 81 prosenttia tokkilaisista suosittelisi Turun Osuuskauppaa työpaikkana. Tutkimus toteutettiin alkusyksystä ja vastausprosentti oli 86,5 prosenttia.

- Olemme todella iloisia, että olemme nyt Suomen innostavimpien työpaikkojen joukossa. Ennen kaikkea tämä on tunnustus ja kiitos henkilökunnallemme. He ovat yhdessä rakentaneet työyhteisöjä, joissa on hyvä yhteishenki ja ihmiset voivat hyvin. Meille on todella tärkeää, että henkilöstö viihtyy työssään. Iso kiitos kaikille tokkilaisille, Lautkankare summaa.

Turun Osuuskaupassa työskentelee lähes 2 300 kaupan ja palvelualan ammattilaista, joista yli 60 prosenttia on alle 35-vuotiaita. Koko henkilökunta on kannustepalkitsemisen piirissä ja nauttii S-ryhmän monipuolisista henkilöstöeduista.

Turun Osuuskauppa, henkilöstöjohtaja Terhi Lautkankare, puh. 010 764 4004

TOK:n ensimmäinen TOMRA R1 -pullonpalautusautomaatti Prisma Itäharjulle12.10.2021 10:25:01 EEST | Tiedote

Prisma Itäharjussa voi nyt palauttaa juomapakkaukset nopeasti ja käsiä likaamatta TOMRA R1 -palautusautomaattiin. Prisma Itäharjun R1-laite on TOK:n ensimmäinen ja Turun neljäs, mikä tekee Turusta Suomen R1-pullonpalautusautomaattien pääkaupungin laitteiden määrässä mitattuna. Pullonpalauttajan unelmaksi kutsutun TOMRA R1-laitteen kitaan voi kaataa kätevästi suoraan kassista jopa yli sata tölkkiä ja muovipulloa kerralla.

LähiTapiola Varsinais-Suomi ja Turun Osuuskauppa mukaan ennätyslaajaan Pidä huolta -kampanjaan nuorten mielenterveyden edistämiseksi21.9.2021 09:00:09 EEST | Tiedote

Korona-aika on lisännyt nuorten pahoinvointia ja ahdistuneisuutta. Tämä näkyy matalan kynnyksen mielenterveyspalvelujen ruuhkautumisena etenkin kasvukeskuksissa ja korkeakoulupaikkakunnilla kuten Turun seudulla. Toivon Kärki ry:n ja MIELI ry:n yhteisen Pidä Huolta -hyväntekeväisyyshaasteen avulla kerätään rahaa nuorten mielenterveystyöhön yli 70 suomalaisen artistin voimin. LähiTapiola Varsinais-Suomi ja Turun Osuuskauppa liittyvät yhteensä 20 000 euron lahjoituksella osaksi LähiTapiolan ja S-ryhmän yhteistä puolen miljoonan euron kokonaislahjoitusta.