Turun Osuuskauppa suunnittelee Wiklund-keskuksen kaupallisen toiminnan laajentamista

Turun kaupungin kaupunkiympäristötoimiala on hyväksynyt esiselvityksen Wiklundin korttelin kaavahankkeen sisällyttämisestä kaupungin kaavoitusohjelmaan.

Kuva: ARK Takala Oy

Turun Osuuskauppa haki reilu vuosi sitten asemakaavan tarkistamista ja päivittämistä Wiklundin tavaratalon ja sen yhteydessä olevien rakentamattomien Brahenkadun puolen liikekiinteistöjen osalta siten, että se mahdollistaisi lisärakentamisen alueelle.

- Tulevaisuuden visiomme on, että voimme täydennysrakentamisen kautta laajentaa Wiklund-keskuksen kaupallista toimintaa. Tällä hetkellä pöydällämme on useita erilaisia vaihtoehtoja aina hotellikapasiteetin lisäämisestä toimistotilojen tai jopa asuntojen rakentamiseen. Joka tapauksessa tavoitteenamme on täydennysrakentamisella tukea Turun kaupungin keskustan kehittämisen kärkihanketta lisäämällä keskustan vetovoimaisuutta sekä luomalla alueelle lisää kaupallisia palveluja ja työpaikkoja. Wiklundin kaavahankkeen hyväksyminen mukaan kaupungin kaavoitusohjelmaan on meille erittäin hyvä asia ja mahdollistaa Wiklundin pitkäjänteisen kehittämisen jatkossakin, toteaa Turun Osuuskaupan toimitusjohtaja Antti Heikkinen.

Turun Osuuskauppa on viime vuosina kehittänyt voimakkaasti Wiklund-keskusta ja sen palveluita. Viime vuonna Wiklund-keskukseen valmistuivat Sokos Wiklundin sekä hotellien ja ravintoloiden uudistukset. Nyt työnalla on S-market Wiklund Herkun laajamittainen uudistus- ja laajennustyö.

Lisätietoja: Turun Osuuskauppa, toimitusjohtaja Antti Heikkinen, puh. 010 764 4003

Kuva: ARK Takala Oy

Turun Osuuskaupan vuosi 2020: Päivittäistavarakauppa ennätysvauhdissa – kasvua 13 prosenttia15.2.2021 12:00:28 EETTiedote

- Investoinnit Varsinais-Suomeen yli 50 M€ - Liikevaihto 613 M€ (+2,4 %) - Tulos ilman kertaluonteisia eriä pysyi edellisvuoden tasolla ja oli yli 5 M€ - Asiakasomistajille rahana maksettavia etuja lähes 22 M€ - Asiakasomistajia vuoden 2020 lopussa yli 164 000 - Henkilöstöä yli 2 300 vuoden 2020 lopussa - Koronavuonna yli 400 matkailu- ja ravitsemiskaupan, tavaratalokaupan sekä liikennemyymäläkaupan ammattilaista siirtyi TOK:ssa kaupan alan tehtäviin – ketään ei lomautettu - Koko henkilökunta sai maksimissaan 300 euron koronabonuksen ** - Mittavat investoinnit maakuntaan jatkuivat suunnitellusti vuonna 2020 koronapandemiasta huolimatta. Yhteensä investoinnit kohosivat yli 50 miljoonaan euroon. Suurin yksittäinen investointi oli Itäharjun Prisman kiinteistön osto loppuvuodesta. Samalla sitouduimme vahvasti yhdessä Turun kaupungin ja muiden alueen kiinteistönomistajien kanssa Itäisen Turun ja sen palveluinfran kehittämiseen. Muita merkittäviä investointeja olivat uusi Original Sokos Hote