Turun Osuuskauppa suunnittelee Wiklund-keskuksen kaupallisen toiminnan laajentamista

Turun kaupungin kaupunkiympäristötoimiala on hyväksynyt esiselvityksen Wiklundin korttelin kaavahankkeen sisällyttämisestä kaupungin kaavoitusohjelmaan.
Kuva: ARK Takala Oy

Turun Osuuskauppa haki reilu vuosi sitten asemakaavan tarkistamista ja päivittämistä Wiklundin tavaratalon ja sen yhteydessä olevien rakentamattomien Brahenkadun puolen liikekiinteistöjen osalta siten, että se mahdollistaisi lisärakentamisen alueelle.

- Tulevaisuuden visiomme on, että voimme täydennysrakentamisen kautta laajentaa Wiklund-keskuksen kaupallista toimintaa. Tällä hetkellä pöydällämme on useita erilaisia vaihtoehtoja aina hotellikapasiteetin lisäämisestä toimistotilojen tai jopa asuntojen rakentamiseen. Joka tapauksessa tavoitteenamme on täydennysrakentamisella tukea Turun kaupungin keskustan kehittämisen kärkihanketta lisäämällä keskustan vetovoimaisuutta sekä luomalla alueelle lisää kaupallisia palveluja ja työpaikkoja. Wiklundin kaavahankkeen hyväksyminen mukaan kaupungin kaavoitusohjelmaan on meille erittäin hyvä asia ja mahdollistaa Wiklundin pitkäjänteisen kehittämisen jatkossakin, toteaa Turun Osuuskaupan toimitusjohtaja Antti Heikkinen.

Turun Osuuskauppa on viime vuosina kehittänyt voimakkaasti Wiklund-keskusta ja sen palveluita. Viime vuonna Wiklund-keskukseen valmistuivat Sokos Wiklundin sekä hotellien ja ravintoloiden uudistukset. Nyt työnalla on S-market Wiklund Herkun laajamittainen uudistus- ja laajennustyö.

Lisätietoja: Turun Osuuskauppa, toimitusjohtaja Antti Heikkinen, puh. 010 764 4003

Kuva: ARK Takala Oy

Lähes 29 000 ääntä Turun Osuuskaupan edustajiston vaaleissa – noin puolet valituksi tulleista uusia jäseniä15.4.2024 11:37:15 EEST | Tiedote

Turun Osuuskaupan edustajistoon on valittu 60 uutta jäsentä, jotka huolehtivat, että osuuskaupan alueellista roolia, palveluita ja etuja kehitetään omistajien toiveita kuunnellen. Turun Osuuskaupan edustajiston vaaleissa annettiin yhteensä 28 872 ääntä, mikä on 384 enemmän kuin edellisissä vaaleissa. Äänioikeuttaan käytti 16,6 prosenttia jäsenistä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa ja niiden omistama Suomen osuuskauppojen keskuskunta eli SOK. Tänä keväänä edustajiston vaalit pidetään kymmenessä alueosuuskaupassa. - Osuuskauppavaalit kiinnostivat mukavasti Turun Osuuskaupan asiakasomistajia. Tästä kertoo sekin, että saimme edustajistoon yhteensä 31 uutta jäsentä. Iso kiitos kaikille äänestäneille, sanoo Turun Osuuskaupan asiakkuuspäällikkö Anna Sainio. Yhteensä osuuskaupan edustajiston vaaleissa oli ehdolla 365 jäsentä. Osuuskaupan edustajistoon tuli valituksi yhteensä 60 henkilöä, joista 34 oli naisia ja 26 miehiä. Uusia edustajiston jäseniä on joukossa 31. Valittujen keski-ikä