Turun Ruoka- ja Viinimessuilla herkutellaan lähiruualla ja maistellaan viinejä

Turun Ruoka- ja Viinimessut tarjoaa nautintoja kaikille aisteille 4.-6.10. Samaan aikaan Turun Kirjamessujen kanssa järjestettävä tapahtuma houkuttelee mm. lähiruuan ja viinien pariin. Messuilla esittäytyvät yritykset tarjoavat herkkuja ostettavaksi ja maisteltavaksi.

Kuva: Jere Satamo

Tapahtumassa on mukana Lähiruokatuottajien monipuolinen yhteisosasto ohjelmalavoineen.

Lihakauppa.fi -ohjelmalavalla esiintyvät mm. kokki, keittiömestari, keittokirjailija, tv-esiintyjä ja ravintoloitsija Kari Aihinen, kokki, keittiömestari ja ravintoloitsija Henri Alén ja kokki, ravitsemusvalmentaja ja ruokakirjailija Teresa Välimäki sekä aiheesta kirjan kirjoittaneet kirjailija Kati Tervo ja juontaja Anni Hautala.

Turun Ruoka- ja Viinimessuilla on mukana mm. Saksan Viinitiedotus. Saksa on mukana tapahtumassa ensimmäistä kertaa ja tarjolla on monipuolisia viinejä.

Messujen viinialueella voi viihtyä erityisen pitkään lauantaina 7.10. Messut jatkuvat alueella kello 21 asti. Edullinen iltalippu on käytössä kello 17-21.

Messuilla jaetaan nyt kolmannen kerran Kirja à la Carte – Book à la Carte -palkinto. Palkinnossa yhdistyvät molempien messutapahtumien ydinalueet, kirja ja ruoka. Tunnustus jaetaan kirjailijalle, jolta on vuotuisten messujen väliaikana ilmestynyt fiktiivinen teos, joka palkintoraadin mielestä parhaiten käsittelee ruokateemaa. Palkinnon aiemmin saanut Donna Leon, Heikki Valkama ja Eppu Nuotio. Palkinto jaetaan messulauantaina.

4.-6.10. Turun Messukeskuksessa
Avoinna pe-la kello 10-18 ja su kello 10-17
www.turunruokamessut.fi
#turunruokamessut

Tiina Heiskari
projektijohtaja
Turun Messukeskus
puh. (02) 337 111
puh. 050 487 2015
tiina.heiskari@turunmessukeskus.fi

Kuva: Jere Satamo

Teatteritaide vahvasti esillä Turun Kirjamessuilla19.9.2019 12:25:27 EESTTiedote

Turun Kirjamessujen poikkitaiteellinen teema on tänä vuonna teatteri. Teemoittelunsa uudistanut tapahtuma tuo messuareenalle kirjallisuuden ja ajankohtaisten kulttuuri-ilmiöiden lisäksi noin 90 esiintyjää teatterin maailmasta. Teattereita on mukana myös näytteilleasettajina. Ohjelmassa on niin kotimaisen teatteritaiteen legendoja kuin nuoremman sukupolvenkin tekijöitä. Luvassa on ainutlaatuisia keskusteluja ja kohtaamisia. Tapahtuma järjestetään Turun Messukeskuksessa 4.-6.10. yhdessä Turun Ruoka- ja Viinimessujen kanssa.

Turun Kirjamessujen ajankohtaisteema 4.-6.10. - Miten ilmastonmuutos näkyy kirjallisuudessa?17.9.2019 14:56:53 EESTTiedote

Tiedote 17.9.2019. Turun Kirjamessut 4.-6.10. pureutuu muun muassa ilmastonmuutoksen kulttuurivaikutuksiin. Keskeinen kysymys kuuluu: Kun ilmasto muuttuu, muuttuuko kirjallisuus? Otsikosta keskustellaan heti avauspäivän aluksi perjantaina 4.10. klo 10.20 Tieto-lavalla. Tuolloin Turun yliopiston yleisen kirjallisuustieteen professori Markku Lehtimäki on Heikki Kettusen haastattelussa.

KUTSU MEDIALLE: Esirippu nousee! On aika julkistaa Turun Kirjamessujen 2019 ohjelma27.8.2019 11:52:08 EESTKutsu

Turun Kirjamessut yhdessä Turun Ruoka- ja Viinimessujen kanssa järjestetään Turun Messukeskuksessa 4.-6.10. Ohjelmajohtaja Jenni Haukio uudisti tapahtuman sisällöllisen teemoituksen tähän vuoteen. Pääteemana on teatteri ja ajankohtaisteemoina lukutaito sekä ilmastonmuutokset kulttuurivaikutukset. Kirjailijavieraat, teatterintekijät, keskustelut ja täysin ainutlaatuiset kohtaamiset tuovat yleisön eteen tekstejä, kuvia, henkilöitä, musiikkia ja draamaa. Tapahtuma on täyteläisempi ja moniulotteisempi kuin koskaan aiemmin!

Kutsu Turun Messujen mediainfoon 22.8.15.8.2019 13:04:57 EESTKutsu

Turun Messut järjestettiin ensimmäistä kertaa 90 vuotta sitten. Perinne jatkuu Turun Messukeskuksessa edelleen! Joka toinen vuosi järjestettävä yleismessutapahtuma on tänä vuonna vahvasti turkulainen. Tarjolla on mm. leikkimielistä Aurajokinaarausta, Turun Vahvin -kilpailu, messurauhan julistusta parvekkeelta, sambaa, Puolustusvoimien osasto, torikaffet, murrekisaa, pomppulinnoja ja Muumeja. Tapahtuma järjestetään Turun Messukeskuksessa kolmipäiväisenä.