Turun sellokilpailut siirtyvät loppukesään

Turun sellokilpailut siirretään helmikuulta loppukesään. Uusi ajankohta on 26.8.–2.9.2022. Syynä on jatkuva koronavirustilanne. Lounais-Suomen AVI:n yleisötilaisuusrajoitukset ovat tällä hetkellä voimassa 29.1. asti. Tällä hetkellä yleisötilaisuudet on kielletty. Kilpailun järjestämisen kannalta päätös siirtämisestä on tehtävä kuitenkin nyt, alle kuukausi ennen kilpailun suunniteltua alkamisajankohtaa. Lisäksi yleisön mukana oleminen on kilpailun järjestämiselle ensiarvoisen tärkeää. Tästä syystä kilpailua ei suunnitella toteutettavaksi ilman yleisöä striimaustoteutuksena.

”Kilpailun siirtäminen on tietysti ikävää, mutta olemme iloisia ja kiitollisia kaikille yhteistyökumppaneillemme siitä, että uusi ajankohta pystyttiin löytämään. Kilpailijat pääsevät nyt rauhassa valmistautumaan”, toteaa Turun sellokilpailujen kilpailutoimikunnan puheenjohtaja Erkki Lahesmaa.

Lisätietoja:

Liisa Ketomäki, kilpailusihteeri, Turun sellokilpailut

040 740 6200, liisa.ketomaki@tmj.fi

Erkki Lahesmaa, kilpailutoimikunnan puheenjohtaja, Turun sellokilpailut

050 598 5292, erkki.lahesmaa@turkuamk.fi

’’’

Sellokilpailujen jo varattujen ja ostettujen lippujen hyvittäminen:

1. Vaihda lippusi lahjakorttiin

Lahjakortti on voimassa 12 kuukautta ostopäivästä.

Tarvitsemme vaihtoa varten lippujen tilaajan nimen, esityksen, esityspäivän ja paikkatiedot sekä postiosoitteen lahjakortin postitusta varten.

Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme kulttuuri.myynti@turku.fi tai 02 262 0333. Puhelimeen vastaamme arkisin klo 9-15 välillä.

2. Pyydä rahat takaisin

Jos olet ostanut lippusi Konserttitalolta, täytä lomake lipun hinnan palauttamiseksi osoitteessa https://www.tfo.fi/fi/uutiset/2018-11-20_lomake-lipun-hinnan-palauttamiseksi

Jos olet ostanut lippusi Lippupisteen verkkokaupasta tai myyntipisteestä, lippurahojen palautuksia voi hakea osoitteessa https://web.lippu.fi/palautus/

Liput voi myös palauttaa postitse yhteystietojen ja tilinumeron kera osoitteeseen:

Lippupiste Oy / ”Tapahtuman nimi” palautus

Kalevantie 2 (B-talo)

33100 Tampere

Valitettavasti finaalien lippuja (Konserttitalolla Turun filharmonisen orkesterin kanssa) ei voi siirtää sellaisenaan syksyyn: liput kuuluvat kausikorttisarjaan. Finaalien lipuista pyydetään olemaan erikseen yhteydessä TFO:n lipunmyyntiin.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:

Toimitusjohtaja Liisa Ketomäki
puh: 040 740 6200
sähköposti liisa.ketomaki@tmj.fi

Åbo musikfestspel kungör fler konserter: Matti Salminen, Lilli Paasikivi och Mari Palo samt Erin vid Runsalavarvet. Hemkonsertserien fortsätter.28.4.2022 12:14:13 EEST | Tiedote

Åbo musikfestspel kungör fler augustikonserter. Vid Runsalavarvet arrangeras konserten Matti och flickorna, där kungabasen Matti Salminen uppträder tillsammans med mezzosopranen Lilli Paasikivi och sopranen Mari Palo. Åbo musikfestspel ordnar också en konsert med Erin vid Runsalavarvet, och kompletterar därmed en helhet på fyra konserter som ordnas vid Runsalavarvet denna sommar. Tidigare har två konserter med Olavi Uusivirta kungjorts. Också hemkonsertserien fortsätter. Det blir hemkonsert hos ärkebiskopen i traditionell stil samt en hemkonsert hos Aino och Jarkko Ruohola. Fler konserter kungörs under maj månad.

Turun musiikkijuhlat julkaisee lisää konsertteja: Matti Salminen, Lilli Paasikivi ja Mari Palo sekä Erin Ruissalon telakalla. Kotikonserttien sarja jatkuu.28.4.2022 08:56:12 EEST | Tiedote

Turun musiikkijuhlat julkaisee lisää konsertteja elokuulle. Ruissalon tapahtumatelakalla kuullaan Matti ja tytöt -konsertti, jossa loistavat kuningasbasso Matti Salminen, mezzosopraano Lilli Paasikivi ja sopraano Mari Palo. TMJ vie Ruissalon telakalle myös Erinin ja täydentää näin Ruissalon telakalle tänä kesänä vietävän konserttien kokonaisuuden neljään. Jo aiemmin on julkaistu kaksi Olavi Uusivirran konserttia. Myös kotikonserttien sarja jatkuu ja nyt julkaistaan perinteinen arkkipiispan kotikonsertti sekä Aino ja Jarkko Ruoholan kotikonsertti. Lisää julkistuksia on luvassa pitkin toukokuuta.

Åbo cellotävling flyttas till sensommaren21.1.2022 14:05:00 EET | Tiedote

Åbo cellotävling flyttas från februari till slutet av sommaren. Ny tidpunkt är 26.8.–2.9.2022. Orsaken är det pågående coronavirusläget. De restriktioner Regionförvaltningsverket i Sydvästra Finland fastställt för offentliga tillställningar är för tillfället i kraft till 29.1 och just nu är offentliga tillställningar förbjudna. Med tanke på tävlingsarrangemangen måste beslutet om att flytta tävlingen fattas nu, då under en månad återstår till planerad tävlingsstart. Dessutom är publikens medverkan av yttersta vikt för att arrangera tävlingen. Därför finns inga planer på att förverkliga tävlingen i strömmad form utan publik. ”Det är förstås tråkigt att flytta tävlingen, men vi är glada och tacksamma gentemot alla våra samarbetspartners över att vi lyckats hitta en ny tidpunkt för tävlingen. De tävlande får nu förbereda sig i lugn och ro”, konstaterar Erkki Lahesmaa, ordförande för Åbo cellotävlings tävlingskommitté. Ytterligare information: Liisa Ketomäki, tävlingssekreterar, Åbo cellot