Tuska 2021 perutaan koronavirustilanteen takia

Kesän festivaali joudutaan perumaan koronaviruksen aiheuttamien poikkeusolojen takia. Seuraava Tuska järjestetään 1.–3.7.2022.

Tuska 2021 on peruttu koronapandemian aiheuttamien poikkeusolojen vuoksi.

“Tuskan järjestämiselle ei vallitsevassa tilanteessa valitettavasti ole edellytyksiä. Meillä, yleisöllä ja artisteilla on tietyt odotukset tapahtumaa kohtaan, eikä niitä voida tässä tilanteessa toimittaa. Peli on pakko viheltää tässä kohtaa poikki ja siirtää katse kohti moshpit-kesää -22”, festivaalijohtaja Eeka Mäkynen kertoo.

Seuraavan kerran Tuska-festivaalia juhlitaan Helsingin Suvilahdessa 1.–3.7.2022, ja kolmen päivät liput ovat myynnissä Tiketissä, Ticketmasterissa ja Lippu.fi:ssa.

“Vuoden 2022 Tuskan ohjelmasuunnittelu on jo aloitettu. Pyrimme kertomaan esiintyjistä lisää mahdollisimman pian. Artistien halukkuus palata lavoille on ennennäkemättömällä tasolla, joten uskon ohjelman muodostuvan hyvin kiinnostavaksi”, promoottori Jouni Markkanen toteaa.

Vuoden 2020 ja 2021 Tuska-festivaalille ostetut liput kelpaavat sellaisenaan vuoden 2022 Tuskaan. Parasta, mitä Tuska-kävijä voikin nyt tehdä tapahtumaa tukeakseen, on käyttää ostettu festivaalilippu ensi vuoden kesänä. Lipun voi halutessaan myös palauttaa ostopaikkaan 31.8.2021 mennessä. Lippukaupat ovat sähköpostitse yhteydessä lipun ostaneisiin asiakkaisiin mahdollisimman pian.

Lisätiedot medioille:

Festivaalijohtaja Eeka Mäkynen
eeka@fme.fi

Tuska 2022 -ohjelmistoon muutoksia Ukrainan sodan vuoksi11.5.2022 11:59:00 EEST | Tiedote

Helsingin Suvilahdessa heinäkuun ensimmäisenä viikonloppuna järjestettävän Tuskan ohjelmistoon on tullut muutoksia. Ukrainalaisbändien Jinjerin ja 1914:n esiintymiset valitettavasti peruuntuvat heidän kotimaassaan vallitsevan sotatilanteen johdosta. Tämän lisäksi kanadalaisen The Birthday Massacren esiintyminen peruuntuu yhtyeen managerin menehtymisen vuoksi. Korvaaviksi esiintyjiksi ovat varmistuneet kööpenhaminalainen proge-ryhmä Vola, juuri uuden synth wave -sävytteisen Turborider-albuminsa julkaissut Reckless Love sekä helsinkiläinen dödis-remmi Church of The Dead. Tuskan hätäapukeräys Ukrainaan on käynnissä Unicefin kautta. Tuska 2022 -esiintyjät: Korn, Mercyful Fate, Deftones, Carcass, Amorphis, Kreator, Devin Townsend, Heilung, Stam1na, Beast In Black, Stratovarius, Northern Kings, Symphony X, Mokoma, Baroness, Eluveitie, Insomnium, Soilwork, Lost Society, Blind Channel, Reckless Love, Joe Lynn Turner, Gloryhammer, The Dark Element, Perturbator, Red Fang, Elder, High On Fire, Vl

Tuskan aikataulut julki ja kaikki lippukategoriat myyntiin31.1.2022 11:58:00 EET | Tiedote

Vaikkakin eletään vielä sydäntalvea, ei ole ikinä liian aikaista fiiilistellä vääjäämättä lähestyvää kesää. Tuska 2022 -bändien esiintymispäivät ja soittoaikataulut on nyt julkistettu. Omaa lukujärjestystä Tuska-viikonlopulle voi siis jo ruveta suunnittelemaan! Aikataulu on nähtävissä osoitteessa tuska.fi/aikataulu. Tuskan festivaalijohtaja Eeka Mäkynen kommentoi aikataulujulkaisun hieman poikkeuksellista ajankohtaa: ”Bändien esiintymispäivien ja soittoaikataulujen julkistus on aina konkreettinen merkki siitä, että kesä oikeasti lähestyy. Tuskan toimistollakin tapahtuma herättää aina lapsenomaista innostusta, kun vuoden läpi jatkuva tekeminen saa ensimmäisen hahmotettavan muotonsa. Tavallisesti aikataulut julkaistaan vasta paljon myöhemmin, ihan kesän kynnyksellä. Mutta nyt kaiken siirtelyn ja odottelun keskellä halusimme antaa muistutuksen siitä, että kesä tulee ja Tuskan ohjelma on ihan järjettömän kova, ei tätä malta pitää vakan alla!” Artistikattaukseen on lisätty Joensuun synkästi