Tutkimus: S-Pankilla jälleen Suomen uskollisimmat asiakkaat

S-Pankki nappasi tänäkin vuonna ykkössijan Asiakkuusindeksi-tutkimuksessa: S-Pankilla on tutkitusti Suomen uskollisimmat asiakkaat. S-Pankilla oli myös paras asiakaskokemus pankeista.

S-Pankki nappasi tänäkin vuonna ykkössijan Asiakkuusindeksi-tutkimuksessa.

Asiakkuusmarkkinointiliiton (ASML) Asiakkuusindeksi-tutkimuksessa on selvitetty yritysten asiakasuskollisuutta ja asiakaskokemusta vuodesta 2009 lähtien.

Vuonna 2021 korkein asiakasuskollisuus oli S-Pankilla. Toiselle sijalle sijoittui Verkkokauppa.com ja kolmannelle sijalle Ikea. Kärkikymmeniköstä löytyivät myös S-ryhmän ruokakaupat, jotka sijoittuivat sijalle kahdeksan – ruokakaupoista parhaiten.

Paras asiakaskokemus oli Alkolla, jota seurasivat sijoilla kaksi ja kolme Yliopiston Apteekki sekä Musti & Mirri. S-Pankin asiakaskokemus oli pankkien paras ja sijoitus kahdeksas. S-Pankin asiakaskokemus parani lähes kaksinkertaisesti verrattuna koko pankki- ja vakuutustoimialan kehitykseen.

”Tämä on iso luottamuksenosoitus asiakkailtamme. Kiitos! Olemme tietenkin ylpeitä saavutuksesta ja pyrimme vastaamaan odotuksiin myös jatkossa”, kertoo S-Pankin asiakkaista, markkinoinnista, viestinnästä ja digitaalisesta myynnistä vastaava johtaja Saija Lindfors.

Asiakkuusindeksi on Suomen kattavin vuosittainen tutkimus suomalaisten yritysten asiakaskokemuksesta ja asiakasuskollisuudesta. Asiakasuskollisuus mittaa suositteluhalukkuutta, ostoaikeita ja kiinnostusta vaihtaa kilpailevan yrityksen tuotteisiin tai palveluihin.

Asiakkuusindeksi-tutkimuksessa mitataan suomalaisten yritysten asiakaskokemusta ja asiakasuskollisuutta kahdeksalta eri toimialalta. Tänä vuonna yrityksiä oli mukana 55 ja vastaajina yli 3 500 asiakasta. Vastaukset on kerätty syykuussa 2021.

Asiakasuskollisuus 2021 (kaikki toimialat)

1. S-Pankki 74,8
  2. Verkkokauppa.com 72,0
  3. IKEA 71,8
  4. If 71,6
  5. Motonet 70,8
  6. Yliopiston Apteekki 70,5
  7. Musti & Mirri 70,2
  8. S-ruokakaupat 70,0
  9. Zalando 70,0
  10. Lidl 69,8

S-Pankin viestintä, p. 050 573 5855, viestinta@s-pankki.fi

S-Pankki nappasi tänäkin vuonna ykkössijan Asiakkuusindeksi-tutkimuksessa.

S-Pankki on suomalainen pankki, joka haluaa mahdollistaa vähän rahakkaamman huomisen jokaiselle lompakon paksuudesta riippumatta. Meillä asiantuntemus tarkoittaa sekä talouden että ihmisen ymmärtämistä: osana S-ryhmää tunnemme 3,1 miljoonan asiakkaamme arjen. Uudistamme pankkialaa tarjoamalla ylivoimaista helppoutta ja hyötyä pankin ja kaupan palveluita yhdistämällä. www.s-pankki.fi