SSH Communications Security

Tutkimusyritys KuppingerCole kutsuu SSH.COM:in PrivX:ää innovatiiviseksi ratkaisuksi laajennettuun pääsynhallintaan

Kansainvälisesti tunnetun tutkimusyhtiö KuppingerColen Executive View -raportin mukaan SSH:n kehittämän PrivX:n lähestymistapa on innovatiivinen verrattuna perinteisiin salasanasäilöihin perustuviin ratkaisuihin. PrivX voi joko korvata perinteiset Privileged Access Management -ratkaisut (PAM; laajennettu pääsynhallinta) tai toimia niitä täydentävänä ratkaisuna, joka soveltuu erityisesti ketteriin IT-ympäristöihin ja nopeatempoisiin DevOps-prosesseihin.

Kansainvälinen tutkimusyritys KuppingerCole on julkaissut englannin­kielisen Executive View -raportin, jossa se vahvasti suosittelee yrityksiä tutustumaan SSH.COM:in PrivX-pilvipääsynhallintatuotteeseen. Raportin mukaan PrivX:n lähestymistapa on innovatiivinen verrattuna perinteisiin salasanasäilöihin perustuviin ratkaisuihin. PrivX voi joko korvata perinteiset Privileged Access Management -ratkaisut (PAM; laajennettu pääsynhallinta) tai toimia niitä täydentävänä ratkaisuna, joka soveltuu erityisesti ketteriin IT-ympäristöihin ja nopeatempoisiin DevOps-prosesseihin.

Raportissa todetaan, että perinteisissä PAM-ratkaisussa laajennettu pääsynhallinta palvelimiin hoidetaan liian staattisesti ja että asennettavaa ja ylläpidettävää on liikaa per palvelin. Tällainen ratkaisu ei ole toimiva uusissa, dynaamisissa ja jatkuvasti muovautuvissa IT- ja DevOps-ympäristöissä. Raportissa annetaan PrivX:älle tunnustusta myös siitä, että sen käyttämät kertakäyttöiset sertifikaatit ovat merkittävä innovaatio PAM-ratkaisuissa. Tämän ansiosta organisaatioiden ei tarvitse hallinnoida säilöttyjä salasanoja tai muita pääsytunnuksia, vaan päähuomio voi olla istuntojen hallinnassa ja valvonnassa. PrivX:n ansiosta asiakas- tai palvelinkoneisiin ei tarvitse asentaa agenttiohjelmistoja, mikä tekee PrivX:n käyttöönotosta ja ylläpidosta nopeaa ja helppoa.

KuppingerColen perustaja ja johtava analyytikko Martin Kuppinger toteaa raportissa: “PrivX keskittyy tehokäyttäjien pääsynhallintaan ja istuntojen kontrolloimiseen tehokkaalla ja skaalautuvalla tavalla, joka sopii hyvin moderneihin ketteriin IT-ympäristöihin.”

Raportti listaa mm. seuraavat PrivX:n ominaisuudet vahvuuksina:

• Tehokas lähestymistapa SSH- ja RDP-istuntojen pääsynhallintaan
  • PrivX käyttää kertakäyttöisiä sertifikaatteja istuntojen valtuuttamiseen, jolloin perinteisiä pysyviä pääsytunnuksia ei tarvitse hallinnoida, eikä niitä voi myöskään väärinkäyttää
  • Laajennettujen pääsyoikeuksien keskitetty hallinta roolien ja käytäntöjen avulla
  • Hyvä skaalautuvuus ja tuki kuormituksen tasaamiselle
  • Tukee pilviympäristöjä ja mukautuu hyvin DevOps-prosesseihin
  • PrivX on integroitu yleisiin käyttäjähakemistoihin ja se toimii identiteettipalveluiden kanssa OpenID Connectin avulla
  • PrivX tukee käyttäjäistuntojen ja pääsytietojen tallentamista ja integroituu useisiin SIEM-järjestelmiin

Koko raportti ja lisätietoja (englanniksi)

Simo Karkkulainen
simo.karkkulainen@ssh.com

Kornetintie 3

Tietoa SSH.COM:ista

SSH.COM auttaa yrityksiä hallitsemaan ja turvaamaan digitaalista ydintään – kriittistä dataa, sovelluksia ja palveluita. Yli 3000 asiakkaamme joukossa on 40% Fortune 500 -yrityksistä, monet maailman johtavista rahoitusalojen yrityksistä ja johtavia yrityksiä monilta muilta toimi­aloilta. Autamme asiakkaitamme menestymään pilviaikakaudella tarjoamalla kitkattomia pääsynhallintaratkaisuja, jotka minimoivat pääsyoikeuksiin liittyvät riskit. SSH.COM myy sovelluksiaan maailmanlaajuisesti verkossa, toimipisteiden kautta sekä kattavan myynti­partneri­verkoston avulla. Yhtiön osakkeet (SSH1V) on listattu Helsingin pörssissä. Lisätietoja meistä löydät Internet-osoitteestamme www.ssh.com.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta SSH Communications Security