Tutustu työelämään ja tienaa - haku kesäharjoitteluun alkaa HOK-Elannossa

HOK-Elannon marketkaupan ketjut tarjoavat tänä vuonna noin 500 nuorelle mahdollisuuden kahden viikon Tutustu työelämään ja tienaa -harjoittelujaksoon myymälöissään. - Useat nykyiset työntekijämme ovat aloittaneet uransa Tutustu työelämään ja tienaa -harjoittelusta, joten tämä kesä voi olla ponnahduslauta kaupan alan uralle, henkilöstön kehittämispäällikkö Kaarlo Virtanen sanoo.

Harjoittelijan tulee olla 14-17-vuotias peruskoululainen, kymppiluokkalainen tai lukiolainen, joka ei ole aikaisemmin työskennellyt kaupan alalla.

Tarjoamme harjoittelijoille mahdollisuuden tutustua asiakaspalveluammattiin, käytännön työkokemustaharjoittelijapalkan ja mahtavat työkaverit, HR-asiantuntija Kaisa Gröhn tiivistää.

- Meillä harjoittelija saa aidosti hyvän näkemyksen kaupan alasta ja perusteellisen perehdytyksen työtehtäviin. Lisäksi meillä on verkko-oppimisympäristö kaikille kesätyöntekijöille, myös harjoittelijoille, Kaarlo Virtanen toteaa

Kevään ja kesän aikana koronatilannetta seurataan tarkasti ja työnteon turvallisuuteen kiinnitetään vielä normaaliakin enemmän huomiota poikkeuksellisessa tilanteessa. Mikäli tilanne muuttuu merkittävästi hakemusten vastaanottamisen jälkeen, työn aloituksen muutoksista ilmoitetaan erikseen

Harjoittelijan työpäivän pituus on kuusi tuntia, ja se ajoittuu klo 8-18 välille. Harjoittelujaksot ovat 28.6.-11.7., 12.7.-25.7. tai 26.7.-8.8. Vuonna 2021 korvaus kahden viikon jaksosta on 375 euroa.

Hakuaika alkaa maanantaina 26.4.2021. Hakulomake löytyy HOK-Elannon nettisivuilta (hok-elanto.fi/tyoura-meilla/kesatyo)

- Toivomme ensisijaisesti, että hakijat printtaavat lomakkeen ja vievät sen valmiiksi täytettynä myymälään, johon pyrkivät harjoitteluun, jotta haku ei aiheuta ruuhkaa toimipaikassa. Vaihtoehto toki on, että pyytää lomakkeen myymälästä ja täyttää sen paikan päällä, Gröhn sanoo.

Kesäharjoitteluun valituille ilmoitetaan henkilökohtaisesti 17.5.2021 mennessä. Tänä kesänä harjoittelupaikkoja on tarjolla hieman aiempaa vähemmän turvallisuussyistä johtuen.

HR-asiantuntija Kaisa Gröhn, p. 010 76 60122
henkilöstön kehittämispäällikkö Kaarlo Virtanen, p. 010 76 60304