Työeläkeyhtiö Elo käynnistää muutosneuvottelut

Työeläkeyhtiö Elo on antanut 15.8. yhteistoimintalain mukaisen neuvotteluesityksen muutosneuvottelujen käynnistämiseksi. Muutosneuvottelut voivat johtaa enimmillään 50 työtehtävän lakkaamiseen.

Muutosneuvotteluiden tavoitteena on vastata Elon toimintaympäristön ja asiakkaiden käyttäytymisen muutokseen. Neuvotteluilla pyritään myös selkeyttämään ja tehostamaan Elon organisaatiota.

– Eläkeala on viime vuosina panostanut aktiivisesti toimeenpanon tehostamiseen. Samaan aikaan asiakkaamme käyttävät palveluitamme eri tavalla kuin ennen, kasvavan digitalisaation myötä. Meidän on sopeuduttava alan trendeihin, jotta pystymme palvelemaan asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla. Meille on kunnia-asia, että pysymme asiakastyytyväisyydessä eläkeyhtiöiden ykkösenä myös jatkossa, sanoo Elon toimitusjohtaja Carl Pettersson.

Carl Pettersson, Elon toimitusjohtaja (haastattelupyynnöt viestinnän suunnittelupäällikkö Sara Salomaa p. 044 5505450)

Suomalaisista yrityksistä joka kolmas ja yrittäjistä noin 40 prosenttia on valinnut Elon työeläkekumppanikseen. Vastaamme noin puolen miljoonan työntekijän ja yrittäjän tulevista eläkkeistä, huolehdimme noin 244 000 eläkkeensaajasta ja noin 28 miljardin euron sijoitusomaisuudesta.

Elo syntyi 1.1.2014, kun Eläke-Fennia ja LähiTapiola Eläkeyhtiö fuusioituivat.

Arbetspensionsbolaget Elos omställningsförhandlingar leder till att 44 arbetsuppgifter upphör6.9.2022 16:21:00 EEST | Tiedote

Arbetspensionsbolaget Elo har nu slutfört de omställningsförhandlingar som inleddes den 15 augusti.Syftet med omställningsförhandlingarna var att göra organisationen tydligare och effektivare.Målet med förhandlingarna var att svara mot förändringar i Elos verksamhetsmiljö och kundbeteendet. Utifrån omställningsförhandlingarna görs ändringar i organisationens struktur, arbetsuppgifter och befattningsbeskrivningar och 44 arbetsuppgifter upphör.Dessutom kommer en betydande del av befattningsbeskrivningarna att ändras. En del av dem som sägs upp kan erbjudas nya uppgifter inom bolaget.Personalminskningarna fördelar sig över olika enheter.När förhandlingarna inleddes uppskattade Elo att högst 50 personer kommer att sägas upp. – Uppsägningarna är en svår sak för oss.Vi kommer efter bästa förmåga att hjälpa de uppsagda att få ett nytt arbete och i övrigt stöda dem, säger Elos verkställande direktör Carl Pettersson. Petterson berättar att förhandlingarna fördes i en exceptionellt öppen och kon

Työeläkeyhtiö Elon muutosneuvottelut johtavat 44 tehtävän lakkaamiseen6.9.2022 16:01:47 EEST | Tiedote

Työeläkeyhtiö Elon 15.8. käynnistyneet muutosneuvottelut on saatu päätökseen. Muutosneuvotteluilla tavoiteltiin organisaation selkeyttämistä ja tehostamista. Neuvotteluiden tavoitteena oli vastata Elon toimintaympäristön ja asiakkaiden käyttäytymisen muutokseen. Muutosneuvotteluiden perusteella tehdään muutoksia organisaation rakenteeseen, työtehtäviin ja toimenkuviin ja 44 tehtävää lakkautetaan. Lisäksi merkittävä osa toimenkuvista tulee muuttumaan. Osalle irtisanottavista voidaan tarjota uusia tehtäviä yhtiössä. Henkilöstövähennykset jakautuvat eri yksiköihin. Neuvottelujen alkaessa Elo arvioi vähennystarpeeksi enintään 50 henkeä. – Irtisanomiset ovat meille raskas paikka. Tuemme parhaamme mukaan irtisanottavien uudelleentyöllistymistä ja olemme heidän tukenaan, sanoo Elon toimitusjohtaja Carl Pettersson. Pettersson kertoo neuvottelujen sujuneen poikkeuksellisen avoimessa ja rakentavassa ilmapiirissä. – Katsomme tämän prosessin päätteeksi vahvasti tulevaisuuteen. Varmistamme tehdyill

Elos placeringsavkastning var -4,5 procent, uppdraget för det ombud som tillsattes att övervaka Elo upphörde i juni26.8.2022 09:03:00 EEST | Tiedote

Den ekonomiska tillväxten avmattades och placeringsmarknaden sjönk under början av året. Elos placeringar avkastade -4,5 (7,8) procent i januari–juni. Placeringarnas marknadsvärde uppgick i slutet av juni till 28,0 (27,8) miljarder euro och resultatet av placeringsverksamheten till verkligt värde var 1 141,3 (883,0) miljoner euro. Solvensnivån var 123,6 (126,6) procent och solvenskapitalet var 1,5-faldigt (1,6-faldigt) i förhållande till solvensgränsen.

Elon sijoitustuotto oli -4,5 prosenttia, asiamiesvalvonta päättyi kesäkuussa26.8.2022 09:00:00 EEST | Tiedote

Talouskasvu hidastui ja sijoitusmarkkinat laskivat alkuvuonna. Elon sijoitukset tuottivat tammi-kesäkuussa -4,5 (7,8) prosenttia. Sijoitusten markkina-arvo oli kesäkuun lopussa 28,0 (27,8) miljardia euroa ja tulos käyvin arvoin oli -1 141,3 (883,0) miljoonaa euroa. Vakavaraisuusaste oli 123,6 (126,6) prosenttia ja vakavaraisuuspääoma oli 1,5-kertainen (1,6-kertainen) vakavaraisuusrajaan nähden.