Työeläkeyhtiö Elo palvelee kuuroja nyt myös puhelimitse

Elossa on otettu käyttöön viittomakielisille asiakkaille tarkoitettu oma puhelinpalvelu. Palvelu toimii Chabla-sovelluksen avulla. Chabla yhdistää kuurot, kuulevat ja viittomakielen tulkit ja mahdollistaa siten kuuroille puhelinasioinnin Eloon.

Viime vuoden lopulla lanseeratun Chabla-sovelluksen perusajatuksiin kuuluu, että sen avulla kuuro saa tulkin käyttöönsä sitä tarvitessaan helposti sovelluksen avulla. Sovellus poistaa paikkasidonnaisuuden, sillä tulkin ja kuuron yhteydenpito onnistuu sovelluksen avulla. Sovelluksen on kehittänyt Marko Vuoriheimo eli muusikko Signmark.

− Meillä Elossa panostetaan siihen, että palvelemme asiakkaitamme hyvin eri kanavissa. Kehitämme jatkuvasti sekä yritys- että henkilöasiakkaiden sähköisiä palveluita ja suurimman osan asioista voikin hoitaa sähköisesti. Siitä huolimatta puhelinpalvelun merkitys ei ole hävinnyt. Haluamme palvella täysipainoisesti myös viittomakielisiä asiakkaitamme ja olemme kiitollisia yhteistyöstä Signmarkin kanssa, kertoo Elon markkinointijohtaja Joni Tikkanen.

Chabla-sovelluksen avulla kuuro saa paitsi viittomakielen tulkin käyttöönsä, hän voi myös itse hankkia puhelinnumeron, johon kuulevat voivat soittaa tulkattuja puheluita. Sovelluksen käyttäjä voi ladata palveluun itselleen tulkkausta varten Chabla-saldoa.

Chabla-sovelluksen avulla Elon asiakkaat saavat käyttöönsä kaikkina arkipäivinä kello 9 ja 11 välisenä aikana viittomakielentulkin, jonka Elo on perehdyttänyt työeläkkeisiin ja työeläkevakuuttamiseen. Tämän lisäksi Chablan avulla kuuro voi soittaa milloin tahansa muulloinkin Eloon asiakaspalvelun ollessa auki.

− Perehdytimme tulkin työeläkeasioihin palvelumme laadun varmistamiseksi. Huolehdimme myös tulkkauksen kustannuksista eli tästä palvelusta käyttäjän ei tarvitse itse maksaa mitään erikseen normaalin puhelinmaksun lisäksi, lisää Joni Tikkanen.

Myös Elosta voidaan olla viittomakieliseen asiakkaaseen yhteydessä Chablan avulla. Palvelu on tarkoitettu työeläkkeisiin ja työeläkevakuuttamiseen liittyvien asioiden hoitoon työnantajille, yrittäjille, vakuutetuille ja Elon eläkkeensaajille. Asiakas ottaa yhteyden Eloon Chabla-sovelluksella, joka muodostaa ensin videoyhteyden tulkkiin ja sen jälkeen Elon palvelunumeroon. Tulkin ja asiakkaan välillä on salassapitosopimus.

Chabla Elossa 4.9.2017 alkaen

• Viittomakielisten asiakkaiden palvelunumero on 020 694 732.
    Palvelemme arkisin klo 8.00−16.30. Elon kouluttama tulkki on paikalla arkisin klo 9−11.
  • Chabla-sovellus on ladattavissa maksutta App Storesta iPhonelle ja iOS-tableteille. Sovellus on tulossa myös Android-laitteille.

Markkinointijohtaja Joni Tikkanen, puh. 020 703 5420, joni.tikkanen@elo.fi

Me Elossa näemme koko suomalaisen työelämän kirjon pienyrittäjistä suurimpiin konserneihin. Vastaamme noin 500 000 työntekijän ja yrittäjän tulevista eläkkeistä, huolehdimme noin 230 000 eläkkeensaajasta sekä noin 23 miljardin euron sijoitusomaisuudesta. Olemme nuori yhtiö, jolla on pitkät perinteet: synnyimme 1.1.2014, kun Eläke-Fennia ja LähiTapiola Eläkeyhtiö fuusioituivat.

Elo vahvistaa työhyvinvointiosaamistaan Turussa ja ympäröivissä maakunnissa3.5.2018 09:09Tiedote

Työeläkeyhtiö Elon työhyvinvoinnin kehittämistiimiin on nimitetty uusi asiantuntija. Työhyvinvoinnin kehittämispäällikkö Päivi Savolainen aloitti tehtävässään 12.4. Savolaisen päätoimipaikka on Turku, josta käsin hän työskentelee Länsi-Uusimaalla, Varsinais-Suomessa ja Satakunnassa sijaitsevien asiakkaiden kanssa. Savolainen siirtyi Eloon Lean5 Europe Oy -valmennustalosta. Hänellä on pitkäaikainen kokemus elinkeinoelämän kehittämistyöstä, varsinais-suomalaisesta yritysyhteistyöstä sekä organisaatioiden tuottavuuden ja työhyvinvoinnin kehittämisestä. Hänen erikoisosaamistaan on erityisesti joustavuutta ja jatkuvaa parantamista painottava Lean-johtamisfilosofia. Koulutukseltaan Savolainen on hallintotieteiden maisteri. Hän raportoi tehtävässään työhyvinvointijohtaja Anu Suutela-Vuoriselle. ”Nykyajan työelämässä varmaa on vain jatkuva muutos”, kertoo Savolainen. ”Ne organisaatiot ja yksilöt, jotka sopeutuvat jatkuvasti uuteen, pärjäävät ja menestyvät. Aiemmissa tehtävissäni olen päässyt n

Elo ja Työterveyslaitos kouluttavat yrityksiin työuravalmentajia17.4.2018 09:31Tiedote

Työeläkeyhtiö Elo ja Työterveyslaitos kouluttavat yhdessä työuravalmentajia yrityksiin. Tavoitteena on varustaa Elon asiakkaat taidoilla, joiden avulla organisaatiot ja työntekijät voivat vastata muuttuvan työelämän haasteisiin. Valmentajakoulutus perustuu Työterveyslaitoksen Työuran uurtaja ® -menetelmään, ja se yhdistää työkyvyttömyysriskien ennaltaehkäisyn, työkyvyn edistämisen ja henkilöstön kehittämisen. Koulutukseen osallistuneet voivat itse järjestää valmennuksia oman organisaationsa sisällä. Kaksipäiväisen koulutuksen aikana valmennettavat oppivat auttamaan oman organisaationsa työntekijöitä esimerkiksi henkilökohtaisten vahvuuksien kartoittamisessa, muutostilanteiden kohtaamisessa ja stressinhallinnassa. ”Nopeasti muuttuva työelämä haastaa työntekijän jaksamisen ja hyvinvoinnin”, sanoo Anu-Suutela Vuorinen, Elon työhyvinvointijohtaja. ”Tässä murroksessa työntekijältä vaaditaan sopeutumista, epävarmuuden sietokykyä ja valmiutta tarttua uusiin haasteisiin. Sopeutuminen lähtee ku