Työeläkeyhtiö Elo palvelee kuuroja nyt myös puhelimitse

Elossa on otettu käyttöön viittomakielisille asiakkaille tarkoitettu oma puhelinpalvelu. Palvelu toimii Chabla-sovelluksen avulla. Chabla yhdistää kuurot, kuulevat ja viittomakielen tulkit ja mahdollistaa siten kuuroille puhelinasioinnin Eloon.

Viime vuoden lopulla lanseeratun Chabla-sovelluksen perusajatuksiin kuuluu, että sen avulla kuuro saa tulkin käyttöönsä sitä tarvitessaan helposti sovelluksen avulla. Sovellus poistaa paikkasidonnaisuuden, sillä tulkin ja kuuron yhteydenpito onnistuu sovelluksen avulla. Sovelluksen on kehittänyt Marko Vuoriheimo eli muusikko Signmark.

− Meillä Elossa panostetaan siihen, että palvelemme asiakkaitamme hyvin eri kanavissa. Kehitämme jatkuvasti sekä yritys- että henkilöasiakkaiden sähköisiä palveluita ja suurimman osan asioista voikin hoitaa sähköisesti. Siitä huolimatta puhelinpalvelun merkitys ei ole hävinnyt. Haluamme palvella täysipainoisesti myös viittomakielisiä asiakkaitamme ja olemme kiitollisia yhteistyöstä Signmarkin kanssa, kertoo Elon markkinointijohtaja Joni Tikkanen.

Chabla-sovelluksen avulla kuuro saa paitsi viittomakielen tulkin käyttöönsä, hän voi myös itse hankkia puhelinnumeron, johon kuulevat voivat soittaa tulkattuja puheluita. Sovelluksen käyttäjä voi ladata palveluun itselleen tulkkausta varten Chabla-saldoa.

Chabla-sovelluksen avulla Elon asiakkaat saavat käyttöönsä kaikkina arkipäivinä kello 9 ja 11 välisenä aikana viittomakielentulkin, jonka Elo on perehdyttänyt työeläkkeisiin ja työeläkevakuuttamiseen. Tämän lisäksi Chablan avulla kuuro voi soittaa milloin tahansa muulloinkin Eloon asiakaspalvelun ollessa auki.

− Perehdytimme tulkin työeläkeasioihin palvelumme laadun varmistamiseksi. Huolehdimme myös tulkkauksen kustannuksista eli tästä palvelusta käyttäjän ei tarvitse itse maksaa mitään erikseen normaalin puhelinmaksun lisäksi, lisää Joni Tikkanen.

Myös Elosta voidaan olla viittomakieliseen asiakkaaseen yhteydessä Chablan avulla. Palvelu on tarkoitettu työeläkkeisiin ja työeläkevakuuttamiseen liittyvien asioiden hoitoon työnantajille, yrittäjille, vakuutetuille ja Elon eläkkeensaajille. Asiakas ottaa yhteyden Eloon Chabla-sovelluksella, joka muodostaa ensin videoyhteyden tulkkiin ja sen jälkeen Elon palvelunumeroon. Tulkin ja asiakkaan välillä on salassapitosopimus.

Chabla Elossa 4.9.2017 alkaen

• Viittomakielisten asiakkaiden palvelunumero on 020 694 732.
    Palvelemme arkisin klo 8.00−16.30. Elon kouluttama tulkki on paikalla arkisin klo 9−11.
  • Chabla-sovellus on ladattavissa maksutta App Storesta iPhonelle ja iOS-tableteille. Sovellus on tulossa myös Android-laitteille.

Markkinointijohtaja Joni Tikkanen, puh. 020 703 5420, joni.tikkanen@elo.fi