Työeläkeyhtiö Elo palvelee kuuroja nyt myös puhelimitse

Elossa on otettu käyttöön viittomakielisille asiakkaille tarkoitettu oma puhelinpalvelu. Palvelu toimii Chabla-sovelluksen avulla. Chabla yhdistää kuurot, kuulevat ja viittomakielen tulkit ja mahdollistaa siten kuuroille puhelinasioinnin Eloon.

Viime vuoden lopulla lanseeratun Chabla-sovelluksen perusajatuksiin kuuluu, että sen avulla kuuro saa tulkin käyttöönsä sitä tarvitessaan helposti sovelluksen avulla. Sovellus poistaa paikkasidonnaisuuden, sillä tulkin ja kuuron yhteydenpito onnistuu sovelluksen avulla. Sovelluksen on kehittänyt Marko Vuoriheimo eli muusikko Signmark.

− Meillä Elossa panostetaan siihen, että palvelemme asiakkaitamme hyvin eri kanavissa. Kehitämme jatkuvasti sekä yritys- että henkilöasiakkaiden sähköisiä palveluita ja suurimman osan asioista voikin hoitaa sähköisesti. Siitä huolimatta puhelinpalvelun merkitys ei ole hävinnyt. Haluamme palvella täysipainoisesti myös viittomakielisiä asiakkaitamme ja olemme kiitollisia yhteistyöstä Signmarkin kanssa, kertoo Elon markkinointijohtaja Joni Tikkanen.

Chabla-sovelluksen avulla kuuro saa paitsi viittomakielen tulkin käyttöönsä, hän voi myös itse hankkia puhelinnumeron, johon kuulevat voivat soittaa tulkattuja puheluita. Sovelluksen käyttäjä voi ladata palveluun itselleen tulkkausta varten Chabla-saldoa.

Chabla-sovelluksen avulla Elon asiakkaat saavat käyttöönsä kaikkina arkipäivinä kello 9 ja 11 välisenä aikana viittomakielentulkin, jonka Elo on perehdyttänyt työeläkkeisiin ja työeläkevakuuttamiseen. Tämän lisäksi Chablan avulla kuuro voi soittaa milloin tahansa muulloinkin Eloon asiakaspalvelun ollessa auki.

− Perehdytimme tulkin työeläkeasioihin palvelumme laadun varmistamiseksi. Huolehdimme myös tulkkauksen kustannuksista eli tästä palvelusta käyttäjän ei tarvitse itse maksaa mitään erikseen normaalin puhelinmaksun lisäksi, lisää Joni Tikkanen.

Myös Elosta voidaan olla viittomakieliseen asiakkaaseen yhteydessä Chablan avulla. Palvelu on tarkoitettu työeläkkeisiin ja työeläkevakuuttamiseen liittyvien asioiden hoitoon työnantajille, yrittäjille, vakuutetuille ja Elon eläkkeensaajille. Asiakas ottaa yhteyden Eloon Chabla-sovelluksella, joka muodostaa ensin videoyhteyden tulkkiin ja sen jälkeen Elon palvelunumeroon. Tulkin ja asiakkaan välillä on salassapitosopimus.

Chabla Elossa 4.9.2017 alkaen

• Viittomakielisten asiakkaiden palvelunumero on 020 694 732.
    Palvelemme arkisin klo 8.00−16.30. Elon kouluttama tulkki on paikalla arkisin klo 9−11.
  • Chabla-sovellus on ladattavissa maksutta App Storesta iPhonelle ja iOS-tableteille. Sovellus on tulossa myös Android-laitteille.

Markkinointijohtaja Joni Tikkanen, puh. 020 703 5420, joni.tikkanen@elo.fi

Me Elossa näemme koko suomalaisen työelämän kirjon pienyrittäjistä suurimpiin konserneihin. Elo on Suomen suosituin työeläkeyhtiö: vastaamme lähes 500 000 työntekijän ja yrittäjän tulevista eläkkeistä, huolehdimme noin 220 000 eläkkeensaajan eläkkeistä sekä yli 22 miljardin euron sijoitusomaisuudesta. Olemme nuori yhtiö, jolla on pitkät perinteet: synnyimme 1.1.2014, kun Eläke-Fennia ja LähiTapiola Eläkeyhtiö fuusioituivat.

Vahvistuksia Elon viestintään17.11.2017 09:00Tiedote

Työeläkeyhtiö Elon viestintätiimiin on nimitetty viestinnän suunnittelupäälliköiksi Niina Sintonen 9.10.2017 alkaen ja Kristiina Nieminen 6.11.2017 alkaen.   Sintosella on pitkäaikainen työkokemus vakuutusalalta, viimeisimpänä työeläkeyhtiö Ilmarisesta, jossa hänen vastuullaan oli sisäinen strategia-, muutos- ja yrityskulttuuriviestintä. Koulutukseltaan Sintonen on merkonomi. Nieminen siirtyi Eloon Hill+Knowlton Strategies -viestintätoimistosta, jossa hän on työskennellyt viestintäkonsulttina erikoistuen mediasuhteisiin. Koulutukseltaan Nieminen on filosofian maisteri. Kristiina Nieminen ja Niina Sintonen raportoivat tehtävissään viestintäpäällikkö Hanna Sairalle. - Niina ja Kristiina tuovat erinomaisen lisän Elon viestintään. Niinan vankka vakuutusalan osaaminen yhdistettynä sisäisen viestinnän osaamiseen on omiaan tukemaan ja kehittämään Elon asiakasviestintää. Kristiina puolestaan tuo Eloon näkemystä mediasuhteiden vaalimisesta, mihin haluamme panostaa jatkossa, kertoo Saira.  Li

Uudistuksia Elon johtoryhmässä31.8.2017 10:23Tiedote

Elon johtoryhmän jäsenten vastuualueisiin tulee muutoksia 1.9.2017 alkaen johtaja Keijo Kouvosen jäädessä eläkkeelle. Keijo Kouvonen on vastannut Elossa vakuutus- ja eläkeliiketoiminnoista. Jouni Seppänen on nimitetty 1.9.2017 alkaen johtoryhmän jäseneksi ja eläkeliiketoiminnasta ja sen kehityksestä vastaavaksi johtajaksi. – Jouni on vastannut Elon eläkepalveluista menestyksekkäästi Elon perustamisesta lähtien. Hän tuo Elon johtoryhmään vahvan kokemuksen ja näkemyksen sekä henkilö- että työnantaja-asiakkaiden eläke- ja kuntoutuspalvelujen kehittämisestä, Elon toimitusjohtaja Satu Huber toteaa. Vakuutukset-liiketoiminta-alue siirtyy johtaja Matti Carpénin alaisuuteen. Carpénin vastuualueella säilyvät myös Elon asiakkuudet ja kanavat sekä tietohallinto. – Vakuuttamisen ja asiakkuuksien entistä läheisemmällä yhteistyöllä tavoittelemme yhä paremman asiakaskokemuksen luomista asiakkaillemme, Satu Huber kertoo.