Työeläkeyhtiö Elo palvelee kuuroja nyt myös puhelimitse

Elossa on otettu käyttöön viittomakielisille asiakkaille tarkoitettu oma puhelinpalvelu. Palvelu toimii Chabla-sovelluksen avulla. Chabla yhdistää kuurot, kuulevat ja viittomakielen tulkit ja mahdollistaa siten kuuroille puhelinasioinnin Eloon.

Viime vuoden lopulla lanseeratun Chabla-sovelluksen perusajatuksiin kuuluu, että sen avulla kuuro saa tulkin käyttöönsä sitä tarvitessaan helposti sovelluksen avulla. Sovellus poistaa paikkasidonnaisuuden, sillä tulkin ja kuuron yhteydenpito onnistuu sovelluksen avulla. Sovelluksen on kehittänyt Marko Vuoriheimo eli muusikko Signmark.

− Meillä Elossa panostetaan siihen, että palvelemme asiakkaitamme hyvin eri kanavissa. Kehitämme jatkuvasti sekä yritys- että henkilöasiakkaiden sähköisiä palveluita ja suurimman osan asioista voikin hoitaa sähköisesti. Siitä huolimatta puhelinpalvelun merkitys ei ole hävinnyt. Haluamme palvella täysipainoisesti myös viittomakielisiä asiakkaitamme ja olemme kiitollisia yhteistyöstä Signmarkin kanssa, kertoo Elon markkinointijohtaja Joni Tikkanen.

Chabla-sovelluksen avulla kuuro saa paitsi viittomakielen tulkin käyttöönsä, hän voi myös itse hankkia puhelinnumeron, johon kuulevat voivat soittaa tulkattuja puheluita. Sovelluksen käyttäjä voi ladata palveluun itselleen tulkkausta varten Chabla-saldoa.

Chabla-sovelluksen avulla Elon asiakkaat saavat käyttöönsä kaikkina arkipäivinä kello 9 ja 11 välisenä aikana viittomakielentulkin, jonka Elo on perehdyttänyt työeläkkeisiin ja työeläkevakuuttamiseen. Tämän lisäksi Chablan avulla kuuro voi soittaa milloin tahansa muulloinkin Eloon asiakaspalvelun ollessa auki.

− Perehdytimme tulkin työeläkeasioihin palvelumme laadun varmistamiseksi. Huolehdimme myös tulkkauksen kustannuksista eli tästä palvelusta käyttäjän ei tarvitse itse maksaa mitään erikseen normaalin puhelinmaksun lisäksi, lisää Joni Tikkanen.

Myös Elosta voidaan olla viittomakieliseen asiakkaaseen yhteydessä Chablan avulla. Palvelu on tarkoitettu työeläkkeisiin ja työeläkevakuuttamiseen liittyvien asioiden hoitoon työnantajille, yrittäjille, vakuutetuille ja Elon eläkkeensaajille. Asiakas ottaa yhteyden Eloon Chabla-sovelluksella, joka muodostaa ensin videoyhteyden tulkkiin ja sen jälkeen Elon palvelunumeroon. Tulkin ja asiakkaan välillä on salassapitosopimus.

Chabla Elossa 4.9.2017 alkaen

• Viittomakielisten asiakkaiden palvelunumero on 020 694 732.
    Palvelemme arkisin klo 8.00−16.30. Elon kouluttama tulkki on paikalla arkisin klo 9−11.
  • Chabla-sovellus on ladattavissa maksutta App Storesta iPhonelle ja iOS-tableteille. Sovellus on tulossa myös Android-laitteille.

Markkinointijohtaja Joni Tikkanen, puh. 020 703 5420, joni.tikkanen@elo.fi

Me Elossa näemme koko suomalaisen työelämän kirjon pienyrittäjistä suurimpiin konserneihin. Vastaamme noin 500 000 työntekijän ja yrittäjän tulevista eläkkeistä, huolehdimme noin 230 000 eläkkeensaajasta sekä noin 23 miljardin euron sijoitusomaisuudesta. Olemme nuori yhtiö, jolla on pitkät perinteet: synnyimme 1.1.2014, kun Eläke-Fennia ja LähiTapiola Eläkeyhtiö fuusioituivat.

Kati Kniivilä Elon kiinteistösijoitusjohtajaksi11.1.2018 09:00Tiedote

Työeläkeyhtiö Elon kiinteistösijoitusjohtajaksi on nimitetty Kati Kniivilä. Hän on aloittanut Elon listaamattomat sijoitukset -yksikössä 2.1.2018. Kniivilällä on erittäin pitkä kokemus kiinteistösijoitusalalta. Aiemmin hän on työskennellyt mm. Ovenian, Saton ja Newsecin kehitysjohtajana. Koulutukseltaan hän on diplomi-insinööri. Kati Kniivilä raportoi tehtävässään listaamattomista sijoituksista vastaavalle johtajalle Timo Steniukselle. - Kati on erinomainen lisä Elon riveihin. Hänen kattava osaamisensa ja kokemuksensa tukee Elon listaamattomat sijoitukset -yksikön toimintaa sekä auttaa kehittämään siitä entistä parempaa. Olen erittäin iloinen Katin liittymisestä tiimiimme, kertoo Stenius. Lisätietoja: Timo Stenius, johtaja, listaamattomat sijoitukset, timo.stenius.elo.fi, puh. 020 703 5359

Elo osti Exilion Real Estate 1 Ky:n osuudet2.1.2018 15:21Tiedote

Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö Elo osti 2.1.2018 toteutetulla kaupalla Kevan ja Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarisen osuudet Exilion Real Estate 1 -kommandiittiyhtiöstä. Kaupan myötä yhtiön omistus siirtyi kokonaan Elolle ja Elon sijoituksen arvo nousi noin 250 miljoonaan euroon. Ennen kauppoja Elon omistusosuus Exilion Real Estate 1 Ky:ssä oli noin 55 prosenttia. Exilion Real Estate 1 Ky omistaa kolme toimitilakiinteistöä, jotka sijaitsevat Helsingin keskustassa ja Ruoholahdessa. Kiinteistöjen vuokrattava pinta-ala on noin 50 000 neliömetriä koostuen toimisto-, hotelli- ja liiketiloista. Yhtiö jatkaa vastuullista sijoitustoimintaansa keskittyen suuriin riskitasoltaan maltillisiin toimitilakohteisiin. ”Vuonna 2007 perustetun Exilion Real Estate 1 Ky:n 10-vuotinen sijoitustoiminta on ollut menestyksekästä. Olemme tyytyväisiä mahdollisuuteen kasvattaa omistustamme yhtiössä ja jatkaa sen erinomaisen kiinteistösalkun aktiivista kehittämistä Exilionin sitoutuneen ja osaavan organisaa