Työvene Oy

Työveneelle merkittävä tilaus Gdynian merivirastolta

Puolalaisen Gdnynian kaupungin merivirasto on tilannut suomalaiselta laivanrakennusyhtiö Uudenkaupungin Työveneeltä noin 20 miljoonan euron arvoisen imuruoppaajan. Tilaus on luottamuksenosoitus Työveneen kattavalle kokemukselle korkealuokkaisten ammattilaiskäyttöön soveltuvien alusten suunnittelijana ja rakentajana.
Työvene Gdynia

Tilaus on tarjouskilpailun lopputulos, jossa Uudenkaupungin Työveneen ja alankomaalaisten yhteistyökumppaneiden C-Jobin ja Holland Marine Technologiesin kehittelemä ratkaisu ei ainoastaan täyttänyt, vaan myös ylitti kaikki asiakkaan monimutkaiset tarpeet ja vaatimukset.

Tilauksella on merkittävä suora työllistävä vaikutus Uudenkaupungin Työveneeseen. Rakennusprojekti takaa täyden työllisyyden koko telakan henkilöstölle sekä lukuisille alihankkijoille. Tilauksen välillinen työllistämisvaikutus läpi toimitusketjun on myös huomattava ja edistää entisestään Lounais-Suomen alueen elinvoimaisuutta.

– Olen äärimmäisen ylpeä tästä projektista. Se on kunnianosoitus suomalaiselle ja alankomaalaiselle laivanrakennusperinteelle ja osoittaa, kuinka tärkeää on pyrkiä korkeaan laatuun ja todella ymmärtää asiakkaan tarpeita. Toivon tämän tilauksen lähettävän positiivisen viestin sekä kotimaisille että kansainvälisille asiakkaille. Saadakseen taatun huipputason tuote, on ratkaisevan tärkeää ottaa huomioon muutkin tekijät, kuin pelkkä hintalappu, sanoo Uudenkaupungin Työveneen toimitusjohtaja Juha Granqvist.

Imuruoppaukseen käytettävän TSDH-aluksen toimitusaika on 21 kuukautta. Valmistuttuaan Gdynian merenkulkulaitos tulee käyttämään alusta viisi metriä syvän Gdańskinlahdelta Vistula lagoonin läpi Elbląg-joelle kulkevan pääasiallisen vesiväylän rakentamiseen ja ylläpitoon. Alusta tullaan myös käyttämään Vistulan lagoonin muiden pienempien satamien väylien ylläpitämiseen. Väyläsyvyys voi paikoittain olla jopa 18 metriä.

Lisätietoa antaa:
Juha Granqvist, toimitusjohtaja
Sähköposti: juha.granqvist@tyovene.fi

Työvene Gdynia
Työvene signing
Juha Granqvist

Työvene Oy
Telakkatie 8
23500 UUSIKAUPUNKI

Lyhyesti yrityksestä:

Uudenkaupungin Työvene on suomalainen laivanrakennusyritys, jolla on vankkaa kokemusta alumiini- ja teräsalusten suunnittelusta, rakentamisesta ja toimittamisesta ammattilaiskäyttöön. Korkeaan laatuun intohimoisesti suhtautuvalla yrityksellä on vakuuttava ansioluettelo, joka kattaa yli 250 toimitettua alusta. Yritys on erikoistunut muun muassa matkustajalauttoihin, losseihin, monitoimialuksiin, luotsiveneisiin, meripelastusaluksiin sekä partiointi- ja poliisiveneisiin.