Tysklands förbundspresident på arbetsbesök till Finland

Republikens presidents kansli
Pressmeddelande 19/2022
4.4.2022

Tysklands förbundspresident Frank-Walter Steinmeier avlägger ett arbetsbesök i Finland fredagen den 8 april 2022. Värd för besöket är republikens president Sauli Niinistö.

President Niinistö och förbundspresident Steinmeier för de officiella diskussionerna i Presidentens slott. Teman för diskussionerna är de bilaterala relationerna mellan Finland och Tyskland samt Rysslands invasion av Ukraina och krigets inverkan på säkerhetsordningen i Europa. Efter diskussionerna håller presidenterna en gemensam presskonferens.

Under sitt arbetsbesök kommer president Steinmeier bland annat också att träffa statsminister Sanna Marin.

Senast möttes presidenterna i november 2021 när president Niinistö var i Berlin.

Följ Tasavallan presidentin kanslia

Senaste pressmeddelandena från Tasavallan presidentin kanslia

The theme of 2022 Kultaranta Talks is “Responsible, strong and stable Nordic region”25.5.2022 16:07:18 EEST | Press Invitation

Office of the President of the Republic of Finland Press release 35/2022 25 May 2022 President of the Republic of Finland Sauli Niinistö will host the Kultaranta Talks on 12–13 June 2022. This year, the title of this foreign and security policy discussion event is “Responsible, strong and stable Nordic region”. The talks will begin on 12 June with speeches by President Niinistö and Sunday evening’s main guest as well as their discussion on Finland’s NATO membership. There will be two public discussions on Monday, 13 June. The theme of the morning’s discussion is the Nordic model and cooperation. The Kultaranta Talks will conclude with a discussion on Finland’s changing security policy. About a hundred participants from various sectors of society have been invited to Kultaranta. The opening discussion and the first panel discussion will be held in English, as international guests will also be present. Panellists will be announced closer to the event. Yleisradio will broadcast the main d