Ulla Vilkmanin uutuskirja inspiroi etätyöhön

Nykyisin asiantuntija- ja tietotyön hoitaminen onnistuu paikkariippumattomasti. Yritykset ja organisaatiot alkavat olla yhä valmiimpia ajatukselle ulkomailla asuvista työntekijöistä. Ulla Vilkmanin juuri julkaistu teos Etätyö ulkomailla - Unelmasta todeksi (Basam Books 2020) kertoo miten se onnistuu.

Juuri ilmestynyt Ulla Vilkamin Etätyö ulkomailla - Unelmasta todeksi (Basam Books 2020) inspiroi ja toimii lukijalle oppaana siihen, miten ulkomailta käsin työskentelyn toteuttaminen on mahdollista ja mitä asioita suunnittelussa ja käytännön järjestelyissä on hyvä ottaa huomioon.

Miten ehdottaa etätyötä ulkomailla työnantajalle? Mitä työnantajan kanssa on hyvä sopia? Mitä tekniikkaan liittyen on hyvä huomioida? Kirja tarjoaa käytännölliset ja kattavat vastaukset näihin kysymyksiin. Lisäksi kirjassa on tietoa muun muassa asumiseen liittyvistä järjestelyistä, lasten koulunkäynnin organisoimisesta, sosiaaliturvasta, verokysymyksistä sekä vakuuttamisesta.

Kirjasta hyötyvät sekä muutamaksi kuukaudeksi tai vuodeksi lähtöä miettivät että ne, jotka suunnittelevat elävänsä ulkomailla toistaiseksi. Teoksen sanomaa täydentävät ulkomailla etätyötä tehneiden ja tekevien aidot kokemukset.

Kirjailijasta:

Ulla Vilkman on tietokirjailija, suosittu puhuja ja kysytty kouluttaja sekä etäjohtamisen asiantuntija. Hänen työnsä pyörii päivittäin etätyön ympärillä, ja hän näkee, miten organisaatioissa etätyö on yleistynyt vauhdilla viime vuosina. Hän kuulee myös, millaista keskustelua etätyöhön liittyen käydään. Ullalta on aiemmin ilmestynyt teokset Etäjohtaminen - tulosta joustavalla työllä (Talentum 2016) sekä Hyvän johtamisen työkalupakki (Ideapakka 2017).

Arvostelukappaleet, haastattelupyynnöt:
Tiedottaja
Pike Hilakari
pike@basambooks.fi

Myynti:
Myyntipäällikkö
Jarkko Mali
jarkko@basambooks.fi

Meritullinkatu 21

040 500 8695, asiakaspalvelu@basambooks.fihttps://basambooks.fi

Helsinkiläinen erikoiskustantamo Basam Books on palannut juurilleen filosofian, kaunokirjallisten klassikkojen, runojen ja suurten hahmojen elämäkertojen pariin. Vanha kunnon Basam Books jatkaa tutulla laadusta tinkimättömällä linjallaan ja kustantamon puikkoihin on palannut yli 20 vuotta alalla toiminut kustannusjohtaja Batu Samaletdin. Jatkossa kustannusohjelmaamme kuuluvat vahvasti myös äänikirjat, tavoitteena on tuoda kaikki Basam Booksin mestariteokset kuunneltavaksi myös äänikirjoina!

Kovalla kädellä - psykologinen jännäri vallan väärinkäytössä läheisissä ihmissuhteissa26.5.2020 14:07:26 EESTTiedote

Liisa Näsin Kovalla kädellä (Basam Books 2020) on psykologinen jännäri, jonka teemana on vallan väärinkäyttö läheisissä ihmissuhteissa. Väkivalta ei katso sukupuolta: hakkaaja voi olla kuka tahansa, hakattu voi olla kuka tahansa. Mikä saa ihmisen alistumaan henkiselle, taloudelliselle ja fyysiselle väkivallalle? Miksi tappaminen on joillekin helpompaa kuin tapaaminen?

Kirjoituksia antiikin pahimman pandemian ajalta15.5.2020 07:30:00 EESTTiedote

Antiikin maailma koki pahimman pandemiansa keisari Marcus Aureliuksen aikana, kun ”suuri rutto” surmasi miljoonia ihmisiä eri puolilla Rooman valtakuntaa. Vaikka uuden koronaviruksen tappavuus on vain murto-osa tuon historiallisen pandemian tuhovoimasta, poikkeustilan aiheuttama pelko, huoli ja epävarmuus yhdistävät meitä yli 1800 vuoden takaisiin tapahtumiin. Nykytilanne antaa uutta perspektiiviä tuona aikana syntyneisiin kirjoituksiin.