Ung företagsamhet försäljnings pop-up

Vid Vamia arrangeras UF försäljnings pop-up 26.11.2021 kl. 10.00–13.00. Evenemanget arrangeras i Hansa 2 aulan, Krutkällarvägen 2 och är öppet för alla.

Ett år som företagare är ett studieprogram för unga studerande, som innebär att de studerande startar upp ett eget företag, som verkar under ett läsår. Syftet med UF försäljnings pop-upen är att erbjuda ungdomarna en plats att nätverka och berätta om sin företagsidé. De företagsamma ungdomarna säljer sina produkter/ tjänster vid sina egna försäljningsavdelningar så du har ett gyllene tillfälle att exempelvis hitta unika julgåvor!

På försäljningsavdelningarna finns bland annat djävulssylt, tomatmarmelad, olika hantverksprodukter samt fotograferings- och andra medietjänster.

Vamia erbjuder yrkesinriktad utbildning för unga, vuxna samt företag - även genom läroavtal.

Vamias studerande deltar i Karin Toivolas Julpåsen-insamling – Kom med och skapa julstämning för mindre bemedlade familjer i Vasa!29.11.2021 12:06:20 EET | Tiedote

Den traditionella Julpåsen-insamlingen, som Karin Toivola har tagit initiativ till, ordnas i år redan för tionde gången. Tredje läsårets merkonomstuderande vid Vamia är i år med och ordnar insamlingen. Projektet ingår i att lära sig genom att göra, då studerandena får öva att göra olika saker genom att delta i projekt i praktiken.