SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Unohtuiko maski? S-ryhmä tuo yksittäispakatut kasvomaskit myyntiin kauppojen sisääntulojen yhteyteen

Jaa
S-ryhmä kannustaa asiakkaitaan vahvasti kasvomaskin käyttöön. Jos maski on unohtunut matkasta, asiakas voi ottaa yksittäispakatun maskin käyttöön myymälän sisääntulon yhteydestä ja maksaa sen kassalle kauppareissun päätteeksi.

S-ryhmän ruokakauppoihin (Prisma, S-market, Sale, Alepa, Food Market Herkku) tuodaan pian myyntiin yksittäispakattuja kasvomaskeja heti sisääntulon yhteyteen. Vieressä oleva juliste ohjaa ottamaan maskin käyttöön kauppareissun ajaksi, jos se on unohtunut ja suojaamaan siten itsensä ja muut. Yksittäispakatut maskit saapuvat myymälöihin tästä viikosta alkaen.

”Haluamme varmistaa sekä asiakkaidemme että henkilökuntamme turvallisuuden myymälöissämme ja helpottaa asiakkaan arkea. On ymmärrettävää, että maski joskus unohtuu, ja jos kotoa jo löytyy iso paketti maskeja, voi mieluummin haluta ostaa kaupassa käyntiä varten yksittäisen, hygieenisesti pakatun maskin. Myymälöiden sisääntuloissa on tuttuun tapaan tarjolla myös käsidesiä, jolla voi puhdistaa kätensä ennen maskin asettamista paikalleen”, sanoo tuoteryhmäpäällikkö Petrus Lesonen S-ryhmän marketkaupasta.

Yksittäispakattuna myytävä maski on musta kirurginen suu-nenäsuojain (IIR). Sama tuote 50 kappaleen pakkauksessa on tällä hetkellä S-ryhmän myydyin kasvomaski. Yksittäispakatun maskin hinta on 0,29 €. Hinta on sama kaikissa myymälöissä.

Kasvomaskien saatavuus erittäin hyvällä tasolla

Sekä kirurgisia suu-nenäsuojaimia että FFP2-luokan hengityssuojaimia on tällä hetkellä hyvin saatavilla S-ryhmän myymälöistä. S-ryhmän valikoimiin on pian tulossa myös toivottuja uutuuksia: FFP2-maski mustana sekä antifog-maski. Antifog-maskissa on sisällä solumuovi, joka estää silmä- tai aurinkolasien huurtumisen. S-ryhmän maskivalikoimista on alusta asti löytynyt myös Suomessa valmistettuja tuotteita. Kotimainen vaihtoehto on tarjolla sekä kirurgisista että FFP2-maskeista.

”Maskien saatavuus on nyt erittäin hyvällä tasolla, niitä löytyy meiltä niin paljon kuin tarvitaan ja edulliseen hintaan”, Lesonen painottaa.

THL suosittelee tällä hetkellä kasvomaskin käyttöä koko maassa. Kirurginen suu-nenäsuojain suojaa ennen kaikkea muita estämällä pisaroiden leviämistä ympäristöön. FFP2-luokan hengityssuojain puolestaan suojaa tehokkaasti myös käyttäjäänsä. Kasvomaskien teho perustuu osittain siihen, että mahdollisimman moni käyttää niitä asianmukaisesti.

Kaikkien kasvomaskien käytössä on syytä seurata käyttöohjeita ja esimerkiksi vaihtaa maskia riittävän usein sekä välttää koskettelemasta kasvoja. Kasvomaskit eivät korvaa muita varotoimia kuten käsien pesua ja turvavälejä.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho, sampo.paallysaho@sok.fi, 010 768 0665

Kuvat

Lataa
Unohtuiko maski? -juliste
Unohtuiko maski? -juliste
Lataa

Tietoja julkaisijasta

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Fleminginkatu 34
00510 Helsinki

http://www.s-ryhma.fi

S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. ​ 

Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa ja ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä sekä oman pankkimme kautta. ​ 

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme vuonna 2024 Suomeen lähes miljardi euroa. ​​ 

#parempipaikkaelää

SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.

Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Antti Oksa päivittäistavarakaupan ja Sebastian Nyström käyttötavarakaupan johtajaksi SOK:lle16.9.2025 12:00:00 EEST | Tiedote

Antti Oksa on nimitetty päivittäistavarakaupan johtajaksi SOK:lle 16.9. alkaen. Oksa on aloittanut kaupparyhmän palveluksessa vuonna 2006 S-Trainee-valmennettavana ja on ennen uutta tehtäväänsä toiminut monipuolisesti päivittäistavarakaupan alueella. Viimeisimpänä hän on vastannut SOK:n päivittäistavarakaupan tuoteryhmäjohtamisesta. Sebastian Nyström on nimitetty käyttötavarakaupan johtajaksi SOK:lle 16.9. alkaen. Tehtävä on S-ryhmässä uusi. Nyströmin vastuualueeseen kuuluu käyttötavarakauppa Prisma-, Sokos- ja Sokos Emotion -ketjubrändeissä, ja johtajat Virpi Viinikainen ja Mika Laakso raportoivat jatkossa hänelle. Nyström tulee roolissaan keskittymään erityisesti S-ryhmän käyttötavarakaupan digitaalisuuden kehittämiseen. Sebastian Nyström aloitti SOK:lla vuonna 2015 strategiajohtajana ja on viimeisimpänä työskennellyt digipalveluista, IT:stä ja asiakkuudesta vastaavana muutosjohtajana. Ville Kinnunen on nimitetty Chief Digital Officer -tehtävään ja konsernijohtoryhmän jäseneksi SOK:l

Maalaus korostuu suomalaisten remontointisuunnitelmissa – Prisma tuo myyntiin uudet sisustusmaalit suosituimmissa sävyissä9.9.2025 07:55:00 EEST | Tiedote

S-ryhmän asiakasomistajilleen toteuttama tuore kyselytutkimus valottaa suomalaisten remontointisuunnitelmia. Kyselyyn vastasi yli 1900 suomalaista, ja sen tulokset puhuvat selkeää kieltä: pienet kodin remontit kiinnostavat nyt enemmän kuin suuret investoinnit. Useimmiten remontointiaikeissa suunnataan maalikaupoille. Prisman valikoimaan saapuneet uudet sisustusmaalit tuovat kymmenen Suomen suosituinta sävyä helposti remontoijien saataville.

Kaupan toimenpiteillä selvä vaikutus – S-ryhmän ruokakaupoissa hillittiin muovikassien kysyntää8.9.2025 08:15:00 EEST | Tiedote

Osana kansallista muovikassisitoumusta sekä pitkäaikaista kampanjointia yhdessä muiden kaupan alan toimijoiden kanssa, S-ryhmän ruokakaupoissa (Prisma, S-market, Sale, Alepa) on tehty toimenpiteitä muovikassien määrän vähentämiseksi. Toukokuun alussa aloitetun uuden myymäläviestinnän sekä eri kassivaihtoehtoja koskeneen hintamuutoksen myötä yhä harvempi osti muovikassin tänä kesänä.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye