Uponor Suomi Oy

Uponor tutki putkiremontteja - Pitävä budjetti ja palveleva putkimies eivät ole toiveajattelua - STT INFO KUVA (KUVATIEDOTE)

Rakentamisen painopisteen siirtyminen saneeraukseen tuo rakennusmiehet keskelle asumista. Tällöin he kohtaavat työmaallaan asukkaan. Saneeraukseen räätälöityjen, asukkaan huomioonottavien toimintamallien tarve onkin ilmeinen. Uponor on kehittänyt pientalojen putkistoremontteihin uuden mallin ja kerännyt sitä toteuttamaan laajan palveluverkoston. Koulutus ja hiotut toimintatavat ovat remontoijien keskuudessa tehdyn selvityksen mukaan muuttaneet putkiremontin kuvaa. Rakennusalan ammattilainen voi jättää taakseen myös tyytyväisen asiakkaan. Tämä on totta enemmän kuin yhdeksässä kymmenestä kohteesta, jossa uutta toimintamallia on sovellettu.

Uponor tutki putkiremontteja
Pitävä budjetti ja palveleva putkimies eivät ole toiveajattelua

Palveluverkoston toimintaa seurataan keräämällä asiakaspalautetta henkilöiltä, joiden taloissa on tehty putkiremontti. Kyselyissä seurataan, kuinka nopeasti asiakkaan yhteydenoton jälkeen häneen ollaan yhteydessä ja myös asiakkaan tyytyväisyyttä remontin toteutukseen ja lopputulokseen. Kysely lähetettiin 500 remontin teettäneelle.

95 % Uponor -pientalon käyttövesiremontin teettäneistä on valmis suosittelemaan palvelua muillekin. Urakoitsijan työskentelyyn tyytyväisiä oli niin ikään 95 % remontin teettäneistä. Eniten kritiikkiä sai urakoitsijan ensimmäisen yhteydenoton nopeus, mutta tässäkin 86 % vastaajista kertoi urakoitsijan ottaneen sovitusti yhteyttä. 92 prosenttia vastaajista kertoi annetun kustannusarvion pitäneen ja vain yksi sadasta vastaajasta kertoi kustannusarvion olleen liian alhainen. Työn jälkeä piti siistinä 87 prosenttia tutkimukseen osallistuneista remonttiasiakkaista.

Pientalon käyttövesiremontti -konsepti on ollut käytössä vajaa kaksi vuotta. Koulutettujen ja konseptin toimintamalliin sitoutuneita urakoitsijoita on 175.

Asiakkaan kerrottua remonttitarpeestaan Uponorin pientalopalveluun, tämä välittää tiedon urakoitsijalle. Urakoitsija tekee maksuttoman tutustumiskäynnin kohteeseen ja antaa tarjouksen. Asiakkaan hyväksyttyä tarjouksen remontti tehdään sovittuna aikana talon rakenteita rikkomatta pinta-asennuksena komposiittiputkella. Uuden käyttövesiputkiston saa 2-5 päivässä. Tyypillisesti vesikatkos kestää vain muutaman tunnin.

Remontin jälkeen asiakas saa ns. järjestelmätodistuksen, joka on eräänlainen tuoteseloste. Todistuksesta käyvät ilmi kaikki remontissa asennetut tuotteet ja niiden valmistaja.

Uponor
Tord Holmlund
vaihde 020 129 211
puh 020 129 2657
gsm 0400 600 830

Painokelpoiset 300 dpi:n kuvat liitetiedostossa. (Klikkaa STT Info portaalissa Kuva -välilehteä) Kuvat: Jakke Nikkarinen/STT Info Kuva. Kuvat ovat vapaasti käytettävissä. Kuvia julkaistaessa pyydämme mainitsemaan lähteen: kuvaajan nimi ja STT Info Kuva.

Kuvat ylhäällä:
Yrittäjä Jouni Jauhiainen espoolaisesta TNT-Putki Oy:stä kuuluu Uponorin palveluverkostoon ja on tyytyväinen uuteen palvelukonseptiin. Asiakkaat ovat puolestaan antaneet hyvää palautetta TNT-Putken tavasta hoitaa putkiremontit. Kuva: Jakke Nikkarinen/STT Info Kuva. Kuvat ovat vapaasti käytettävissä. Kuvia julkaistaessa pyydämme mainitsemaan lähteen: kuvaajan nimi ja STT Info Kuva.

Kuvat

Lataa
Lataa

Uponor Suomi Oy
Kouvolantie 365
15561 NASTOLA

020 129 211http://www.uponor.com

Uponor lyhyesti - Uponor on yksi johtavista rakennus- ja ympäristötekniikan järjestelmien toimittajista maailmassa. Uponor tarjoaa rakentajille ja remontoijille kattavan valikoiman lämmitykseen, veden- ja energianjakeluun sekä ilmanvaihtoon ja jäteveden käsittelyyn tarkoitettuja järjestelmiä. Lisäksi valmistamme tuotteita kunnallisen infrastruktuurin rakentamiseen ja saneeraukseen.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Uponor Suomi Oy

Uponorilta uusi ekologinen ratkaisu omakotitalojen harmaiden vesien käsittelyyn14.5.2013 09:00:00 EEST | Tiedote

Uponor tuo kesän alussa markkinoille uuden harmaavesisuodattimen omakotitaloille ja kakkoskodeille. Harmaavesisuodattimen innovatiivinen ja ekologinen puhdistustekniikka takaa ympäristöystävällisyyden, eikä järjestelmä tarvitse sähköä. Tämän lisäksi Uponor-harmaavesisuodatin Koti on helppo asentaa tontille kuin tontille. Se sopii mihin tahansa maaperään ja myös korkean pohjaveden alueille.