Myyräncolo (Osuuskunta Myyrmäen kulttuuritalo)

Urbaani katupuisto Myyrmäessä tarjoaa maksutonta ohjelmaa Vantaalla kesäänsä viettäville

Myyr York Parkin musiikillinen kesä jatkuu monipuolisena. Perjantai-iltaisin on Kesälavan indiehenkistä ohjelmaa, lauantaisin hieman perinteisempiä esiintyjiä ja heinäkuun sunnuntai-iltapäivät on pyhitetty jazzille. Myyr York Park on urbaani katupuisto Myyrmäen keskustassa, Vantaalla. Sinne on aina vapaa pääsy.

Perjantaisin Parkin valtaa Vantaan Kesälava, joka tarjoaa monipuolisen kattauksen indiebändejä. Kesälavan artisteista voi nostaa esiin SUADin (duona) 15.7. ja Kuben 26.8. Vantaan Kesälava musisoi perjantaisin kello 18–21.

Lauantaisin Myyr York Parkissa kuullaan ehkä hieman perinteisempiä artisteja.

Konserttisarjan avaavat lauantaina 2.7. Suomibluesin grand old man Eero Raittinen & superviihdyttävä Knucklebone Oscar yhtyeineen.

Lauantaina 16.7. esiintyy Muska and The Hot Dogs. Muskan lukuisat hitit kuten "Krokotiilirock", "Kirjoita postikorttiin", "Jambalaya", "Pidä kii" ovat iskostuneet vuosien varrella monien suomalaisten muistoihin, ja nyt ne kaikuvat Myyrmäen kesäillassa.

Lauantaisarjan päättää elokuun viimeisenä viikonloppuna 27.8. Tuomari Nurmio & FOLX. Tuomari Nurmion lisäksi esiintyvät ​​Folk-Liisa (kitara ja laulu), Olli Haavisto (dobro) ja Ninni Poijärvi (viulu ja laulu).

Esitykset joka lauantai kello 18, paitsi 2.7. poikkeuksellisesti jo 17.30.

Heinäkuussa on sunnuntaisin Jazz Park aina kello 13. Ensimmäiset kesäjatsit täräyttää ilmoille Sami Saari yhdessä basisti Eero Tikan ja saksofonisti William Suvanteen kanssa. Jazz Park on tuotettu yhteistyössä Myyräncolossa toimivan Lobby Myyrmäen kanssa.

Myyr York Park on kaikille avoin ja ilmainen, koko perheen oleskelutila. Se on avoinna elokuun loppuun asti päivittäin kello 10–22. Puistossa on paljon myös muuta kuin musiikillista ohjelmaa, ja tarjonta täydentyy koko ajan.

Urbaani puisto sijaitsee Vantaan Myyrmäessä osoitteessa Jönsaksentie 6, Myyräncolon pohjoispuolen parkkipaikalle. Myyr York Parkin toteutuksesta vastaavat Vantaan kaupunki ja Myyräncoloa ylläpitävä Osuuskunta Myyrmäen kulttuuritalo. Visuaalisen ilmeen on suunnitellut ja toteuttanut SAV Taidekollektiivi. Hanketta on tukenut myös Taiteen edistämiskeskus TAIKE.

Ajankohtaisin tapahtumatieto: www.facebook.com/myyryorkpark/events/

Kuvapankki medialle: mediapankki.myyryorkpark.fi

Petteri Niskanen
Myyr York Parkin vastaava tuottaja
Osuuskunta Myyrmäen kulttuuritalo
040 198 5710 / petteri@myyryorkpark.fi

Jaakko Salo
Tuottaja, Myyr York Parkin ohjelmapäällikkö
Velmu ry, Vantaan Kesälava
050 5905853 / jaakko.salo@velmu.net

www.myyryorkpark.fi

Myyräncolo (Osuuskunta Myyrmäen kulttuuritalo)
Jönsaksentie 6 A lok 10, Myyräncolo
01600 VANTAA

Myyräncolo on 1970-luvulla rakennettu, nelikerroksinen kiinteistö Myyrmäen aseman vieressä. Sen on vuokrannut Osuuskunta Myyrmäen kulttuuritalo, joka tarjoaa toimitiloja lähes 80 kulttuurialan toimijalle, mm. nykytanssiteatterille, jazzklubille, kolmelle radioasemalle, paikallislehdelle, äänitysstudiolle, kuoroille ja lauluyhtyeille sekä kymmenille muille taiteilijoille ja muusikoille. Talossa on oma kahvila MyyrYork Café sekä 220-neliöinen, lähes kuusimetrinen, jopa 260 asiakaspaikkaa tarjoava vanhaan elokuvateatteritilaan rakennettu rouhea Skenesali, jossa järjestetään keikkoja, teatteriesityksiä ja tapahtumia. Myyräncolossa on myös Lainaamo, josta vantaalaiset voivat llainata tapahtumakalustoa maksutta yleisölle avoimia tapahtumia varten. Lainattavissa on muun muassa festaripöytiä, tapahtumatelttoja, äänentoistolaitteita, sähkökeskuksia kaapeleineen sekä kokonainen esiintymislava.

Vuonna 2018 perustettu Myyräncolo muutti nykyisiin tiloihinsa kesällä 2021. Kuluneen vuoden haasteista huolimatta talossa on hyvä ja yhteisöllinen henki, ja kulttuurialan ihmisten kohtaamisista syntyneet idut alkavat kasvattaa versojaan myös Myyräncolon seinien ulkopuolelle. Talon alueella on menossa kaavamuutoshanke, ja rakennus puretaan mahdollisesti viiden vuoden sisällä, mutta sillä välin sitä hyödynnetään monipuolisessa kulttuuritoiminnassa.