UUDISTUNUT ABC PETIKKO AVATTIIN

ABC Petikon mittarikentän remontti on valmis. Automaattiasema ja autopesu palvelevat jälleen keskiviikosta 5.6 alkaen vuorokauden ympäri vuoden jokaisena päivänä.

Uudistuneelta mittarikentältä saa jatkossa myös Eko E85 -korkeaseosetanolipolttonestettä, joka vähentää autoilun fossiilisia hiilidioksidipäästöjä merkittävästi.

Kotimainen ympäristöystävällinen ja edullinen Eko E85 soveltuu flexfuel-moottorilla varustettuihin autoihin sekä niihin bensiiniautoihin, joihin on asennettu E85-muutossarja. Suurin osa polttonesteestä on bioetanolia, jota valmistetaan mm. S-ryhmän kauppojen hävikkileivästä. Etanolin tuotanto ei aiheuta ilmakehään hiilidioksidipäästöjä. Koska etanoli tuotetaan pienissä laitoksissa elintarviketeollisuuden jätevirtojen syntysijoilla, raaka-aineiden kuljetuksia ei tarvita käytännössä lainkaan. Eko E85 -polttoneste on litrahinnaltaan edullisempaa kuin 95 E10 -bensiini. Mittarikentällä sen tunnistaa Eko E85 -merkinnästä sekä sinisestä jakelumittarin pistoolikahvasta.

Kaikissa autopesuissa käytetään ympäristöystävällisiä pesuaineita. Pesuohjelmista löytyy sopiva vaihtoehto kahden vahan premium-pesusta nopeaan peruspesuun ja kulloiseenkin vuodenaikaan parhaiten sopivaksi. Auton säännöllinen pesu ja vahaus suojaavat auton maalipintaa ulkoisilta rasituksilta, kuten korroosiolta, auringon UV-säteilyltä, lämmönvaihteluilta, sadevedeltä ja ilmansaasteilta. Petikon autopesun maksimikorkeus on 2,4 metriä ja maksimileveys 2,5 metriä.

Tankkauksen ja autopesun voi maksaa maksukorttien lisäksi kätevällä ABC-mobiili -sovelluksella. Sovellus on ladattavissa App Storesta ja Google Play -kaupasta. Renkaiden ilmanpaineiden tarkistus onnistuu uudistuneella ilmanpainemittarilla.

ABC Petikko Vantaa
Petikontie 29
Avoinna: 24/7 vuoden jokaisena päivänä, ke 5.6. klo 12 alkaen

Kaupintie 14, PL 53

HOK-Elanto tuottaa etuja ja palveluja pääkaupunkiseudun ja lähialueiden asukkaille. Toimialueemme kattaa Espoon, Helsingin, Hyvinkään, Järvenpään, Keravan, Mäntsälän, Nurmijärven, Tuusulan ja Vantaan. Marketteja, tavarataloja, ravintoloita, liikennemyymälöitä ja muita toimipaikkoja alueellamme on yli 320.

DOKUMENTTI ”294” ON KIITOS KORONAKRIISIN ETULINJAN TYÖNTEKIJÖILLE26.5.2020 09:08:02 EESTTiedote

294 on Dome Karukosken ohjaama lyhytdokumentti suomalaisen ruokakaupan henkilökunnasta koronakriisin aikaan keväällä 2020. Dokumentin on tilannut HOK-Elanto kunnianosoituksena ja kiitoksena kaikille niille etulinjassa työskenteleville ammattilaisille, jotka pitävät arkemme pyörimässä kaupoissa, terveydenhuollossa ym. Dokumentin nimi 294 tulee tutkimuksesta*), jonka mukaan myymälän kassa on Suomen 294. arvostetuin ammatti.