UUDISTUNUT ABC PETIKKO AVATTIIN

ABC Petikon mittarikentän remontti on valmis. Automaattiasema ja autopesu palvelevat jälleen keskiviikosta 5.6 alkaen vuorokauden ympäri vuoden jokaisena päivänä.

Uudistuneelta mittarikentältä saa jatkossa myös Eko E85 -korkeaseosetanolipolttonestettä, joka vähentää autoilun fossiilisia hiilidioksidipäästöjä merkittävästi.

Kotimainen ympäristöystävällinen ja edullinen Eko E85 soveltuu flexfuel-moottorilla varustettuihin autoihin sekä niihin bensiiniautoihin, joihin on asennettu E85-muutossarja. Suurin osa polttonesteestä on bioetanolia, jota valmistetaan mm. S-ryhmän kauppojen hävikkileivästä. Etanolin tuotanto ei aiheuta ilmakehään hiilidioksidipäästöjä. Koska etanoli tuotetaan pienissä laitoksissa elintarviketeollisuuden jätevirtojen syntysijoilla, raaka-aineiden kuljetuksia ei tarvita käytännössä lainkaan. Eko E85 -polttoneste on litrahinnaltaan edullisempaa kuin 95 E10 -bensiini. Mittarikentällä sen tunnistaa Eko E85 -merkinnästä sekä sinisestä jakelumittarin pistoolikahvasta.

Kaikissa autopesuissa käytetään ympäristöystävällisiä pesuaineita. Pesuohjelmista löytyy sopiva vaihtoehto kahden vahan premium-pesusta nopeaan peruspesuun ja kulloiseenkin vuodenaikaan parhaiten sopivaksi. Auton säännöllinen pesu ja vahaus suojaavat auton maalipintaa ulkoisilta rasituksilta, kuten korroosiolta, auringon UV-säteilyltä, lämmönvaihteluilta, sadevedeltä ja ilmansaasteilta. Petikon autopesun maksimikorkeus on 2,4 metriä ja maksimileveys 2,5 metriä.

Tankkauksen ja autopesun voi maksaa maksukorttien lisäksi kätevällä ABC-mobiili -sovelluksella. Sovellus on ladattavissa App Storesta ja Google Play -kaupasta. Renkaiden ilmanpaineiden tarkistus onnistuu uudistuneella ilmanpainemittarilla.

ABC Petikko Vantaa
Petikontie 29
Avoinna: 24/7 vuoden jokaisena päivänä, ke 5.6. klo 12 alkaen

Kaupintie 14, PL 53

HOK-Elanto, Stadin oma lafka, on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen yli 620 000 asiakasomistajataloutta. Vuosittainen liikevaihtomme on yli 2 miljardia euroa, ja yritys työllistää noin 6 000 henkilöä.

HOK-Elanto tuottaa etuja ja palveluja pääkaupunkiseudun ja lähialueiden asukkaille. Toimialueemme kattaa Espoon, Helsingin, Hyvinkään, Järvenpään, Keravan, Mäntsälän, Nurmijärven, Tuusulan ja Vantaan. Marketteja, tavarataloja, ravintoloita, liikennemyymälöitä ja muita toimipaikkoja alueellamme on yli 320.

HOK-Elannon alkuvuosi 2019: Monipuolisia investointeja uusiin palveluihin16.8.2019 12:06:41 EESTTiedote

HOK-Elanto investoi palveluverkostonsa kehittämiseen alkuvuonna 21,4 miljoonaa euroa. Alepa-ketju laajeni neljällä uudella myymälällä. Tapiolan ja Itäkeskuksen Food Market Herkut kokivat muodonmuutoksen kevään aikana. S-market Vallilassa uudistettiin täysin. Prisma Järvenpää remontoitiin. Uudet ravintolat Amarillo ja Sing & Pore avattiin Helsingin keskustaan. Pienempiä remontteja eri toimipaikoissa tehtiin kolmisenkymmentä.

Kaupunkipyöräilyä edistävä kesäkampanja huipentuu Taiteiden yönä – Hashtagille #AlepaFillART kerätään pyöräillen luotuja taideteoksia27.6.2019 13:21:15 EESTTiedote

Lenkki piirtyy karttasovellukseen kilometri kilometriltä ja pyöräilijästä tulee teoksensa myötä taiteilija. Fillart-kampanja kokoaa sivustolleen pyöräillen luotuja teoksia. Pyöräileville taiteilijoille on luvassa palautetta, sillä Vuoden Graafikko 2013 ja aktiivinen kaupunkipyöräilijä Kasper Strömman kuratoi tunnuksella #AlepaFillART ladattuja kuvia viikoittain läpi kesän.