Uudistunut mtv-palvelu tarjoaa kotimaiset ohjelmat jo vuorokauden vaihtuessa - Katsomo on nyt mtv

MTV uudistaa sisällönjakeluaan yhä kuluttajalähtöisemmäksi. Uudistunut suoratoistopalvelu mtv on entistä vahvempi digitaalinen palvelu lineaarisen ohjelmajakelun rinnalla. Kokonaisvaltaisen palvelu- ja brändiuudistuksen myötä MTV tuo päivittäisen kotimaisen ohjelmasisältönsä juuri avatussa mtv-palvelussa katsottavaksi heti vuorokauden vaihtuessa.

MTV Katsomo on nyt mtv-palvelu, joka laajentaa koko vuorokauden parhaaksi katseluajaksi. Suomen katsotuimpia televisiosisältöjä voi sen kautta seurata esimerkiksi mobiilisti tai tietokoneelta ajasta ja paikasta riippumatta.

Television laadukkailla sisällöillä on yhä suurempi merkitys katsojat yhteen kokoavana voimana ja MTV on koko syksyn ajan ollut kirkkaasti Suomen katsotuin tv-yhtiö. Samanaikaisesti sisältöjen kulutus ajasta ja paikasta riippumattomissa digitaalisissa palveluissa on kasvanut merkittävästi. MTV:n panostus digitaalisiin palveluihin näkyy kokonaisvaltaisena jakelu- ja brändiuudistuksena. Sen myötä MTV Katsomo on nyt mtv, joka löytyy osoitteesta mtv.fi.

- Uudistuneen mtv:n tavoitteena on olla digitaalisen videokulutuksen edelläkävijä. Muutoksen myötä kaikki meidän päivittäiset kotimaiset tv-ohjelmamme, kuten Salatut elämät, julkaistaan palvelussa katsottavaksi jo vuorokauden vaihtuessa. Ulkomaisissa ohjelmissa muutos tulee voimaan vaiheittain, jahka sopimuksia saadaan neuvoteltua. Kaikki liveohjelmat, kuten suuret viihdeshow’t ja ajankohtaisohjelmat ovat puolestaan katsottavissa suorana samaan aikaan lineaarilähetysten kanssa. Jatkossa uutta ohjelmasisältöä tullaan hankkimaan ja julkaisemaan yhä enemmän digilähtöisesti, kertoo mtv-palvelun liiketoimintavastaava Tapio Haaja.

Uudistuneen mtv-palvelun käyttö on kasvanut kuluvan vuoden aikana huikeat 45 % edellisvuoteen verrattuna. Lokakuu oli kaikkien aikojen katselluin kuukausi, jolloin videokäynnistyksiä oli lähes 20 miljoonaa. Suurin yksittäinen kasvun tekijä on ollut Love Island Suomi, joka on myös kaksinkertaistanut 15-24-vuotiaiden käytön palvelussa. Uudessa mtv-palvelussa rekisteröityneitä käyttäjiä on jo yli 2,1 miljoonaa.*

- Videoiden kulutus kasvaa kovalla vauhdilla, joten uudella mtv-palvelulla vastaamme selkeään tarpeeseen. mtv-palvelu mahdollistaa lisäksi uusia toiminnallisuuksia myös mainostajille. Pystymme tarjoamaan entistä laajempaa tavoittavuutta, parempaa kohdentamista ja yhä monipuolisempia digimainosvaihtoehtoja yhdessä Suomen ylivoimaisesti katsotuimman kaupallisen television lineaarisen alustan kanssa, kertoo MTV:n toimitusjohtaja Jarkko Nordlund.

Uutisten rooli kasvaa digipalvelussa merkittäväksi, kun MTV Uutiset Live aloittaa ympärivuorokautiset uutiset mtv:ssä vuoden 2019 alussa. Samalla palveluun tuodaan uudistettu uutisosio, joka mahdollistaa päivän uutisten seuraamisen helposti livenä ja jälkikäteen.

mtv-palvelun kirjoitusasu on mtv pienellä kirjoitettuna.

* Lähteet: Adobe Analytics & comScore Digital Analytix

MTV, toimitusjohtaja Jarkko Nordlund, 010 300 300, jarkko.nordlund@mtv.fi
MTV, mtv-palvelun liiketoimintavastaava Tapio Haaja, 050 545 8996, tapio.haaja@mtv.fi
Samuel Sorainen, Wolfcom Oy, 0400 579 653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Televisiosisältöjen kulutus ajasta ja paikasta riippumattomissa digitaalisissa palveluissa on kasvanut merkittävästi.*
mtv:ssä voi etukäteen katsoa suuren osan päivän tv-ohjelmista jo vuorokauden vaihtuessa.

Marttiini teki Sastalle 50-vuotisjuhlapuukon21.5.2019 09:50:00 EESTTiedote

Luonnonystäviä jo 50 vuoden ajan pukenut suomalainen erävaatemerkki Sasta esittelee juhlavuotenaan viisi muiden kotimaisten laatumerkkien kanssa suunniteltua ja valmistettua yhteistuotetta. Juhlamalliston tavoitteena on muistuttaa kuluttajia kotimaisen suunnittelun ja tuoteosaamisen jatkuvuuden tärkeydestä sekä tukea vastuullisia suomalaisia toimijoita. Ensimmäinen yhteistyö oli Coston kanssa tehty sarkalippis ja kesän kynnyksellä juhlavuoden valikoima täydentyy Marttiinin Sasta-juhlapuukolla.

Ylioppilaslakillakin voi erottautua24.4.2019 12:12:43 EESTTiedote

Noin 30 000 suomalaisnuorta painaa kesäkuun ensimmäisenä lauantaina päähänsä perinteisen ylioppilaslakin merkkinä ylioppilastutkinnon suorittamisesta. Suomessa valkolakkiperinteen lasketaan alkaneen vuonna 1865, jolloin muutama helsinkiläinen ylioppilas valmistutti itselleen ensin Tanskassa ja sittemmin Ruotsissa jo suosioon nousseen mallin mukaisesti samettisen ylioppilaslakin. Pohjoismaiden suurin ylioppilaslakkien ja valmistujaistuotteiden valmistaja C.L. Seifert on ulottanut räätälöidyn hattupalvelunsa myös suomalaisille ylioppilaille, jotka voivat verkkopalvelun avulla suunnitella ja tilata itselleen personoidun ja käsintehdyn laadukkaan, kaikki vaput ryhdikkäänä kestävän ylioppilaslakkinsa.

Yli 650 suomalaista haki muotiviikkojen malliksi8.4.2019 12:59:08 EESTTiedote

Kaikille suomalaisille muotia tarjoava Sokos-tavarataloketju haki kevään muotiviikoilleen malleiksi tavallisia muodista ja esiintymisestä kiinnostuneita kuluttajia. Hakijoita huippumalli Saimi Hoyerin vetämään mallivalmennukseen ilmoittautui yli 650, joista kahdeksan nähdään viikonloppuna Oulun Sokos-tavaratalon estradilla. Hakijoiden suuri määrä ja laaja, 9-73 -vuoden ikäjakauma ilahdutti muotiviikkojen järjestäjät.

Eestlased loobuvad heliplaatidest voogedastuse kasuks29.3.2019 13:58:00 EETTiedote

Kolme suurima plaadifirma andmetel siirdub muusikatarbimine ka Eestis digitaalsetesse voogedastuskanalitesse ning see sunnib muusikuid avaldama pikkade plaatide asemel pigem singleid. Füüsiliste salvestiste ehk heliplaatide müük langeb jätkuvalt ja vähenes eelmisel aastal üle-eelmisega võrreldes 40% võrra. Digitaalsete streaming-teenuste kaudu tarbitud muusika maht kasvas 2018. aastal lausa 43%. See viitab selgele muutusele Eesti tarbijate muusikakuulamisharjumustes. Uutmoodi muusikatarbimine, mis toimub voogedastusteenuste kaudu, sunnib artiste keskenduma plaatide asemel senisest enam singlite avaldamisele.