Uudistunut mtv-palvelu tarjoaa kotimaiset ohjelmat jo vuorokauden vaihtuessa - Katsomo on nyt mtv

MTV uudistaa sisällönjakeluaan yhä kuluttajalähtöisemmäksi. Uudistunut suoratoistopalvelu mtv on entistä vahvempi digitaalinen palvelu lineaarisen ohjelmajakelun rinnalla. Kokonaisvaltaisen palvelu- ja brändiuudistuksen myötä MTV tuo päivittäisen kotimaisen ohjelmasisältönsä juuri avatussa mtv-palvelussa katsottavaksi heti vuorokauden vaihtuessa.

MTV Katsomo on nyt mtv-palvelu, joka laajentaa koko vuorokauden parhaaksi katseluajaksi. Suomen katsotuimpia televisiosisältöjä voi sen kautta seurata esimerkiksi mobiilisti tai tietokoneelta ajasta ja paikasta riippumatta.

Television laadukkailla sisällöillä on yhä suurempi merkitys katsojat yhteen kokoavana voimana ja MTV on koko syksyn ajan ollut kirkkaasti Suomen katsotuin tv-yhtiö. Samanaikaisesti sisältöjen kulutus ajasta ja paikasta riippumattomissa digitaalisissa palveluissa on kasvanut merkittävästi. MTV:n panostus digitaalisiin palveluihin näkyy kokonaisvaltaisena jakelu- ja brändiuudistuksena. Sen myötä MTV Katsomo on nyt mtv, joka löytyy osoitteesta mtv.fi.

- Uudistuneen mtv:n tavoitteena on olla digitaalisen videokulutuksen edelläkävijä. Muutoksen myötä kaikki meidän päivittäiset kotimaiset tv-ohjelmamme, kuten Salatut elämät, julkaistaan palvelussa katsottavaksi jo vuorokauden vaihtuessa. Ulkomaisissa ohjelmissa muutos tulee voimaan vaiheittain, jahka sopimuksia saadaan neuvoteltua. Kaikki liveohjelmat, kuten suuret viihdeshow’t ja ajankohtaisohjelmat ovat puolestaan katsottavissa suorana samaan aikaan lineaarilähetysten kanssa. Jatkossa uutta ohjelmasisältöä tullaan hankkimaan ja julkaisemaan yhä enemmän digilähtöisesti, kertoo mtv-palvelun liiketoimintavastaava Tapio Haaja.

Uudistuneen mtv-palvelun käyttö on kasvanut kuluvan vuoden aikana huikeat 45 % edellisvuoteen verrattuna. Lokakuu oli kaikkien aikojen katselluin kuukausi, jolloin videokäynnistyksiä oli lähes 20 miljoonaa. Suurin yksittäinen kasvun tekijä on ollut Love Island Suomi, joka on myös kaksinkertaistanut 15-24-vuotiaiden käytön palvelussa. Uudessa mtv-palvelussa rekisteröityneitä käyttäjiä on jo yli 2,1 miljoonaa.*

- Videoiden kulutus kasvaa kovalla vauhdilla, joten uudella mtv-palvelulla vastaamme selkeään tarpeeseen. mtv-palvelu mahdollistaa lisäksi uusia toiminnallisuuksia myös mainostajille. Pystymme tarjoamaan entistä laajempaa tavoittavuutta, parempaa kohdentamista ja yhä monipuolisempia digimainosvaihtoehtoja yhdessä Suomen ylivoimaisesti katsotuimman kaupallisen television lineaarisen alustan kanssa, kertoo MTV:n toimitusjohtaja Jarkko Nordlund.

Uutisten rooli kasvaa digipalvelussa merkittäväksi, kun MTV Uutiset Live aloittaa ympärivuorokautiset uutiset mtv:ssä vuoden 2019 alussa. Samalla palveluun tuodaan uudistettu uutisosio, joka mahdollistaa päivän uutisten seuraamisen helposti livenä ja jälkikäteen.

mtv-palvelun kirjoitusasu on mtv pienellä kirjoitettuna.

* Lähteet: Adobe Analytics & comScore Digital Analytix

MTV, toimitusjohtaja Jarkko Nordlund, 010 300 300, jarkko.nordlund@mtv.fi
MTV, mtv-palvelun liiketoimintavastaava Tapio Haaja, 050 545 8996, tapio.haaja@mtv.fi
Samuel Sorainen, Wolfcom Oy, 0400 579 653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Televisiosisältöjen kulutus ajasta ja paikasta riippumattomissa digitaalisissa palveluissa on kasvanut merkittävästi.*
mtv:ssä voi etukäteen katsoa suuren osan päivän tv-ohjelmista jo vuorokauden vaihtuessa.

Suomalainen Gamesaver valmentamaan Kiinasta jääkiekkomaata20.2.2019 09:46:20Tiedote

Suomalainen urheiluvideopalvelu Gamesaver on solminut aiesopimuksen jääkiekon videovalmennus- ja mediapalvelun rakentamisesta Kiinaan. Vuoden 2022 talviolympiakaupungin Zhangjiakoun virallisen kumppanin, ruotsalaisen urheilualan konseptointiin erikoistuneen Sports Republicin kanssa räätälöitävä palvelu tulee tarjoamaan kiinalaisille jääkiekkoharrastajille mm. suomalaisten jääkiekkotähtien parhaita kikkavideoita. Gamesaverin Kiinan-versio integroidaan myös Sports Republicin CoachVision-ohjelmaan palvelemaan ja kehittämään kiinalaisia jääkiekkovalmentajia.

MTV:lle vuosi 2018 oli käännekohta – liikevaihto kasvu-uralle ensimmäistä kertaa kuuteen vuoteen14.2.2019 20:26:28Tiedote

Suomen suurimmalle kaupalliselle televisioyhtiölle MTV Oy:lle 2018 oli investointien ja uudistusten vuosi. Vaikka yhtiön tulos oli edelleen tappiollinen, onnistui MTV kääntämään liikevaihdon kasvuun edellisvuodesta, ensimmäistä kertaa kuuteen vuoteen. Tämä käy ilmi MTV:n omistavan ruotsalaisen Bonnier Broadcastingin torstaina julkistamasta tulosraportista.

Super Bowl käyntiin suomalaisen veden voimin30.1.2019 15:19:34Tiedote

Suomalainen Vellamo-mineraalivesi on kutsututtu maailman katsotuimpien urheilutapahtumien joukkoon lukeutuvan Super Bowlin avaavan Super Saturday -juhlan viralliseksi vedeksi. Perinteisesti tuhansia VIP-vieraita keräävässä tapahtumassa on mukana useita urheilu- ja viihdemaailman tähtiä ja maailmanluokan huippuesiintyjiä. Vellamon näkyvä mukanaolo tapahtumassa on merkittävä askel heinolalaisen mineraalivesiyhtiön Pohjois-Amerikan markkinoiden avauksessa.

Fredman Group varustaa Bocuse d’Or -joukkueemme Food Tech -osaamisella29.1.2019 08:40:00Tiedote

Maailman arvostetuimman kokkikilpailun Bocuse d’Orin kaksipäiväinen finaali alkaa tänään Lyonissa ja Suomen joukkueen tavoitteena kisassa on palkintosija. Kilpailumenestys paitsi tukee kisatiimimme jäsenten uraa, myös korostaa Suomen asemaa gastronomisella maailmankartalla. Keittiöammattilaistemme korkeaa gastronomista tasoa on varmistamassa myös teknologinen huippuosaaminen, jota edustaa kotimaisen Fredman Groupin rakentama älykkäiden keittiöiden johtamiseen tarkoitettu Fredman Food Tech -palvelukokonaisuus.