Uudistunut mtv-palvelu tarjoaa kotimaiset ohjelmat jo vuorokauden vaihtuessa - Katsomo on nyt mtv

MTV uudistaa sisällönjakeluaan yhä kuluttajalähtöisemmäksi. Uudistunut suoratoistopalvelu mtv on entistä vahvempi digitaalinen palvelu lineaarisen ohjelmajakelun rinnalla. Kokonaisvaltaisen palvelu- ja brändiuudistuksen myötä MTV tuo päivittäisen kotimaisen ohjelmasisältönsä juuri avatussa mtv-palvelussa katsottavaksi heti vuorokauden vaihtuessa.

MTV Katsomo on nyt mtv-palvelu, joka laajentaa koko vuorokauden parhaaksi katseluajaksi. Suomen katsotuimpia televisiosisältöjä voi sen kautta seurata esimerkiksi mobiilisti tai tietokoneelta ajasta ja paikasta riippumatta.

Television laadukkailla sisällöillä on yhä suurempi merkitys katsojat yhteen kokoavana voimana ja MTV on koko syksyn ajan ollut kirkkaasti Suomen katsotuin tv-yhtiö. Samanaikaisesti sisältöjen kulutus ajasta ja paikasta riippumattomissa digitaalisissa palveluissa on kasvanut merkittävästi. MTV:n panostus digitaalisiin palveluihin näkyy kokonaisvaltaisena jakelu- ja brändiuudistuksena. Sen myötä MTV Katsomo on nyt mtv, joka löytyy osoitteesta mtv.fi.

- Uudistuneen mtv:n tavoitteena on olla digitaalisen videokulutuksen edelläkävijä. Muutoksen myötä kaikki meidän päivittäiset kotimaiset tv-ohjelmamme, kuten Salatut elämät, julkaistaan palvelussa katsottavaksi jo vuorokauden vaihtuessa. Ulkomaisissa ohjelmissa muutos tulee voimaan vaiheittain, jahka sopimuksia saadaan neuvoteltua. Kaikki liveohjelmat, kuten suuret viihdeshow’t ja ajankohtaisohjelmat ovat puolestaan katsottavissa suorana samaan aikaan lineaarilähetysten kanssa. Jatkossa uutta ohjelmasisältöä tullaan hankkimaan ja julkaisemaan yhä enemmän digilähtöisesti, kertoo mtv-palvelun liiketoimintavastaava Tapio Haaja.

Uudistuneen mtv-palvelun käyttö on kasvanut kuluvan vuoden aikana huikeat 45 % edellisvuoteen verrattuna. Lokakuu oli kaikkien aikojen katselluin kuukausi, jolloin videokäynnistyksiä oli lähes 20 miljoonaa. Suurin yksittäinen kasvun tekijä on ollut Love Island Suomi, joka on myös kaksinkertaistanut 15-24-vuotiaiden käytön palvelussa. Uudessa mtv-palvelussa rekisteröityneitä käyttäjiä on jo yli 2,1 miljoonaa.*

- Videoiden kulutus kasvaa kovalla vauhdilla, joten uudella mtv-palvelulla vastaamme selkeään tarpeeseen. mtv-palvelu mahdollistaa lisäksi uusia toiminnallisuuksia myös mainostajille. Pystymme tarjoamaan entistä laajempaa tavoittavuutta, parempaa kohdentamista ja yhä monipuolisempia digimainosvaihtoehtoja yhdessä Suomen ylivoimaisesti katsotuimman kaupallisen television lineaarisen alustan kanssa, kertoo MTV:n toimitusjohtaja Jarkko Nordlund.

Uutisten rooli kasvaa digipalvelussa merkittäväksi, kun MTV Uutiset Live aloittaa ympärivuorokautiset uutiset mtv:ssä vuoden 2019 alussa. Samalla palveluun tuodaan uudistettu uutisosio, joka mahdollistaa päivän uutisten seuraamisen helposti livenä ja jälkikäteen.

mtv-palvelun kirjoitusasu on mtv pienellä kirjoitettuna.

* Lähteet: Adobe Analytics & comScore Digital Analytix

MTV, toimitusjohtaja Jarkko Nordlund, 010 300 300, jarkko.nordlund@mtv.fi
MTV, mtv-palvelun liiketoimintavastaava Tapio Haaja, 050 545 8996, tapio.haaja@mtv.fi
Samuel Sorainen, Wolfcom Oy, 0400 579 653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Televisiosisältöjen kulutus ajasta ja paikasta riippumattomissa digitaalisissa palveluissa on kasvanut merkittävästi.*
mtv:ssä voi etukäteen katsoa suuren osan päivän tv-ohjelmista jo vuorokauden vaihtuessa.

Fredman Group ostaa osuuden ruokahävikin vähentämiseen erikoistuneesta start-up yhtiö Biovaaka Oy:stä11.12.2018 10:01Tiedote

Ravintoloiden digitaalisiin omavalvonta- ja johtamispalveluihin erikoistunut kotimainen perheyhtiö Fredman Group on ostanut 19,5 % lappeenrantalaisen startup-yhtiö Biovaaka Oy:n osakkeista. Saimaan ammattikorkeakoulussa kehitetty älykäs biovaaka vähentää ravintola-asiakkaiden jättämää jätettä ja auttaa ravintoloita toimimaan kustannustehokkaammin. Kaupan myötä Fredman Group toteuttaa strategiaansa kasvaa foodtech-alan johtavaksi kansainväliseksi toimijaksi.

MTV:n kaupalliseksi johtajaksi Sanoma Media Finlandin Kari Mononen3.12.2018 15:01Tiedote

MTV on valinnut kaupalliseksi johtajakseen Ilta-Sanomien kaupallisen johtajan Kari Monosen. Sanoma Media Finlandilla 17-vuotisen työuran tehnyt Mononen siirtyy MTV:lle tilanteessa, jossa yhtiö on vahvistanut asemaansa Suomen kaupallisen television ylivoimaisena markkinajohtajana ja uudistanut organisaatiotaan, jakelukanaviaan ja mainosratkaisujaan vastaamaan entistä paremmin tulevaisuuden kuluttajan ja asiakkaan tarpeisiin. MTV:n uusi kaupallinen johtaja tulee työssään keskittymään mainostajien ratkaisukeskeisen palvelun varmistamiseen ja syventämään yhteistyötä myös mediatoimistojen kanssa.

BusinessFM sai radion uuden osavaltakunnallisen toimiluvan15.11.2018 16:44Tiedote

Viestintävirasto myönsi pääkaupunkiseudulla, Tampereella ja Oulussa kuuluvalle BusinessFM-radiokanavalle osavaltakunnallisen toimiluvan kaudelle 2020-30. BusinessFM:lle myönnetty täysin uusi taajuuskokonaisuus 13 laajentaa kanavan kuuluvuusalueen 1.1.2020 alkaen myös Jyväskylään, Kuopioon, Lahteen, Turkuun ja Vaasaan. Hyvästä musiikista ja työuransa kehittämisestä kiinnostuneille kuulijoille suunnattu kotimainen BusinessFM välittää työ- ja talouselämän arvokasta tietopääomaa ja sen myötä pyrkii omalta osaltaan edistämään suomalaista kansantaloutta.